Käärsoolevähk

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Käärsoolevähk

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Käärsoolevähk

Standorte von Dickdarmkrebs

Käärsoolevähk võib tekkida käärsoole mis tahes osas. Kogu käärsoole uurimine pika painduva kaameraga varustatud toruga (kolonoskoopia) on üks võimalus käärsoolevähi ja polüüpide tuvastamiseks.

Käärsoolevähk on teatud tüüpi vähk, mis algab jämesoolest (käärsoolest). Jämesool on seedetrakti viimane osa.

Käärsoolevähk mõjutab tavaliselt vanemaid täiskasvanuid, kuigi see võib tekkida igas vanuses. Tavaliselt algab see väikeste healoomuliste (healoomuliste) rakukogumitega, mida nimetatakse polüüpideks ja mis moodustuvad käärsoole sees. Aja jooksul võivad mõned neist polüüpidest muutuda käärsoolevähiks.

Polüübid võivad olla väikesed ja põhjustada sümptomeid vähe või üldse mitte. Sel põhjusel soovitavad arstid regulaarselt läbi viia käärsoolevähi ennetamiseks sõeluuringuid, tuvastades ja eemaldades polüübid enne, kui need muutuvad vähiks.

Kui käärsoolevähk areneb, on selle kontrollimiseks saadaval palju ravimeetodeid, sealhulgas kirurgia, kiiritusravi ja ravimid, nagu keemiaravi, sihtravi ja immunoteraapia.

Käärsoolevähki nimetatakse mõnikord käärsoolevähiks, mis ühendab käärsoolevähki ja pärasoolevähki, mis algab pärasoolest.

Sümptomid

Käärsoolevähi tunnused ja sümptomid on järgmised:

  • Eine anhaltende Veränderung Ihrer Stuhlgewohnheiten, einschließlich Durchfall oder Verstopfung oder eine Veränderung der Konsistenz Ihres Stuhls
  • Rektale Blutungen oder Blut im Stuhl
  • Anhaltende Bauchbeschwerden wie Krämpfe, Blähungen oder Schmerzen
  • Ein Gefühl, dass sich Ihr Darm nicht vollständig entleert
  • Schwäche oder Müdigkeit
  • Unerklärlicher Gewichtsverlust

Paljudel käärsoolevähki põdevatel inimestel pole haiguse varajases staadiumis mingeid sümptomeid. Kui sümptomid ilmnevad, varieeruvad need tõenäoliselt sõltuvalt teie käärsoolevähi suurusest ja asukohast.

Millal arsti juurde minna?

Kui märkate püsivaid sümptomeid, mis teid muret tekitavad, leppige kokku oma arstiga.

Põhjused

Arstid ei ole kindlad, mis põhjustab enamikku käärsoolevähkidest.

Üldiselt algab käärsoolevähk siis, kui käärsoole tervetel rakkudel tekivad DNA-s muutused (mutatsioonid). Raku DNA sisaldab juhiseid, mis ütlevad rakule, mida teha.

Terved rakud kasvavad ja jagunevad korrapäraselt, et teie keha toimiks normaalselt. Kuid kui raku DNA kahjustub ja muutub vähkkasvajaks, jätkavad rakud jagunemist – isegi kui uusi rakke pole vaja. Kui rakud kogunevad, moodustavad nad kasvaja.

Aja jooksul võivad vähirakud kasvada, et tungida lähedalasuvatesse normaalsetesse kudedesse ja hävitada. Ja vähirakud võivad migreeruda teistesse kehaosadesse, moodustades hoiused (metastaasid).

Riskitegurid

Tegurid, mis võivad suurendada teie käärsoolevähi riski, on järgmised:

  • Älteres Alter. Darmkrebs kann in jedem Alter diagnostiziert werden, aber die Mehrheit der Menschen mit Darmkrebs ist älter als 50. Die Darmkrebsraten bei Menschen unter 50 steigen, aber die Ärzte sind sich nicht sicher, warum.
  • Afroamerikanische Rasse. Afroamerikaner haben ein höheres Darmkrebsrisiko als Menschen anderer Rassen.
  • Eine persönliche Geschichte von Darmkrebs oder Polypen. Wenn Sie bereits Darmkrebs oder gutartige Darmpolypen hatten, haben Sie in Zukunft ein höheres Risiko, an Darmkrebs zu erkranken.
  • Entzündliche Darmerkrankungen. Chronisch entzündliche Erkrankungen des Dickdarms, wie Colitis ulcerosa und Morbus Crohn, können Ihr Darmkrebsrisiko erhöhen.
  • Vererbte Syndrome, die das Dickdarmkrebsrisiko erhöhen. Einige Genmutationen, die über Generationen Ihrer Familie weitergegeben werden, können Ihr Darmkrebsrisiko erheblich erhöhen. Nur ein kleiner Prozentsatz der Dickdarmkrebserkrankungen ist mit vererbten Genen verbunden. Die häufigsten erblichen Syndrome, die das Dickdarmkrebsrisiko erhöhen, sind die familiäre adenomatöse Polyposis (FAP) und das Lynch-Syndrom, das auch als erblicher nicht-polypöser Darmkrebs (HNPCC) bekannt ist.
  • Familiengeschichte von Dickdarmkrebs. Es ist wahrscheinlicher, dass Sie Darmkrebs entwickeln, wenn Sie einen Blutsverwandten haben, der die Krankheit hatte. Wenn mehr als ein Familienmitglied Darmkrebs oder Mastdarmkrebs hat, ist Ihr Risiko noch größer.
  • Ballaststoffarme, fettreiche Ernährung. Dickdarmkrebs und Mastdarmkrebs können mit einer typischen westlichen Ernährung in Verbindung gebracht werden, die arm an Ballaststoffen und reich an Fett und Kalorien ist. Die Forschung in diesem Bereich hatte gemischte Ergebnisse. Einige Studien haben ein erhöhtes Darmkrebsrisiko bei Menschen festgestellt, die eine Ernährung mit viel rotem Fleisch und verarbeitetem Fleisch zu sich nehmen.
  • Ein sitzender Lebensstil. Menschen, die inaktiv sind, entwickeln mit größerer Wahrscheinlichkeit Darmkrebs. Regelmäßige körperliche Aktivität kann Ihr Darmkrebsrisiko verringern.
  • Diabetes. Menschen mit Diabetes oder Insulinresistenz haben ein erhöhtes Darmkrebsrisiko.
  • Fettleibigkeit. Menschen, die übergewichtig sind, haben ein erhöhtes Risiko, an Darmkrebs zu erkranken, und ein erhöhtes Risiko, an Darmkrebs zu sterben, verglichen mit Menschen, die als normalgewichtig gelten.
  • Rauchen. Menschen, die rauchen, haben möglicherweise ein erhöhtes Darmkrebsrisiko.
  • Alkohol. Starker Alkoholkonsum erhöht das Darmkrebsrisiko.
  • Strahlentherapie bei Krebs. Eine auf den Bauch gerichtete Strahlentherapie zur Behandlung früherer Krebserkrankungen erhöht das Darmkrebsrisiko.

ennetamine

Jämesoolevähi sõeluuring

Arstid soovitavad keskmise käärsoolevähi riskiga inimestel kaaluda käärsoolevähi sõeluuringut umbes 45-aastaselt. Suurenenud riskiga inimesed, nt.

Sõelumisvõimalusi on mitu – igaühel on oma eelised ja puudused. Rääkige oma arstiga oma valikutest ja saate koos otsustada, millised testid teile sobivad.

Elustiili muutused käärsoolevähi riski vähendamiseks

Saate astuda samme käärsoolevähi riski vähendamiseks, muutes oma igapäevast rutiini. Tehke samme, et:

  • Essen Sie abwechslungsreiches Obst, Gemüse und Vollkornprodukte. Obst, Gemüse und Vollkornprodukte enthalten Vitamine, Mineralien, Ballaststoffe und Antioxidantien, die bei der Krebsprävention eine Rolle spielen können. Wählen Sie eine Vielzahl von Obst und Gemüse, damit Sie eine Reihe von Vitaminen und Nährstoffen erhalten.
  • Trinken Sie Alkohol in Maßen, wenn überhaupt. Wenn Sie sich entscheiden, Alkohol zu trinken, begrenzen Sie die Menge an Alkohol, die Sie trinken, auf nicht mehr als ein Getränk pro Tag für Frauen und zwei für Männer.
  • Aufhören zu rauchen. Sprechen Sie mit Ihrem Arzt über Möglichkeiten zum Aufhören, die für Sie funktionieren könnten.
  • Treiben Sie an den meisten Tagen der Woche Sport. Versuchen Sie, an den meisten Tagen mindestens 30 Minuten Sport zu treiben. Wenn Sie inaktiv waren, beginnen Sie langsam und steigern Sie sich allmählich auf 30 Minuten. Sprechen Sie auch mit Ihrem Arzt, bevor Sie mit einem Trainingsprogramm beginnen.
  • Ein gesundes Gewicht beibehalten. Wenn Sie ein gesundes Gewicht haben, arbeiten Sie daran, Ihr Gewicht zu halten, indem Sie eine gesunde Ernährung mit täglicher Bewegung kombinieren. Wenn Sie abnehmen müssen, fragen Sie Ihren Arzt nach gesunden Wegen, um Ihr Ziel zu erreichen. Versuchen Sie, langsam abzunehmen, indem Sie die Menge an Bewegung erhöhen und die Anzahl der Kalorien, die Sie essen, reduzieren.

Käärsoolevähi sõeluuring kõrge riskiga inimestele

On leitud, et mõned ravimid vähendavad vähieelsete polüüpide või käärsoolevähi riski. Näiteks seostavad mõned tõendid polüüpide ja käärsoolevähi riski vähenemist aspiriini või aspiriinitaoliste ravimite regulaarse kasutamisega. Samas pole selge, millist annust ja kui kaua kuluks käärsoolevähi riski vähendamiseks. Aspiriini igapäevane võtmine toob kaasa teatud riskid, sealhulgas seedetrakti verejooks ja haavandid.

Need valikud on üldiselt reserveeritud inimestele, kellel on suur käärsoolevähi risk. Ei ole piisavalt tõendeid, et soovitada neid ravimeid inimestele, kellel on keskmine käärsoolevähi risk.

Kui teil on suurenenud käärsoolevähi risk, arutage oma riskitegureid oma arstiga, et teha kindlaks, kas ennetavad ravimid on teile ohutud.

Kolorektaalse vähi ravi

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