Pneumotoraksas

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am

Pneumotoraksas

apžvalga

Sukritę ir normalūs plaučiai

Kollabierte und normale Lunge

Kai plaučiai griūva, oras iš plaučių patenka į krūtinės ertmę. Pateiktas pavyzdys yra visiškas kairiojo pneumotoraksas.

Pneumotoraksas (noo-moe-THOR-aks) yra kolapsuotas plautis. Pneumotoraksas atsiranda, kai oras patenka į tarpą tarp plaučių ir krūtinės ląstos. Šis oras stumia jūsų plaučių išorę, todėl jie griūva. Pneumotoraksas gali būti visiškas plaučių kolapsas arba tik dalies plaučių kolapsas.

Pneumotoraksą gali sukelti bukas ar skvarbus krūtinės sužalojimas, tam tikros medicininės procedūros arba pagrindinės plaučių ligos pažeidimas. Arba tai gali atsirasti be aiškios priežasties. Simptomai paprastai yra staigus krūtinės skausmas ir dusulys. Kai kuriais atvejais plaučių griūtis gali būti pavojingas gyvybei.

Pneumotorakso gydymas paprastai apima adatos arba krūtinės vamzdelio įkišimą tarp šonkaulių, kad pašalintų oro perteklių. Tačiau nedidelis pneumotoraksas gali išgyti pats.

Simptomai

Pagrindiniai pneumotorakso simptomai yra staigus krūtinės skausmas ir dusulys. Simptomų sunkumas gali priklausyti nuo to, kiek plaučių kolapso.

Kada eiti pas gydytoja?

Pneumotorakso simptomus gali sukelti įvairios sveikatos problemos, o kai kurie iš jų gali būti pavojingi gyvybei, todėl kreipkitės į gydytoją. Jei krūtinės skausmas yra stiprus arba kvėpavimas tampa vis sunkesnis, nedelsdami kreipkitės į greitąją pagalbą.

Priežastys

Pneumotoraksą gali sukelti:

  • Brustverletzung. Jede stumpfe oder durchdringende Verletzung Ihrer Brust kann zu einem Lungenkollaps führen. Einige Verletzungen können bei körperlichen Übergriffen oder Autounfällen auftreten, während andere unbeabsichtigt bei medizinischen Eingriffen auftreten können, bei denen eine Nadel in die Brust eingeführt wird.
  • Lungenerkrankung. Beschädigtes Lungengewebe kollabiert eher. Lungenschäden können durch viele Arten von Grunderkrankungen verursacht werden, wie zum Beispiel chronisch obstruktive Lungenerkrankung (COPD), Mukoviszidose, Lungenkrebs oder Lungenentzündung. Zystische Lungenerkrankungen wie die Lymphangioleiomyomatose und das Birt-Hogg-Dube-Syndrom verursachen runde, dünnwandige Luftsäcke im Lungengewebe, die reißen können, was zu einem Pneumothorax führt.
  • Geplatzte Luftblasen. Oben auf der Lunge können sich kleine Luftbläschen (Bläschen) bilden. Diese Luftbläschen platzen manchmal und lassen Luft in den Raum um die Lunge eintreten.
  • Mechanische Lüftung. Eine schwere Art von Pneumothorax kann bei Menschen auftreten, die mechanische Unterstützung zum Atmen benötigen. Das Beatmungsgerät kann ein Ungleichgewicht des Luftdrucks in der Brust erzeugen. Die Lunge kann vollständig kollabieren.

Rizikos veiksniai

Apskritai vyrai daug dažniau serga pneumotoraksu nei moterys. Pneumotorakso tipas, kurį sukelia plyšę oro burbuliukai, dažniausiai pasireiškia žmonėms nuo 20 iki 40 metų, ypač jei asmuo yra labai aukštas ir per mažas.

Pagrindinė plaučių liga arba mechaninė ventiliacija gali būti pneumotorakso priežastis arba rizikos veiksnys. Kiti rizikos veiksniai yra šie:

  • Rauchen. Das Risiko steigt mit der Dauer und der Anzahl der gerauchten Zigaretten auch ohne Lungenemphysem.
  • Genetik. Bestimmte Arten von Pneumothorax scheinen in Familien zu laufen.
  • Früherer Pneumothorax. Jeder, der einen Pneumothorax hatte, hat ein erhöhtes Risiko für einen weiteren.

Komplikacijos

Galimos komplikacijos skiriasi priklausomai nuo pneumotorakso dydžio ir sunkumo, taip pat priežasties ir gydymo. Kartais oras gali toliau nutekėti, jei plaučių anga neužsidaro arba vėl atsiranda pneumotoraksas.

Pneumotorakso priežiūra

Šaltiniai:

  1. Ferri FF. Pneumothorax, spontan. In: Ferri’s Clinical Advisor 2021. Elsevier; 2021. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 4. Februar 2021.
  2. Weinberger SE, et al. Pleuraerkrankung. In: Grundlagen der Lungenheilkunde. 7. Aufl. Elsevier; 2019. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 4. Februar 2021.
  3. Tintinalli JE, et al., Hrsg. Pneumothorax. In: Tintinalli’s Emergency Medicine: A Comprehensive Study Guide. 9. Aufl. McGraw-Hill; 2020. https://www.accessmedicine.mhmedical. Abgerufen am 4. Februar 2021.
  4. Fragen Sie MayoExpert. Pneumothorax. Mayo-Klinik; 2020.
  5. Paskaradevan J, et al. Was ist ein Spontanpneumothorax? American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine. 2020; doi:10.1164/rccm.20212P33.
  6. Pneumothorax. Merck Manual Professional-Version. https://www.merckmanuals.com/professional/pulmonary-disorders/mediastinal-and-pleural-disorders/pneumothorax. Abgerufen am 4. Februar 2021.
  7. Ding M. et al. Endobronchiale Einwegventile zur Behandlung von anhaltenden Luftlecks: Eine systematische Überprüfung. Atemforschung. 2017; doi:10.1186/s12931-017-0666-y.
  8. Braun AY. Allscripts EPSi. Mayo-Klinik. 11. Januar 2021.
  9. Jones KD. Lungenzystische Erkrankung und ihre Nachahmer. Kliniken für Chirurgische Pathologie. 2020; doi:10.1016/j.path.2019.11.007.
  10. Hallifax R. et al. Pneumothorax ⸺ Zeit für neue Richtlinien? Seminare in Beatmungs- und Intensivmedizin. 2019; doi:10.1055/s-0039-1693499.
  11. Baqir M (Gutachten). Mayo-Klinik. 17. März 2021.