Dejanska motnja
Dejanska motnja
pregled
Umišljena motnja je resna duševna motnja, pri kateri nekdo zavaja druge tako, da se zdi bolan, namerno zboli ali se poškoduje. Faktična motnja se lahko pojavi tudi, ko družinski člani ali skrbniki lažno prikazujejo druge, kot so otroci, kot bolne, poškodovane ali prizadete.
Simptomi umetne motnje se lahko gibljejo od blagih (rahlo pretiravanje simptomov) do hudih (prej imenovan Munchausenov sindrom). Oseba si lahko izmisli simptome ali celo manipulira z medicinskimi testi, da prepriča druge, da je zdravljenje, kot je: B. potrebna operacija z visokim tveganjem.
Dejanska motnja ni isto kot izmišljanje zdravstvenih težav za praktično uporabo, kot je: B. odhod z dela ali zmaga v tožbi. Čeprav ljudje z navidezno motnjo vedo, da sami povzročajo svoje simptome ali bolezen, morda ne razumejo razlogov za svoje vedenje ali se ne zavedajo, da imajo težave.
Faktične motnje je težko prepoznati in jih je težko zdraviti. Vendar sta medicinska in psihiatrična pomoč ključnega pomena za preprečevanje resnih poškodb in celo smrti, ki jih povzroči samopoškodovanje, značilno za to motnjo.
simptomi
Simptomi dejanske motnje vključujejo posnemanje ali ustvarjanje bolezni ali poškodbe ali pretiravanje simptomov ali okvar z namenom zavajanja drugih. Ljudje s to motnjo se zelo trudijo, da bi prikrili svojo prevaro, zato je težko prepoznati, da so njihovi simptomi dejansko del resne duševne motnje. Še naprej goljufajo, tudi če ne prejmejo nobene očitne koristi ali nagrade ali ko so soočeni z objektivnimi dokazi, ki ne podpirajo njihovih trditev.
Znaki in simptomi umetne motnje lahko vključujejo:
Pametna in prepričljiva medicinska ali psihološka vprašanja
- Umfangreiches Wissen über medizinische Begriffe und Krankheiten
- Vage oder widersprüchliche Symptome
- Bedingungen, die sich ohne ersichtlichen Grund verschlechtern
- Zustände, die nicht wie erwartet auf Standardtherapien ansprechen
- Sich von vielen verschiedenen Ärzten oder Krankenhäusern behandeln lassen, wozu auch die Verwendung eines falschen Namens gehören kann
- Abneigung, Ärzten zu erlauben, mit Familie oder Freunden oder anderen medizinischen Fachkräften zu sprechen
- Häufige Krankenhausaufenthalte
- Bereitschaft zu häufigen Tests oder riskanten Operationen
- Viele OP-Narben oder Hinweise auf zahlreiche Eingriffe
- Wenig Besuch im Krankenhaus
- Streit mit Ärzten und Personal
Dejanski nered, vsiljen drugemu
Lažna motnja, vsiljena drugemu (prej imenovana Munchausenov sindrom po posredniku), se pojavi, ko nekdo lažno trdi, da druga oseba kaže fizične ali psihološke znake ali simptome bolezni ali povzroča poškodbo ali bolezen drugi osebi z namenom, da zavede druge.
Ljudje s to motnjo prikazujejo drugo osebo kot bolno, poškodovano ali disfunkcionalno in trdijo, da je potrebna zdravniška pomoč. Običajno to vključuje starša, ki poškoduje otroka. Ta oblika zlorabe lahko resno ogrozi otroka zaradi poškodb ali nepotrebne zdravstvene oskrbe.
Kako ljudje z lažno motnjo ponarejajo bolezen
Ker ljudje z navidezno motnjo postanejo strokovnjaki za ponarejanje simptomov in bolezni ali za povzročanje resničnih poškodb sami sebi, lahko zdravstveni delavci in njihovi ljubljeni težko ugotovijo, ali so bolezni resnične ali ne.
Ljudje z navidezno motnjo si izmislijo simptome ali povzročijo bolezen na različne načine, kot so:
- Übertreibung bestehender Symptome. Selbst wenn ein tatsächlicher medizinischer oder psychischer Zustand vorliegt, können sie die Symptome übertreiben, um kränker oder beeinträchtigter zu erscheinen, als es der Fall ist.
- Geschichten erfinden. Sie können Angehörigen, Angehörigen der Gesundheitsberufe oder Selbsthilfegruppen eine falsche Krankengeschichte geben, indem sie beispielsweise behaupten, Krebs oder AIDS gehabt zu haben. Oder sie können Krankenakten fälschen, um auf eine Krankheit hinzuweisen.
- Vorgetäuschte Symptome. Sie können Symptome wie Bauchschmerzen, Krampfanfälle oder Ohnmacht vortäuschen.
- Selbstverletzung verursachen. Sie können sich zum Beispiel krank machen, indem sie sich Bakterien, Milch, Benzin oder Kot injizieren. Sie können sich verletzen, schneiden oder verbrennen. Sie können Medikamente wie Blutverdünner oder Medikamente gegen Diabetes einnehmen, um Krankheiten vorzutäuschen. Sie können auch die Wundheilung beeinträchtigen, wie z. B. das Wiedereröffnen oder Infizieren von Schnitten.
- Manipulation. Sie können medizinische Instrumente manipulieren, um die Ergebnisse zu verfälschen, wie z. B. das Aufheizen von Thermometern. Oder sie können Labortests manipulieren, indem sie beispielsweise ihre Urinproben mit Blut oder anderen Substanzen kontaminieren.
Kdaj k zdravniku?
Ljudje z navidezno motnjo se morda zavedajo tveganja poškodbe ali celo smrti zaradi samopoškodovanja ali zdravljenja, ki ga iščejo, vendar ne morejo nadzorovati svojega vedenja in verjetno ne bodo poiskali pomoči. Tudi ko so soočeni z objektivnimi dokazi, kot je videokaseta, da sami povzročajo svojo bolezen, to pogosto zanikajo in zavračajo psihiatrično pomoč.
Če menite, da vaša ljubljena oseba pretirava ali si pretvarja zdravstvene težave, bi bilo morda koristno, če poskusite z nežnim pogovorom o svojih skrbeh. Poskusite se izogniti jezi, obsojanju ali soočenju. Poskusite tudi okrepiti in spodbuditi bolj zdrave in produktivne dejavnosti, namesto da se osredotočate na disfunkcionalna prepričanja in vedenja. Ponudite podporo in nego ter, če je mogoče, pomagajte pri iskanju zdravljenja.
Če se vaša ljubljena oseba poškoduje ali poskuša narediti samomor, pokličite 911 ali jo takoj odpeljite na urgenco, če je to varno.
Vzroki
Vzrok faktične motnje ni znan. Motnjo pa lahko povzroči kombinacija psiholoških dejavnikov in stresnih življenjskih izkušenj.
Dejavniki tveganja
Več dejavnikov lahko poveča tveganje za nastanek lažne motnje, vključno z:
- Kindheitstrauma, wie emotionaler, körperlicher oder sexueller Missbrauch
- Eine schwere Krankheit in der Kindheit
- Verlust eines geliebten Menschen durch Tod, Krankheit oder Verlassenheit
- Vergangene Erfahrungen während einer Zeit der Krankheit und die damit verbundene Aufmerksamkeit
- Ein schlechtes Identitätsgefühl oder Selbstwertgefühl
- Persönlichkeitsstörung
- Depression
- Wunsch, mit Ärzten oder medizinischen Zentren verbunden zu sein
- Arbeite im Gesundheitsbereich
Umetne motnje veljajo za redke, vendar ni znano, koliko ljudi ima to motnjo. Nekateri ljudje uporabljajo lažna imena, da bi se izognili odkritju, nekateri obiščejo številne različne bolnišnice in zdravnike, nekateri pa nikoli niso identificirani – zaradi vsega tega je težko dobiti zanesljivo oceno.
Zapleti
Ljudje z navidezno motnjo so pripravljeni tvegati svoja življenja, da bi jih imeli za bolne. Pogosto imajo tudi druge psihične motnje. Posledično se soočajo s številnimi možnimi zapleti, vključno z:
- Verletzung oder Tod durch selbstverschuldete Erkrankungen
- Schwere Gesundheitsprobleme durch Infektionen oder unnötige Operationen oder andere Eingriffe
- Verlust von Organen oder Gliedmaßen durch unnötige Operationen
- Missbrauch von Alkohol oder anderen Substanzen
- Erhebliche Probleme im täglichen Leben, in Beziehungen und bei der Arbeit
- Missbrauch, wenn das Verhalten einem anderen zugefügt wird
preprečevanje
Ker vzrok umetne motnje ni znan, trenutno ni znanega načina za njeno preprečevanje. Zgodnje odkrivanje in zdravljenje umetne motnje lahko pomaga preprečiti nepotrebne in potencialno nevarne teste in zdravljenje.
Viri:
- Faktische Störung. In: Diagnostisches und Statistisches Handbuch Psychischer Störungen DSM-5. 5. Aufl. Arlington, Virginia: American Psychiatric Association; 2013. http://www.psychiatryonline.org. Abgerufen am 31. Januar 2017.
- Faktische Störung, die dem Selbst auferlegt wird. Merck Manual Professional-Version. http://www.merckmanuals.com/professional/psychiatric-disorders/somatic-symptom-and-related-disorders/factitious-disorder-imposed-on-self. Abgerufen am 31. Januar 2017.
- Yates GP, et al. Faktische Störung: Eine systematische Überprüfung von 455 Fällen in der Fachliteratur. Allgemeine Krankenhauspsychiatrie. 2016;41:20.
- Irwin MR, et al. Faktische Störung, die dem Selbst auferlegt wird (Münchhausen-Syndrom). http://www.uptodate.com/home. Zugegriffen am 31. Januar 2107.
- Ferri FF. Faktische Störung (einschließlich Münchhausen-Syndrom). In: Ferri’s Clinical Advisor 2017. Philadelphia, Pa.: Elsevier; 2017. http://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 31. Januar 2017.
- Marx JA, et al., Hrsg. Faktische Störungen und Simulation. In: Rosens Notfallmedizin: Konzepte und klinische Praxis. 8. Aufl. Philadelphia, Pennsylvania: Saunders Elsevier; 2014. http://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 31. Januar 2017.
- Kahn A, et al. Faktische Störung bei Morbus Crohn: Wiederkehrende Panzytopenie, verursacht durch heimliche Einnahme von 6-Mercaptopurin. Fallberichte in der Gastroenterologie. 2015;9:137.
- Jones TW, et al. Faktische Störung-durch-Stellvertreter, die fötale Wachstumsbeschränkung simuliert. Geburtshilfe und Gynäkologie. 2015;125:732.
- Burton MC, et al. Münchhausen-Syndrom durch erwachsenen Proxy: Eine Überprüfung der Literatur. Zeitschrift für Krankenhausmedizin. 2015;10:32.
- Sawchuk CN (Expertenmeinung). Mayo Clinic, Rochester, Minnesota, 28. Februar 2017.