Fetalna makrosomija

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Fetalna makrosomija

pregled

Izraz "fetalna makrosomija" se uporablja za opis novorojenčka, ki je veliko večji od povprečja.

Dojenček z diagnozo fetalne makrosomije tehta več kot 8 funtov, 13 unč (4000 gramov), ne glede na gestacijsko starost. Približno 9 % dojenčkov po vsem svetu tehta več kot 8 funtov, 13 unč.

Tveganja, povezana s fetalno makrosomijo, se močno povečajo, ko je porodna teža večja od 9 funtov, 15 unč (4500 gramov).

Fetalna makrosomija lahko oteži vaginalni porod in povzroči poškodbe otroka med porodom. Fetalna makrosomija tudi poveča tveganje za zdravstvene težave po rojstvu otroka.

simptomi

osnovna višina

Messung der Fundushöhe während der Schwangerschaft

Višina dna je razdalja od sramne kosti do vrha maternice, merjena v centimetrih. Po 24 tednih nosečnosti višina fundusa pogosto ustreza številu tednov nosečnosti.

Polihidramnij

Überschüssiges Fruchtwasser umgibt das Baby in der Gebärmutter (Polyhydramnion)

Polihidramnij se pojavi, ko se med nosečnostjo v maternici nabere prekomerna količina amnijske tekočine. Blagi primeri polihidramnija lahko izginejo sami. Hudi primeri lahko zahtevajo zdravljenje.

Fetalno makrosomijo je med nosečnostjo težko odkriti in diagnosticirati. Znaki in simptomi vključujejo:

  • Große Fundhöhe. Bei vorgeburtlichen Besuchen misst Ihr Arzt möglicherweise Ihre Fundushöhe – den Abstand von der Spitze Ihrer Gebärmutter bis zu Ihrem Schambein. Eine größer als erwartete Fundushöhe könnte ein Zeichen für fetale Makrosomie sein.
  • Prekomerna amnijska tekočina (polihidramnij).Preveč amnijske tekočine – tekočine, ki obdaja in ščiti otroka med nosečnostjo – je lahko znak, da je vaš otrok večji od povprečja.

    Količina amnijske tekočine odraža izločanje urina vašega otroka, večji otrok pa proizvede več urina. Nekatera stanja, zaradi katerih dojenček raste, lahko povečajo tudi količino urina.

Vzroki

Genetski dejavniki in stanja matere, kot sta debelost ali sladkorna bolezen, lahko povzročijo fetalno makrosomijo. Redko ima dojenček bolezen, zaradi katere raste hitreje in se povečuje.

Včasih ni znano, kaj povzroča, da je dojenček večji od povprečja.

Dejavniki tveganja

Številni dejavniki lahko povečajo tveganje za fetalno makrosomijo - nekatere lahko nadzorujete, druge pa ne.

Na primer:

  • Diabetes pri materi.Fetalna makrosomija je verjetnejša, če ste imeli sladkorno bolezen pred nosečnostjo (predgestacijski diabetes) ali če se sladkorna bolezen razvije med nosečnostjo (gestacijski diabetes).

    Če vaša sladkorna bolezen ni dobro nadzorovana, bo imel vaš dojenček verjetno večja ramena in več telesne maščobe kot dojenček, katerega mati nima sladkorne bolezni.

  • Eine Geschichte der fetalen Makrosomie. Wenn Sie zuvor ein großes Baby zur Welt gebracht haben, besteht ein erhöhtes Risiko, ein weiteres großes Baby zu bekommen. Auch wenn Sie bei der Geburt mehr als 8 Pfund, 13 Unzen wogen, ist es wahrscheinlicher, dass Sie ein großes Baby bekommen.
  • Fettleibigkeit der Mutter. Fötale Makrosomie ist wahrscheinlicher, wenn Sie fettleibig sind.
  • Übermäßige Gewichtszunahme während der Schwangerschaft. Eine zu starke Gewichtszunahme während der Schwangerschaft erhöht das Risiko einer fetalen Makrosomie.
  • Frühere Schwangerschaften. Das Risiko einer fetalen Makrosomie steigt mit jeder Schwangerschaft. Bis zur fünften Schwangerschaft erhöht sich das durchschnittliche Geburtsgewicht für jede nachfolgende Schwangerschaft typischerweise um bis zu etwa 4 Unzen (113 Gramm).
  • Einen Jungen haben. Männliche Säuglinge wiegen in der Regel etwas mehr als weibliche Säuglinge. Die meisten Babys, die mehr als 4.500 Gramm wiegen, sind männlich.
  • Überfällige Schwangerschaft. Wenn Ihre Schwangerschaft mehr als zwei Wochen nach dem Geburtstermin andauert, besteht für Ihr Baby ein erhöhtes Risiko für fetale Makrosomie.
  • Alter der Mutter. Bei Frauen über 35 ist die Wahrscheinlichkeit höher, dass ein Baby mit fetaler Makrosomie diagnostiziert wird.

Fetalna makrosomija je bolj verjetno posledica materine sladkorne bolezni, debelosti ali povečanja telesne mase med nosečnostjo kot drugi vzroki. Če ti dejavniki tveganja niso prisotni in obstaja sum na fetalno makrosomijo, je možno, da ima vaš otrok redko bolezen, ki vpliva na rast ploda.

Če sumite na redko bolezen, vam lahko zdravnik glede na rezultate testa priporoči prenatalno diagnostično testiranje in po možnosti obisk genetskega svetovalca.

Zapleti

Fetalna makrosomija predstavlja tveganje za zdravje vas in vašega otroka – tako med nosečnostjo kot po porodu.

Materinska tveganja

Možni zapleti fetalne makrosomije pri materi lahko vključujejo:

  • Arbeitsprobleme. Fetale Makrosomie kann dazu führen, dass ein Baby im Geburtskanal eingeklemmt wird (Schulterdystokie), Geburtsverletzungen erleidet oder die Verwendung einer Zange oder eines Vakuumgeräts während der Entbindung erfordert (operative vaginale Entbindung). Manchmal ist ein Kaiserschnitt erforderlich.
  • Verletzungen des Genitaltrakts. Während der Geburt kann eine fetale Makrosomie dazu führen, dass ein Baby den Geburtskanal verletzt – beispielsweise durch Zerreißen des Vaginalgewebes und der Muskeln zwischen Vagina und Anus (Dammmuskulatur).
  • Blutungen nach der Geburt. Fetale Makrosomie erhöht das Risiko, dass sich Ihre Uterusmuskulatur nach der Geburt nicht richtig zusammenzieht (Uterusatonie). Dies kann zu potenziell schweren Blutungen nach der Entbindung führen.
  • Uterusruptur. Wenn Sie zuvor einen Kaiserschnitt oder eine größere Gebärmutteroperation hatten, erhöht die fetale Makrosomie das Risiko einer Gebärmutterruptur während der Wehen – eine seltene, aber schwerwiegende Komplikation, bei der die Gebärmutter entlang der Narbenlinie vom Kaiserschnitt oder einer anderen Gebärmutteroperation aufreißt . Ein Notkaiserschnitt ist erforderlich, um lebensbedrohliche Komplikationen zu vermeiden.

Tveganja za novorojenčke in otroke

Možni zapleti fetalne makrosomije za vašega otroka lahko vključujejo:

  • Niedriger als der normale Blutzuckerspiegel. Ein Baby, bei dem fetale Makrosomie diagnostiziert wurde, wird mit größerer Wahrscheinlichkeit mit einem Blutzuckerspiegel geboren, der niedriger als normal ist.
  • Kindheitsfettleibigkeit. Untersuchungen deuten darauf hin, dass das Risiko für Fettleibigkeit bei Kindern mit zunehmendem Geburtsgewicht steigt.
  • Metabolični sindrom.Če je vašemu dojenčku diagnosticirana fetalna makrosomija, obstaja tveganje za razvoj presnovnega sindroma v otroštvu.

    Metabolični sindrom je skupek stanj – povišan krvni tlak, visoka raven sladkorja v krvi, odvečna telesna maščoba okoli pasu in nenormalna raven holesterola – ki se pojavljajo skupaj in povečujejo tveganje za bolezni srca, možgansko kap in sladkorno bolezen.

Potrebnih je več raziskav, da bi ugotovili, ali lahko ti učinki povečajo tveganje za sladkorno bolezen, debelost in bolezni srca pri odraslih.

preprečevanje

Morda ne boste mogli preprečiti fetalne makrosomije, lahko pa spodbujate zdravo nosečnost. Raziskave kažejo, da lahko vadba med nosečnostjo in nizkoglikemična dieta zmanjšata tveganje za makrosomijo.

Na primer:

  • Vereinbaren Sie einen Vorabtermin. Wenn Sie eine Schwangerschaft in Betracht ziehen, sprechen Sie mit Ihrem Arzt. Wenn Sie fettleibig sind, werden Sie möglicherweise auch an einen anderen Gesundheitsdienstleister überwiesen – z. B. einen registrierten Ernährungsberater oder einen Spezialisten für Fettleibigkeit – der Ihnen helfen kann, vor der Schwangerschaft ein gesundes Gewicht zu erreichen.
  • Überwachen Sie Ihr Gewicht. Eine gesunde Gewichtszunahme während der Schwangerschaft – oft 25 bis 35 Pfund (etwa 11 bis 16 Kilogramm), wenn Sie ein normales Gewicht vor der Schwangerschaft haben – unterstützt das Wachstum und die Entwicklung Ihres Babys. Frauen, die mehr wiegen, wenn sie schwanger werden, haben eine geringere empfohlene Schwangerschaftsgewichtszunahme. Arbeiten Sie mit Ihrem Arzt zusammen, um herauszufinden, was für Sie richtig ist.
  • Diabetes verwalten. Wenn Sie vor der Schwangerschaft Diabetes hatten oder Schwangerschaftsdiabetes entwickeln, arbeiten Sie mit Ihrem Arzt zusammen, um den Zustand zu behandeln. Die Kontrolle Ihres Blutzuckerspiegels ist der beste Weg, um Komplikationen, einschließlich fetaler Makrosomie, vorzubeugen.
  • Aktiv sein. Befolgen Sie die Empfehlungen Ihres Gesundheitsdienstleisters für körperliche Aktivität.

Viri:

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