New recommendation provides evidence-based strategies to prevent postoperative delirium in older adults
Delirium and cognitive decline are common complications of anesthesia and surgery in older adults. Evidence-based recommendations on strategies to reduce the risk of postoperative neurocognitive disorders are presented in a new practice guide in the first online edition of Anesthesiology, the peer-reviewed journal of the American Society of Anesthesiologists (ASA). Cognitive and functional changes after surgery are a serious problem in older patients and sometimes lead to loss of independence. We provide new recommendations on proposed steps to reduce these risks, based on an updated review of current evidence.” Frederick Sieber, MD, lead author Johns Hopkins Hospital, Baltimore Many older adults develop...
New recommendation provides evidence-based strategies to prevent postoperative delirium in older adults
Delirium and cognitive decline are common complications of anesthesia and surgery in older adults. Evidence-based recommendations on strategies to reduce the risk of postoperative neurocognitive disorders are presented in a new practical guide in the first online edition ofAnesthesiologythe peer-reviewed journal of the American Society of Anesthesiologists (ASA).
Cognitive and functional changes after surgery are a serious problem in older patients and sometimes lead to loss of independence. We provide new recommendations on proposed steps to reduce these risks, based on an updated review of current evidence.”
Frederick Sieber, MD, lead author, Johns Hopkins Hospital, Baltimore
Many older adults develop delirium after surgery, with symptoms such as confusion, lethargy, or restlessness. Although most patients recover, delirium has been associated with persistent neurocognitive impairment.
Following a structured process, an ASA advisory working group reviewed research on interventions to minimize cognitive and other complications of anesthesia that are common in patients 65 years of age or older undergoing inpatient surgery. Based on their findings, the multidisciplinary expert panel developed the following recommendations:
- Erweitern Sie die präoperative Bewertung: Erwägen Sie eine erweiterte präoperative Untersuchung bei älteren Erwachsenen, die für stationäre Eingriffe vorgesehen sind, um das Risiko eines postoperativen Delirs zu verringern. Wenn bei Patienten eine kognitive Beeinträchtigung und/oder Gebrechlichkeit festgestellt wird, können Änderungen in der Patientenversorgung eingeleitet werden. Zu diesen Veränderungen gehören unter anderem die Einbeziehung eines multidisziplinären Pflegeteams und Besuche von Geriatern oder Altenpflegern sowie die Aufklärung von Patienten und Familienangehörigen über das postoperative Delirrisiko.
- Wählen Sie gemeinsam mit einem Anästhesisten die Art der Anästhesie aus: Wahl zwischen Neuraxial- oder Vollnarkose für ältere Erwachsene, wenn beides klinisch angemessen ist, basierend auf gemeinsamer Entscheidungsfindung. Die Beweise deuten darauf hin, dass keine der beiden Techniken bei der Reduzierung des postoperativen Delirs überlegen ist. Für die Vollnarkose bei älteren Menschen ist entweder eine totale intravenöse oder eine inhalative Anästhesie akzeptabel.
- Erwägen Sie Dexmedetomidin, um das Risiko zu verringern: Bei älteren Patienten, bei denen stationäre Eingriffe vorgesehen sind, ist es sinnvoll, Dexmedetomidin in Betracht zu ziehen, um das Risiko eines postoperativen Delirs zu senken und gleichzeitig seine Auswirkungen auf Bradykardie (verlangsamte Herzfrequenz) und/oder Hypotonie (niedriger Blutdruck) zu berücksichtigen.
- Minimieren Sie die Einnahme anderer Medikamente: Berücksichtigen Sie die Risiken und Vorteile von Medikamenten mit potenziellen Auswirkungen auf das Zentralnervensystem bei älteren Erwachsenen, da diese Medikamente das Risiko eines postoperativen Delirs erhöhen können.
The report highlights that there remain limitations to the available evidence reviewed and further details the critical issues identified by the Task Force in the key areas considered that require further research.
“It is critical for anesthesiologists to be aware of the risks of postoperative delirium and other neurocognitive disorders in older adults,” said Dr. Sieber. “We hope our practice advice will promote an evidence-based approach to assessing and reducing these risks, which will guide next steps in research to improve cognitive outcomes and prevent functional decline in this vulnerable and growing population.”
Sources: