Hepatită autoimună

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Hepatită autoimună

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Hepatita autoimună este o inflamație a ficatului care apare atunci când sistemul imunitar al corpului tău se întoarce împotriva celulelor hepatice. Cauza exactă a hepatitei autoimune este neclară, dar factorii genetici și de mediu par să interacționeze în timp pentru a declanșa boala.

Hepatita autoimună netratată poate duce la cicatrizarea ficatului (ciroză) și în cele din urmă la insuficiență hepatică. Cu toate acestea, cu diagnostic și tratament precoce, hepatita autoimună poate fi adesea controlată cu medicamente care suprimă sistemul imunitar.

Transplantul de ficat poate fi o opțiune atunci când hepatita autoimună nu răspunde la tratamentele medicamentoase sau în cazurile de boală hepatică avansată.

Simptome

Semnele și simptomele hepatitei autoimune variază de la o persoană la alta și pot apărea brusc. Unii oameni au puține, dacă nu există, probleme cunoscute în stadiile incipiente ale bolii, în timp ce alții prezintă semne și simptome care pot include:

  • Ermüdung
  • Bauchweh
  • Gelbfärbung der Haut und des Augenweiß (Gelbsucht)
  • Eine vergrößerte Leber
  • Anormale Blutgefäße auf der Haut (Spinnenangiome)
  • Hautirritationen
  • Gelenkschmerzen
  • Ausfall der Menstruation

Când să mergi la medic?

Faceți o programare la medicul dumneavoastră dacă aveți semne sau simptome care vă îngrijorează.

Cauze

Hepatita autoimună apare atunci când sistemul imunitar al organismului, care atacă în mod normal virușii, bacteriile și alți agenți patogeni, atacă în schimb ficatul. Acest atac asupra ficatului dumneavoastră poate duce la inflamație cronică și leziuni severe ale celulelor hepatice. De ce corpul se întoarce împotriva lui însuși nu este clar, dar cercetătorii cred că hepatita autoimună poate fi cauzată de interacțiunea genelor care controlează funcția sistemului imunitar și de expunerea la anumiți viruși sau medicamente.

Tipuri de hepatită autoimună

Medicii au identificat două forme principale de hepatită autoimună.

  • Autoimmunhepatitis Typ 1. Dies ist die häufigste Art der Krankheit. Es kann in jedem Alter auftreten. Etwa die Hälfte der Menschen mit Typ-1-Autoimmunhepatitis leidet an anderen Autoimmunerkrankungen wie Zöliakie, rheumatoider Arthritis oder Colitis ulcerosa.
  • Autoimmunhepatitis Typ 2. Obwohl Erwachsene eine Typ-2-Autoimmunhepatitis entwickeln können, tritt sie am häufigsten bei Kindern und Jugendlichen auf. Andere Autoimmunerkrankungen können diese Art von Autoimmunhepatitis begleiten.

Factori de risc

Factorii care pot crește riscul de hepatită autoimună includ:

  • Weiblich sein. Obwohl sowohl Männer als auch Frauen eine Autoimmunhepatitis entwickeln können, tritt die Krankheit häufiger bei Frauen auf.
  • Eine Geschichte bestimmter Infektionen. Eine Autoimmunhepatitis kann sich entwickeln, nachdem Sie sich mit Masern, Herpes simplex oder dem Epstein-Barr-Virus infiziert haben. Die Krankheit ist auch mit einer Hepatitis A-, B- oder C-Infektion verbunden.
  • Vererbung. Es gibt Hinweise darauf, dass eine Prädisposition für Autoimmunhepatitis in Familien vorkommen kann.
  • Eine Autoimmunerkrankung haben. Menschen, die bereits an einer Autoimmunerkrankung wie Zöliakie, rheumatoider Arthritis oder Schilddrüsenüberfunktion (Morbus Basedow oder Hashimoto-Thyreoiditis) leiden, können mit größerer Wahrscheinlichkeit eine Autoimmunhepatitis entwickeln.

Complicații

Varicele esofagiene

Ösophagusvarizen

Varicele esofagiene sunt vene dilatate ale esofagului. Acestea sunt adesea datorate fluxului sanguin obstrucționat prin vena portă, care transportă sângele din intestine, pancreas și splină către ficat.

Hepatita autoimună netratată poate duce la cicatrici permanente ale țesutului hepatic (ciroză). Complicațiile cirozei includ:

  • Erweiterte Venen in Ihrer Speiseröhre (Ösophagusvarizen). Wenn die Zirkulation durch die Pfortader blockiert ist, kann Blut in andere Blutgefäße zurückfließen – hauptsächlich in den Magen und die Speiseröhre. Die Blutgefäße sind dünnwandig, und weil sie mit mehr Blut gefüllt sind, als sie tragen sollen, bluten sie wahrscheinlich. Massive Blutungen in der Speiseröhre oder im Magen aus diesen Blutgefäßen sind ein lebensbedrohlicher Notfall, der sofortige medizinische Versorgung erfordert.
  • Flüssigkeit im Bauch (Aszites). Eine Lebererkrankung kann dazu führen, dass sich große Mengen an Flüssigkeit in Ihrem Bauch ansammeln. Aszites kann unangenehm sein und die Atmung beeinträchtigen und ist normalerweise ein Zeichen für eine fortgeschrittene Zirrhose.
  • Leberversagen. Dies tritt auf, wenn eine umfangreiche Schädigung der Leberzellen es Ihrer Leber unmöglich macht, angemessen zu funktionieren. Zu diesem Zeitpunkt ist eine Lebertransplantation erforderlich.
  • Leberkrebs. Menschen mit Zirrhose haben ein erhöhtes Risiko für Leberkrebs.

Surse:

  1. Überblick über chronische Hepatitis. Merck Manual Professional-Version. https://www.merckmanuals.com/professional/hepatic-and-biliary-disorders/hepatitis/overview-of-chronic-hepatitis. Abgerufen am 27. August 2018.
  2. Elsevier Point of Care. Klinischer Überblick: Autoimmunhepatitis. https://clinicalkey.com. Abgerufen am 8. August 2018.
  3. Heneghan MA. Autoimmunhepatitis: Pathogenese. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 6. August 2018.
  4. Fragen Sie MayoExpert. Autoimmunhepatitis. Rochester, Minnesota: Mayo Foundation for Medical Education and Research; 2017.
  5. Autoimmunhepatitis. Nationales Institut für Diabetes und Verdauungs- und Nierenerkrankungen. https://www.niddk.nih.gov/health-information/liver-disease/autoimmune-hepatitis/all-content. Abgerufen am 6. August 2018.
  6. Lebertransplantation. Merck Manual Professional-Version. https://www.merckmanuals.com/professional/immunology-allergic-disorders/transplantation/liver-transplantation. Abgerufen am 8. August 2018.