Mikroskopski kolitis
Mikroskopski kolitis
pregled
debelega črevesa in danke

debelega črevesa in danke
Debelo črevo, znano tudi kot debelo črevo, je dolg organ v obliki cevi v vašem trebuhu. Debelo črevo prenaša odpadne snovi, ki jih je treba izločiti iz telesa.
Mikroskopski kolitis je vnetje debelega črevesa (debelega črevesa), ki povzroča dolgotrajno vodno drisko. Stanje je ime dobilo po dejstvu, da je treba tkivo debelega črevesa pregledati pod mikroskopom, da ga identificiramo, saj je lahko tkivo med kolonoskopijo ali fleksibilno sigmoidoskopijo videti normalno.
Obstajajo različne podvrste mikroskopskega kolitisa:
- Kollagenkolitis, bei der sich im Dickdarmgewebe eine dicke Eiweißschicht (Kollagen) bildet
- Lymphozytäre Kolitis, bei der sich weiße Blutkörperchen (Lymphozyten) im Dickdarmgewebe vermehren
- Unvollständige mikroskopische Kolitis, bei denen es gemischte Merkmale von kollagener und lymphozytischer Kolitis gibt.
Raziskovalci verjamejo, da sta lahko kolagenski (kuh-LAYJ-uh-nus) kolitis in limfocitni kolitis različni fazi iste bolezni. Simptomi, testi in zdravljenje so enaki za vse podtipe.
simptomi
Znaki in simptomi mikroskopskega kolitisa vključujejo:
- Chronischer wässriger Durchfall
- Bauchschmerzen, Krämpfe oder Blähungen
- Gewichtsverlust
- Brechreiz
- Stuhlinkontinenz
- Austrocknung
Simptomi mikroskopskega kolitisa lahko pogosto pridejo in izginejo. Včasih simptomi izginejo sami.
Kdaj k zdravniku?
Če imate vodeno drisko, ki traja več kot nekaj dni, se posvetujte s svojim zdravnikom, da bo vaše stanje diagnosticirano in ustrezno zdravljeno.
Vzroki
Ni jasno, kaj povzroča vnetje debelega črevesa, ki se pojavi pri mikroskopskem kolitisu. Raziskovalci verjamejo, da lahko vzroki vključujejo:
- Medikamente das kann die Schleimhaut des Dickdarms reizen.
- Bakterien die Toxine produzieren, die die Darmschleimhaut reizen.
- Viren die Entzündungen auslösen.
- Autoimmunerkrankung im Zusammenhang mit mikroskopischer Kolitis wie rheumatoider Arthritis, Zöliakie oder Psoriasis. Autoimmunerkrankungen treten auf, wenn das Immunsystem Ihres Körpers gesundes Gewebe angreift.
- Gallensäure nicht richtig absorbiert werden und die Schleimhaut des Dickdarms reizen.
Dejavniki tveganja
Dejavniki tveganja za mikroskopski kolitis vključujejo:
- Das Alter. Die mikroskopische Kolitis tritt am häufigsten bei Menschen im Alter von 50 bis 70 Jahren auf.
- Sex. Frauen haben häufiger eine mikroskopische Kolitis als Männer. Einige Studien deuten auf einen Zusammenhang zwischen postmenopausaler Hormontherapie und mikroskopischer Kolitis hin.
- Autoimmunerkrankung. Menschen mit mikroskopischer Kolitis haben manchmal auch eine Autoimmunerkrankung wie Zöliakie, Schilddrüsenerkrankungen, rheumatoide Arthritis, Typ-1-Diabetes oder Psoriasis.
- Genetische Verbindung. Die Forschung legt nahe, dass es einen Zusammenhang zwischen mikroskopischer Kolitis und einer Familiengeschichte des Reizdarmsyndroms geben könnte.
- Rauchen. Jüngste Forschungsstudien haben einen Zusammenhang zwischen Tabakrauchen und mikroskopischer Kolitis gezeigt, insbesondere bei Menschen im Alter von 16 bis 44 Jahren.
Nekatere raziskave kažejo, da lahko jemanje določenih zdravil poveča tveganje za mikroskopski kolitis. Vendar se vse študije ne strinjajo.
Zdravila, ki so lahko povezana s stanjem, vključujejo:
- Schmerzmittel wie Aspirin, Ibuprofen (Advil, Motrin IB, andere) und Naproxen-Natrium (Aleve)
- Protonenpumpenhemmer einschließlich Lansoprazol (Prevacid), Esomeprazol (Nexium), Pantoprazol (Protonix), Rabeprazol (Aciphex), Omeprazol (Prilosec) und Dexlansoprazol (Dexilant)
- Selektive Serotonin-Wiederaufnahmehemmer (SSRIs) wie Sertralin (Zoloft)
- Acarbose (Precose)
- Flutamid
- Ranitidin
- Carbamazepin (Carbatrol, Tegretol)
- Clozapin (Clozaril, Fazaclo)
- Entacapon (Comtan)
- Paroxetin (Paxil, Pexeva)
- Simvastatin (Zocor)
- Topiramat
Zapleti
Večina ljudi se uspešno zdravi zaradi mikroskopskega kolitisa. Stanje ne poveča tveganja za raka debelega črevesa.
Oskrba mikroskopskega kolitisa
Viri:
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