Ahileja tendinīts

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Ahileja tendinīts

pārskats

Ahileja cīpslas iekaisums ir Ahileja cīpslas (uh-KILL-eez) pārslodzes ievainojums — audu josla, kas savieno ikru muskuļus apakšstilba aizmugurē ar papēža kaulu.

Ahileja tendinīts ir visizplatītākais skrējējiem, kuri pēkšņi ir palielinājuši savu skrējienu intensitāti vai ilgumu. Tas ir izplatīts arī starp pusmūža cilvēkiem, kuri tikai brīvdienās nodarbojas ar sportu, piemēram, tenisu vai basketbolu.

Lielāko daļu Ahileja tendinīta gadījumu var ārstēt ar salīdzinoši vienkāršu mājas aprūpi ārsta uzraudzībā. Pašapkalpošanās stratēģijas parasti ir nepieciešamas, lai novērstu atkārtotas epizodes. Smagāki Ahileja tendinīta gadījumi var izraisīt cīpslu plīsumus (plīsumus), kam var būt nepieciešama ķirurģiska korekcija.

Simptomi

Ahileja tendinīts

Achillessehnenentzündung

Ahileja cīpslas iekaisums ir Ahileja cīpslas (uh-KILL-eez) pārslodzes ievainojums — audu josla, kas savieno ikru muskuļus apakšstilba aizmugurē ar papēža kaulu.

Sāpes, kas saistītas ar Ahileja tendinītu, parasti sākas kā vieglas sāpes kājas aizmugurē vai virs papēža pēc skriešanas vai citas sportiskas aktivitātes. Smagāku sāpju epizodes var rasties pēc ilgstošas ​​pastaigas, kāpšanas pa kāpnēm vai sprinta.

Jums var būt arī maigums vai stīvums, īpaši no rīta, kas parasti uzlabojas ar vieglu aktivitāti.

Kad jāiet pie ārsta?

Ja Jums ir pastāvīgas sāpes Ahileja cīpslas rajonā, sazinieties ar savu ārstu. Ja sāpes vai invaliditāte ir smaga, nekavējoties meklējiet medicīnisko palīdzību. Jums var būt plīsusi (plīsusi) Ahileja cīpsla.

Cēloņi

Ahileja tendinītu izraisa atkārtota vai intensīva Ahileja cīpslas slodze, audu josla, kas savieno jūsu ikru muskuļus ar papēža kaulu. Šo cīpslu izmanto, ejot, skrienot, lecot vai uzspiežot uz pirkstiem.

Ahileja cīpslas struktūra vājinās līdz ar vecumu, kas var padarīt to uzņēmīgāku pret traumām – īpaši cilvēkiem, kuri var vingrot tikai nedēļas nogalēs vai ir pēkšņi palielinājuši skriešanas intensitāti.

Riska faktori

Vairāki faktori var palielināt Ahileja tendinīta risku, tostarp:

  • Ihr Geschlecht. Achillessehnenentzündung tritt am häufigsten bei Männern auf.
  • Das Alter. Achillessehnenentzündung tritt mit zunehmendem Alter häufiger auf.
  • Physische Probleme. Ein von Natur aus flaches Fußgewölbe kann die Achillessehne stärker belasten. Fettleibigkeit und verspannte Wadenmuskeln können ebenfalls die Sehnenbelastung erhöhen.
  • Trainingsauswahl. Das Laufen in abgenutzten Schuhen kann das Risiko einer Achillessehnenentzündung erhöhen. Sehnenschmerzen treten bei kaltem Wetter häufiger auf als bei warmem Wetter, und das Laufen auf hügeligem Gelände kann Sie auch für Achillessehnenverletzungen prädisponieren.
  • Krankheiten. Menschen mit Psoriasis oder Bluthochdruck haben ein höheres Risiko, eine Achillessehnenentzündung zu entwickeln.
  • Medikamente. Bestimmte Arten von Antibiotika, Fluorchinolone genannt, wurden mit höheren Raten von Achillessehnenentzündungen in Verbindung gebracht.

Komplikācijas

Ahileja tendinīts var vājināt cīpslu un padarīt to jutīgāku pret plīsumiem (plīsumu), kas ir sāpīgs ievainojums, kas parasti prasa ķirurģisku remontu.

profilakse

Lai gan var nebūt iespējams novērst Ahileja tendinītu, varat veikt pasākumus, lai samazinātu risku:

  • Erhöhen Sie Ihr Aktivitätsniveau allmählich. Wenn Sie gerade erst mit einem Trainingsprogramm beginnen, beginnen Sie langsam und steigern Sie allmählich die Dauer und Intensität des Trainings.
  • Immer mit der Ruhe. Vermeiden Sie Aktivitäten, die Ihre Sehnen übermäßig belasten, wie z. B. Berglaufen. Wenn Sie an einer anstrengenden Aktivität teilnehmen, wärmen Sie sich zuerst auf, indem Sie langsamer trainieren. Wenn Sie während einer bestimmten Übung Schmerzen bemerken, hören Sie auf und ruhen Sie sich aus.
  • Wählen Sie Ihre Schuhe sorgfältig aus. Die Schuhe, die Sie während des Trainings tragen, sollten Ihre Ferse ausreichend dämpfen und eine feste Fußgewölbestütze haben, um die Spannung in der Achillessehne zu verringern. Ersetzen Sie Ihre abgenutzten Schuhe. Wenn Ihre Schuhe in gutem Zustand sind, aber Ihre Füße nicht stützen, versuchen Sie es mit Fußgewölbestützen in beiden Schuhen.
  • Dehnen Sie sich täglich. Nehmen Sie sich morgens, vor und nach dem Training die Zeit, Ihre Wadenmuskulatur und Achillessehne zu dehnen, um die Flexibilität zu erhalten. Dies ist besonders wichtig, um ein Wiederauftreten der Achillessehnenentzündung zu vermeiden.
  • Stärken Sie Ihre Wadenmuskulatur. Eine starke Wadenmuskulatur ermöglicht es der Wade und der Achillessehne, die Belastungen, denen sie durch Aktivität und Bewegung ausgesetzt sind, besser zu bewältigen.
  • Querzug. Wechseln Sie Aktivitäten mit hoher Belastung wie Laufen und Springen mit Aktivitäten mit geringer Belastung wie Radfahren und Schwimmen ab.

Avoti:

  1. DeLee JC, et al. Sehnenverletzungen an Fuß und Sprunggelenk. In: Orthopädische Sportmedizin von DeLee & Drez: Prinzipien und Praxis. 4. Aufl. Philadelphia, Pennsylvania: Saunders Elsevier; 2015. http://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 9. Juli 2015.
  2. Ham P, et al. Achillessehnenentzündung und Sehnenriss. http://www.uptodate.com/home. Abgerufen am 9. Juli 2015.
  3. Achillessehnenentzündung. American Orthopaedic Foot and Ankle Society. https://www.aofas.org/footcaremd/conditions/ailments-of-the-ankle/Pages/Achilles-Tendinitis.aspx. Abgerufen am 9. Juli 2015.
  4. Achillessehnenentzündung. Amerikanische Akademie der orthopädischen Chirurgen. http://www.orthoinfo.aaos.org/topic.cfm?topic=A00147. Abgerufen am 9. Juli 2015.