Μικροσκοπική κολίτιδα

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Μικροσκοπική κολίτιδα

επισκόπηση

παχέος εντέρου και ορθού

Dickdarm und Rektum

Το παχύ έντερο, γνωστό και ως παχύ έντερο, είναι ένα μακρύ όργανο σε σχήμα σωλήνα στην κοιλιά σας. Το παχύ έντερο μεταφέρει άχρηστα προϊόντα που πρέπει να αποβληθούν από το σώμα.

Η μικροσκοπική κολίτιδα είναι μια φλεγμονή του παχέος εντέρου (κόλον) που προκαλεί επίμονη υδαρή διάρροια. Η πάθηση πήρε το όνομά της από το γεγονός ότι είναι απαραίτητο να εξεταστεί ο ιστός του παχέος εντέρου κάτω από μικροσκόπιο για την αναγνώρισή του, καθώς ο ιστός μπορεί να φαίνεται φυσιολογικός κατά τη διάρκεια μιας κολονοσκόπησης ή μιας εύκαμπτης σιγμοειδοσκόπησης.

Υπάρχουν διάφοροι υποτύποι μικροσκοπικής κολίτιδας:

  • Kollagenkolitis, bei der sich im Dickdarmgewebe eine dicke Eiweißschicht (Kollagen) bildet
  • Lymphozytäre Kolitis, bei der sich weiße Blutkörperchen (Lymphozyten) im Dickdarmgewebe vermehren
  • Unvollständige mikroskopische Kolitis, bei denen es gemischte Merkmale von kollagener und lymphozytischer Kolitis gibt.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η κολλαγόνος (kuh-LAYJ-uh-nus) κολίτιδα και η λεμφοκυτταρική κολίτιδα μπορεί να είναι διαφορετικές φάσεις της ίδιας νόσου. Τα συμπτώματα, οι εξετάσεις και η θεραπεία είναι ίδια για όλους τους υποτύπους.

Συμπτώματα

Τα σημεία και συμπτώματα της μικροσκοπικής κολίτιδας περιλαμβάνουν:

  • Chronischer wässriger Durchfall
  • Bauchschmerzen, Krämpfe oder Blähungen
  • Gewichtsverlust
  • Brechreiz
  • Stuhlinkontinenz
  • Austrocknung

Τα συμπτώματα της μικροσκοπικής κολίτιδας συχνά έρχονται και παρέρχονται. Μερικές φορές τα συμπτώματα υποχωρούν από μόνα τους.

Πότε να πάτε στο γιατρό;

Εάν έχετε υδαρή διάρροια που διαρκεί περισσότερο από μερικές ημέρες, επικοινωνήστε με το γιατρό σας ώστε η κατάστασή σας να διαγνωστεί και να αντιμετωπιστεί σωστά.

Αιτίες

Δεν είναι σαφές τι προκαλεί τη φλεγμονή του παχέος εντέρου που εμφανίζεται στη μικροσκοπική κολίτιδα. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι αιτίες μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Medikamente das kann die Schleimhaut des Dickdarms reizen.
  • Bakterien die Toxine produzieren, die die Darmschleimhaut reizen.
  • Viren die Entzündungen auslösen.
  • Autoimmunerkrankung im Zusammenhang mit mikroskopischer Kolitis wie rheumatoider Arthritis, Zöliakie oder Psoriasis. Autoimmunerkrankungen treten auf, wenn das Immunsystem Ihres Körpers gesundes Gewebe angreift.
  • Gallensäure nicht richtig absorbiert werden und die Schleimhaut des Dickdarms reizen.

Παράγοντες κινδύνου

Οι παράγοντες κινδύνου για μικροσκοπική κολίτιδα περιλαμβάνουν:

  • Das Alter. Die mikroskopische Kolitis tritt am häufigsten bei Menschen im Alter von 50 bis 70 Jahren auf.
  • Sex. Frauen haben häufiger eine mikroskopische Kolitis als Männer. Einige Studien deuten auf einen Zusammenhang zwischen postmenopausaler Hormontherapie und mikroskopischer Kolitis hin.
  • Autoimmunerkrankung. Menschen mit mikroskopischer Kolitis haben manchmal auch eine Autoimmunerkrankung wie Zöliakie, Schilddrüsenerkrankungen, rheumatoide Arthritis, Typ-1-Diabetes oder Psoriasis.
  • Genetische Verbindung. Die Forschung legt nahe, dass es einen Zusammenhang zwischen mikroskopischer Kolitis und einer Familiengeschichte des Reizdarmsyndroms geben könnte.
  • Rauchen. Jüngste Forschungsstudien haben einen Zusammenhang zwischen Tabakrauchen und mikroskopischer Kolitis gezeigt, insbesondere bei Menschen im Alter von 16 bis 44 Jahren.

Ορισμένες ερευνητικές μελέτες υποδηλώνουν ότι η λήψη ορισμένων φαρμάκων μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο μικροσκοπικής κολίτιδας. Αλλά δεν συμφωνούν όλες οι μελέτες.

Τα φάρμακα που μπορεί να σχετίζονται με την πάθηση περιλαμβάνουν:

  • Schmerzmittel wie Aspirin, Ibuprofen (Advil, Motrin IB, andere) und Naproxen-Natrium (Aleve)
  • Protonenpumpenhemmer einschließlich Lansoprazol (Prevacid), Esomeprazol (Nexium), Pantoprazol (Protonix), Rabeprazol (Aciphex), Omeprazol (Prilosec) und Dexlansoprazol (Dexilant)
  • Selektive Serotonin-Wiederaufnahmehemmer (SSRIs) wie Sertralin (Zoloft)
  • Acarbose (Precose)
  • Flutamid
  • Ranitidin
  • Carbamazepin (Carbatrol, Tegretol)
  • Clozapin (Clozaril, Fazaclo)
  • Entacapon (Comtan)
  • Paroxetin (Paxil, Pexeva)
  • Simvastatin (Zocor)
  • Topiramat

Επιπλοκές

Οι περισσότεροι άνθρωποι αντιμετωπίζονται επιτυχώς για μικροσκοπική κολίτιδα. Η κατάσταση δεν αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.

Μικροσκοπική φροντίδα κολίτιδας

Πηγές:

  1. Mikroskopische Kolitis: Kollagenöse Kolitis und lymphozytäre Kolitis. Nationales Institut für Diabetes und Verdauungs- und Nierenerkrankungen. https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/microscopic-colitis. Abgerufen am 5. Januar 2021.
  2. Feldman M. et al., Hrsg. Andere Erkrankungen des Dickdarms. In: Gastrointestinale und Lebererkrankungen von Sleisenger und Fordtran: Pathophysiologie, Diagnose, Management. 11. Aufl. Elsevier; 2021.https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 5. Januar 2021.
  3. Pardi DS, et al. Technische Überprüfung des American Gastroenterological Association Institute zur medizinischen Behandlung von mikroskopischer Kolitis. Gastroenterologie. 2016;150:247.
  4. Was ist mikroskopische Kolitis? Crohn- und Colitis-Stiftung. https://www.crohnscolitisfoundation.org/what-is-microscopic-colitis. Abgerufen am 16. Dezember 2020.
  5. Dietrich CF. Mikroskopische (lymphozytäre und kollagene) Kolitis: Klinische Manifestationen, Diagnose und Behandlung. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 5. Januar 2021.
  6. Burke KE, et al. Identifizierung von menopausalen und reproduktiven Risikofaktoren für mikroskopische Kolitis – Ergebnisse der Nurses‘ Health Study. Gastroenterologie. 2018; doi: 10.1053/j.gastro.2018.08.029.
  7. Bonderup OK, et al. Signifikanter Zusammenhang zwischen der Anwendung verschiedener Protonenpumpenhemmer und mikroskopischer Kolitis: Eine landesweite dänische Fallkontrollstudie. Ernährungspharmakologie und Therapeutik. 2018;48:618.
  8. Topiramat. IBM Micromedex. https://www.micromedexsolutions.com. Abgerufen am 5. Januar 2021.
  9. Fragen Sie MayoExpert. Mikroskopische Kolitis (Erwachsener). Mayo-Klinik; 2019.
  10. Camillari M. et al. Pathophysiologie, Bewertung und Behandlung von chronischem wässrigem Durchfall. Gastroenterologie 2017;152:515.
  11. Ernährungstherapie bei Durchfall. Handbuch der Ernährungspflege. Akademie für Ernährung und Diätetik. https://www.nutritioncaremanual.org. Abgerufen am 12. November 2018.
  12. Braun AY. Allscripts EPSi. Mayo-Klinik. 22. Dezember 2020.
  13. Rajan E (Gutachten). Mayo Clinic, Rochester, Minnesota, 24. November 2018.