Disocijativni poremećaji

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Disocijativni poremećaji

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Disocijativni poremećaji su mentalni poremećaji kod kojih se doživljava odvojenost i nedostatak kontinuiteta između misli, sjećanja, okoline, radnji i identiteta. Osobe s disocijativnim poremećajima bježe od stvarnosti na nevoljne i nezdrave načine, uzrokujući disfunkcionalnost u svakodnevnom životu.

Disocijativni poremećaji obično se razvijaju kao odgovor na traumu i pomažu u zadržavanju teških sjećanja. Simptomi—od amnezije do alternativnih identiteta—djelomično ovise o vrsti disocijativnog poremećaja koji imate. Razdoblja stresa mogu privremeno pogoršati simptome i učiniti ih vidljivijima.

Liječenje disocijativnih poremećaja može uključivati ​​terapiju razgovorom (psihoterapija) i lijekove. Iako liječenje disocijativnih poremećaja može biti teško, mnogi ljudi uče nove načine kako se nositi s njima i voditi zdrav, produktivan život.

Simptomi

Znakovi i simptomi ovise o vrsti disocijativnog poremećaja koji imate, ali mogu uključivati:

  • Gedächtnisverlust (Amnesie) bestimmter Zeiträume, Ereignisse, Personen und persönlicher Informationen
  • Ein Gefühl der Loslösung von sich selbst und seinen Emotionen
  • Eine Wahrnehmung der Menschen und Dinge um Sie herum als verzerrt und unwirklich
  • Ein verschwommenes Identitätsgefühl
  • Erheblicher Stress oder Probleme in Ihren Beziehungen, bei der Arbeit oder in anderen wichtigen Bereichen Ihres Lebens
  • Unfähigkeit, mit emotionalem oder beruflichem Stress gut umzugehen
  • Psychische Gesundheitsprobleme wie Depressionen, Angstzustände und Selbstmordgedanken und -verhalten

Postoje tri glavna disocijativna poremećaja definirana u Dijagnostičkom i statističkom priručniku mentalnih poremećaja (DSM-5), koji je objavila Američka psihijatrijska udruga:

  • Dissoziative Amnesie. Das Hauptsymptom ist ein Gedächtnisverlust, der schwerwiegender ist als normale Vergesslichkeit und der nicht durch einen medizinischen Zustand erklärt werden kann. Sie können sich nicht an Informationen über sich selbst oder Ereignisse und Personen in Ihrem Leben erinnern, insbesondere nicht aus einer traumatischen Zeit. Dissoziative Amnesie kann spezifisch für Ereignisse in einer bestimmten Zeit sein, wie z. B. intensive Kämpfe, oder, seltener, einen vollständigen Gedächtnisverlust über sich selbst beinhalten. Es kann manchmal Reisen oder verwirrtes Abschweifen von Ihrem Leben beinhalten (dissoziative Fuge). Eine Episode von Amnesie tritt normalerweise plötzlich auf und kann Minuten, Stunden oder selten Monate oder Jahre dauern.
  • Dissoziative Identitätsstörung. Früher als multiple Persönlichkeitsstörung bekannt, ist diese Störung durch das „Wechseln“ zu alternativen Identitäten gekennzeichnet. Sie können die Anwesenheit von zwei oder mehr Menschen spüren, die in Ihrem Kopf sprechen oder leben, und Sie können sich fühlen, als wären Sie von anderen Identitäten besessen. Jede Identität kann einen eindeutigen Namen, eine persönliche Geschichte und Merkmale haben, einschließlich offensichtlicher Unterschiede in der Stimme, im Geschlecht, in den Manierismen und sogar in körperlichen Eigenschaften wie der Notwendigkeit einer Brille. Es gibt auch Unterschiede darin, wie vertraut jede Identität mit der anderen ist. Menschen mit dissoziativer Identitätsstörung haben typischerweise auch eine dissoziative Amnesie und oft eine dissoziative Fugue.
  • Depersonalisations-Derealisationsstörung. Dies beinhaltet ein anhaltendes oder episodisches Gefühl der Losgelöstheit oder des Seins außerhalb von sich selbst – das Beobachten Ihrer Handlungen, Gefühle, Gedanken und Ihres Selbst aus der Ferne, als ob Sie einen Film ansehen würden (Depersonalisierung). Andere Menschen und Dinge um Sie herum können sich distanziert und neblig oder traumartig anfühlen, die Zeit kann verlangsamt oder beschleunigt werden und die Welt kann unwirklich erscheinen (Derealisation). Sie können Depersonalisation, Derealisation oder beides erleben. Symptome, die zutiefst belastend sein können, können nur wenige Augenblicke andauern oder über viele Jahre hinweg kommen und gehen.

Kada otići liječniku?

Neki ljudi s disocijativnim poremećajima pojavljuju se u krizi s traumatskim povratnim sjećanjima koja su neodoljiva ili povezana s nesigurnim ponašanjem. Osobe s ovim simptomima trebaju biti pregledane u hitnoj službi.

Ako vi ili vaša voljena osoba imate manje hitne simptome koji mogu ukazivati ​​na disocijativni poremećaj, obratite se svom liječniku.

Suicidalne misli ili ponašanje

Ako razmišljate o ozljeđivanju sebe ili nekog drugog, odmah nazovite 911 ili svoj lokalni broj za hitne slučajeve, idite u hitnu pomoć ili se povjerite rođaku ili prijatelju od povjerenja. Ili nazovite telefonsku liniju za samoubojstva – u Sjedinjenim Državama nazovite Nacionalnu liniju za prevenciju samoubojstava na 1-800-273-TALK (1-800-273-8255) kako biste došli do obučenog savjetnika.

Uzroci

Disocijativni poremećaji obično se razvijaju kao način suočavanja s traumom. Poremećaji se najčešće javljaju kod djece izložene dugotrajnom fizičkom, seksualnom ili emocionalnom zlostavljanju ili, rjeđe, u zastrašujućem ili vrlo nepredvidivom kućnom okruženju. Ratni stres ili prirodne katastrofe također mogu dovesti do disocijativnih poremećaja.

Osobni identitet se još uvijek formira u djetinjstvu. Dakle, dijete je sposobnije od odrasle osobe izaći izvan sebe i promatrati traumu kao da se događa drugoj osobi. Dijete koje se nauči odvojiti kako bi podnijelo traumatično iskustvo može koristiti ovaj mehanizam suočavanja kao odgovor na stresne situacije tijekom života.

Faktori rizika

Osobe koje su tijekom djetinjstva doživjele dugotrajno fizičko, seksualno ili emocionalno zlostavljanje izložene su najvećem riziku od razvoja disocijativnih poremećaja.

Djeca i odrasli koji su doživjeli druge traumatične događaje kao što su rat, prirodne katastrofe, otmice, mučenja ili opsežni, traumatični medicinski postupci u ranom djetinjstvu također mogu razviti ova stanja.

Komplikacije

Osobe s disocijativnim poremećajima imaju povećan rizik od komplikacija i povezanih poremećaja, kao što su:

  • Selbstverletzung oder Verstümmelung
  • Selbstmordgedanken und -verhalten
  • Sexuelle Funktionsstörung
  • Alkoholismus und Drogenkonsumstörungen
  • Depressionen und Angststörungen
  • Posttraumatische Belastungsstörung
  • Persönlichkeitsstörung
  • Schlafstörungen, einschließlich Albträume, Schlaflosigkeit und Schlafwandeln
  • Essstörungen
  • Körperliche Symptome wie Benommenheit oder nicht-epileptische Anfälle
  • Große Schwierigkeiten in persönlichen Beziehungen und bei der Arbeit

prevencija

Djeca koja su fizički, emocionalno ili seksualno zlostavljana imaju povećan rizik od razvoja mentalnih poremećaja kao što su disocijativni poremećaji. Ako stres ili drugi osobni problemi utječu na način na koji komunicirate s djetetom, potražite pomoć.

  • Sprechen Sie mit einer Vertrauensperson wie einem Freund, Ihrem Arzt oder einem führenden Vertreter Ihrer Glaubensgemeinschaft.
  • Bitten Sie um Hilfe bei der Suche nach Ressourcen wie Elternunterstützungsgruppen und Familientherapeuten.
  • Suchen Sie nach Bildungsprogrammen in Kirchen und Gemeinden, die Elternkurse anbieten, die Ihnen auch dabei helfen können, einen gesünderen Erziehungsstil zu erlernen.

Ako je vaše dijete bilo zlostavljano ili je doživjelo drugi traumatični događaj, odmah potražite liječničku pomoć. Vaš vas liječnik može uputiti stručnjaku za mentalno zdravlje koji može pomoći vašem djetetu da se oporavi i razvije zdrave vještine suočavanja.

Izvori:

  1. Dissoziative Störungen. In: Diagnostisches und Statistisches Handbuch Psychischer Störungen DSM-5. 5. Aufl. Arlington, Virginia: American Psychiatric Association; 2013. http://www.psychiatryonline.org. Abgerufen am 11. Oktober 2016.
  2. Dissoziative Störungen. Nationale Allianz für psychische Erkrankungen. http://www.nami.org/Learn-More/Mental-Health-Conditions/Dissociative-Disorders. Zugegriffen am 11. Oktober2016.
  3. Dissoziative Störungen. Amerikanische Psychiatrische Vereinigung. https://www.psychiatry.org/patients-families/dissociative-disorders/what-are-disociative-disorders. Abgerufen am 11. Oktober 2016.
  4. Dissoziative Störungen. Merck Manuals Professional-Version. http://www.merckmanuals.com/professional/psychiatric-disorders/dissociative-disorders/overview-of-disociative-disorders. Abgerufen am 11. Oktober 2016.
  5. Palmer BA (Gutachten). Mayo Clinic, Rochester, Minnesota, 30. Okt. 2016.