Adenomioza

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am

Adenomioza

pregled

Adenomioza

Normaler Uterus vs. Uterus mit Adenomyose

Pri adenomiozi je isto tkivo, ki obdaja maternico (tkivo endometrija), prisotno v maternici in raste v mišične stene vaše maternice.

Adenomioza (ad-uh-no-my-O-sis) se pojavi, ko se tkivo, ki običajno obdaja maternico (endometrijsko tkivo), vrašča v mišično steno maternice. Premaknjeno tkivo se med vsakim menstrualnim ciklom še naprej obnaša normalno – zgosti se, razpade in krvavi. Posledica je lahko povečana maternica in boleče, obilne menstruacije.

Zdravniki niso prepričani, kaj povzroča adenomiozo, vendar bolezen običajno izgine po menopavzi. Hormonsko zdravljenje lahko pomaga ženskam, ki trpijo zaradi hudih simptomov, ki jih povzroča adenomioza. Odstranitev maternice (histerektomija) pozdravi adenomiozo

simptomi

Včasih adenomioza ne povzroča nobenih znakov ali simptomov ali le blago nelagodje. Vendar pa lahko adenomioza povzroči:

  • Starke oder verlängerte Menstruationsblutung
  • Starke Krämpfe oder stechende, messerartige Schmerzen im Beckenbereich während der Menstruation (Dysmenorrhoe)
  • Chronische Beckenschmerzen
  • Schmerzhafter Geschlechtsverkehr (Dyspareunie)

Vaša maternica se lahko poveča. Čeprav morda ne veste, ali je vaša maternica večja, boste morda opazili občutljivost ali pritisk v spodnjem delu trebuha.

Kdaj k zdravniku?

Če imate med menstruacijo vztrajne, močne krvavitve ali hude krče, ki ovirajo vaše običajne dejavnosti, se posvetujte z zdravnikom.

Vzroki

Vzrok adenomioze ni znan. Obstaja veliko teorij, vključno z:

  • Invasives Gewebewachstum. Einige Experten glauben, dass Endometriumzellen aus der Gebärmutterschleimhaut in den Muskel eindringen, der die Gebärmutterwände bildet. Uterusschnitte, die während einer Operation wie einem Kaiserschnitt (Kaiserschnitt) vorgenommen werden, können das direkte Eindringen der Endometriumzellen in die Wand der Gebärmutter fördern.
  • Entwicklungsursprünge. Andere Experten vermuten, dass Endometriumgewebe im Uterusmuskel abgelagert wird, wenn sich die Gebärmutter zum ersten Mal beim Fötus bildet.
  • Gebärmutterentzündung im Zusammenhang mit der Geburt. Eine andere Theorie legt einen Zusammenhang zwischen Adenomyose und Geburt nahe. Eine Entzündung der Gebärmutterschleimhaut während der Zeit nach der Geburt kann zu einer Unterbrechung der normalen Grenze der Zellen führen, die die Gebärmutter auskleiden.
  • Herkunft der Stammzellen. Eine neuere Theorie besagt, dass Stammzellen des Knochenmarks in den Uterusmuskel eindringen und Adenomyose verursachen könnten.

Ne glede na to, kako se adenomioza razvije, je njena rast odvisna od estrogena, ki kroži v telesu.

Dejavniki tveganja

Dejavniki tveganja za adenomiozo vključujejo:

  • Frühere Gebärmutteroperationen wie Kaiserschnitt, Entfernung von Myomen oder Dilatation und Kürettage (D&C)
  • Geburt
  • Mittleres Alter

Večina primerov adenomioze – ki je odvisna od estrogena – se pojavi pri ženskah v 40. in 50. letih. Adenomioza pri teh ženskah je lahko povezana z daljšo izpostavljenostjo estrogenu v primerjavi z mlajšimi ženskami. Vendar trenutne raziskave kažejo, da je stanje pogosto tudi pri mlajših ženskah.

Zapleti

Če imate med menstruacijo pogoste, vztrajne in močne krvavitve, se lahko razvije kronična anemija, ki povzroča utrujenost in druge zdravstvene težave.

Čeprav ni škodljiva, lahko bolečina in prekomerna krvavitev, povezana z adenomiozo, motita vaš življenjski slog. Morda se boste izogibali dejavnostim, v katerih ste uživali v preteklosti, ker imate bolečine ali vas skrbi, da bi lahko začeli krvaveti.

Viri:

  1. DeCherney AH, et al., Hrsg. Gutartige Erkrankungen des Corpus uteri. In: Aktuelle Diagnose & Therapie: Geburtshilfe & Gynäkologie. 12. Aufl. McGraw-Hill-Bildung; 2019. https://accessmedicine.mhmedical.com. Abgerufen am 23. März 2020.
  2. Chapron C, et al. Diagnose von Adenomyose: Ein integrierter klinischer und bildgebender Ansatz. Update zur menschlichen Fortpflanzung. 2020; doi:10.1093/humupd/dmz049.
  3. Soave I, et al. Behandlungsoptionen und reproduktives Ergebnis bei Adenomyose-assoziierter Unfruchtbarkeit. Aktuelle medizinische Forschung und Meinung. 2017; doi:10.1080.03007995.2017.1393404.
  4. Smith RP, et al. Dysmenorrhoe bei erwachsenen Frauen: Behandlung. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 23. März 2020.
  5. Pontis A. et al. Adenomyose: Eine systematische Überprüfung der medizinischen Behandlung. Gynäkologische Endokrinologie. 2016; doi:10.1080/09513590.2016.1197200.