Sapi refluks

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am

Sapi refluks

ülevaadet

Sapi refluks

Gallenrückfluss in Magen und Speiseröhre

Sapp on seedevedelik, mida toodab maks ja säilitatakse sapipõies. Sapi refluksi ajal voolab seedevedelik tagasi makku ja mõnel juhul ka söögitorusse.

Sapi refluks tekib siis, kui sapp – teie maksas toodetud seedevedelik – voolab tagasi (refluks) teie makku ja mõnel juhul ka suud ja magu ühendavasse torusse (söögitoru).

Sapi refluks võib kaasneda maohappe (maohappe) tagasivooluga söögitorusse. Mao refluks võib põhjustada gastroösofageaalset reflukshaigust (GERD), mis on potentsiaalselt tõsine probleem, mis põhjustab söögitoru kudede ärritust ja põletikku.

Erinevalt maohappe refluksist ei saa sapi refluksi täielikult kontrollida dieedi või elustiili muutmisega. Ravi hõlmab ravimeid või rasketel juhtudel operatsiooni.

Sümptomid

Sapi refluksi võib olla raske eristada maohappe refluksist. Märgid ja sümptomid on sarnased ning need kaks haigusseisundit võivad ilmneda samal ajal.

Sapi refluksi nähud ja sümptomid on järgmised:

  • Schmerzen im Oberbauch, die schwerwiegend sein können
  • Häufiges Sodbrennen – ein brennendes Gefühl in der Brust, das sich manchmal bis in den Hals ausbreitet, zusammen mit einem sauren Geschmack im Mund
  • Brechreiz
  • Erbrechen einer grünlich-gelben Flüssigkeit (Galle)
  • Gelegentlich Husten oder Heiserkeit
  • Unbeabsichtigter Gewichtsverlust

Millal arsti juurde minna?

Leppige kokku oma arstiga, kui teil on sagedased reflukssümptomid või kui te kaotate kaalu ilma proovimata.

Kui teil on diagnoositud GERD, kuid teie ravimid ei anna piisavat leevendust, võtke ühendust oma arstiga. Teil võib olla vaja sapi refluksi täiendavat ravi.

Põhjused

Sapp on oluline rasvade seedimiseks ning kulunud punaste vereliblede ja teatud toksiinide eemaldamiseks kehast. Sapp toodetakse teie maksas ja seda hoitakse sapipõies.

Isegi väikese koguse rasva sisaldava toidu söömine annab sapipõiele märku sapi vabanemisest, mis voolab läbi väikese toru teie peensoole (kaksteistsõrmiksoole) ülemisse ossa.

Sapi tagasivool makku

Sapp ja toit segunevad kaksteistsõrmiksooles ja sisenevad teie peensoolde. Pülooriklapp, mao väljapääsu juures olev raske lihaste rõngas, avaneb tavaliselt vaid veidi – piisavalt, et vabastada korraga umbes kaheksandik untsi (umbes 3,75 milliliitrit) või vähem veeldatud toitu, kuid mitte piisavalt, et seedemahl maosse tagasi voolaks.

Kui tekib sapi refluks, ei sulgu klapp korralikult ja sapp uhutakse tagasi makku. See võib põhjustada mao limaskesta põletikku (refluksgastriit).

Sapi tagasivool söögitorusse

Sapp ja maohape võivad söögitorusse tagasi voolata, kui teine ​​lihasklapp, söögitoru alumine sulgurlihas, ei tööta korralikult. Söögitoru alumine sulgurlihas eraldab söögitoru ja mao. Klapp avaneb tavaliselt piisavalt kaua, et toit saaks makku siseneda. Kuid kui klapp nõrgeneb või ebanormaalselt lõdvestub, võib sapi söögitorusse tagasi loputada.

Mis põhjustab sapi refluksi?

Sapi refluksi võib põhjustada:

  • Operationskomplikationen. Magenoperationen, einschließlich der vollständigen oder teilweisen Entfernung des Magens und Magenbypassoperationen zur Gewichtsreduktion, sind für die meisten Gallenrückflüsse verantwortlich.
  • Peptische Geschwüre. Ein Magengeschwür kann die Pylorusklappe blockieren, sodass sie sich nicht richtig öffnet oder schließt. Stehende Nahrung im Magen kann zu erhöhtem Magendruck führen und Galle und Magensäure in die Speiseröhre zurückfließen lassen.
  • Gallenblase Chirurgie. Menschen, denen die Gallenblase entfernt wurde, haben deutlich mehr Gallenrückfluss als Menschen, die diese Operation nicht hatten.

Tüsistused

Sapi refluksgastriiti on seostatud maovähiga. Sapi refluksi ja happe refluksi kombinatsioon suurendab ka järgmiste tüsistuste riski:

  • Gerd.See seisund, mis põhjustab söögitoru ärritust ja põletikku, on enamasti tingitud liigsest happest, kuid sapp võib happega seguneda.

    Sageli kahtlustatakse, et sapp soodustab GERD-i, kui inimesed reageerivad mittetäielikult või üldse mitte tugevatele hapet pärssivatele ravimitele.

  • Barrett-Ösophagus. Dieser schwerwiegende Zustand kann auftreten, wenn eine langfristige Exposition gegenüber Magensäure oder Säure und Galle das Gewebe in der unteren Speiseröhre schädigt. Die geschädigten Ösophaguszellen haben ein erhöhtes Krebsrisiko. Tierstudien haben auch den Gallenrückfluss mit dem Barrett-Ösophagus in Verbindung gebracht.
  • Speiseröhrenkrebs. Es gibt einen Zusammenhang zwischen saurem Reflux und Galle-Reflux und Speiseröhrenkrebs, der möglicherweise erst diagnostiziert wird, wenn er ziemlich weit fortgeschritten ist. In Tierversuchen hat sich gezeigt, dass Gallenrückfluss allein Speiseröhrenkrebs verursacht.

Allikad:

  1. Townsend CM Jr., et al. Magen. In: Sabiston Lehrbuch der Chirurgie: Die biologische Grundlage der modernen chirurgischen Praxis. 20. Aufl. Elsevier; 2017. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 15. Januar 2020.
  2. Brunicardi FC, et al., Hrsg. Magen. In: Schwartz‘ Prinzipien der Chirurgie. 11. Aufl. McGraw-Hill; 2019. https://accessmedicine.mhmedical.com. Abgerufen am 16. Januar 2020.
  3. Saurer Reflux (GER & GERD) bei Erwachsenen. Nationales Institut für Diabetes und Verdauungs- und Nierenerkrankungen. https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/acid-reflux-ger-gerd-adults/all-content. Abgerufen am 15. Januar 2020.
  4. Rakel D, Hrsg. Gastroösophageale Refluxkrankheit. In: Integrative Medizin. 4. Aufl. Elsevier; 2018. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 15. Januar 2020.
  5. Hammer GD, et al., Hrsg. Magen-Darm-Erkrankung. In: Pathophysiologie der Krankheit: Eine Einführung in die klinische Medizin. 8. Aufl. McGraw-Hill; 2019. https://accessmedicine.mhmedical.com. Abgerufen am 16. Januar 2020.
  6. McCabe ME, et al. Neue Ursachen für das alte Problem der Galle-Reflux-Gastritis. Klinische Gastroenterologie und Hepatologie. 2018; doi:10.1016/j.cgh.2018.02.034.
  7. Caspa Gokulan R, et al. Von der Genetik zu Signalwegen: Molekulare Pathogenese des Ösophagus-Adenokarzinoms. Biochimica und Biophysica Acta. Rezensionen zu Krebs. 2019; doi:10.1016/j.bbcan.2019.05.003.
  8. Khanna S., Hrsg. Erkrankung der Gallenblase. In: Mayo-Klinik für Verdauungsgesundheit. 4. Aufl. Mayo Clinic Press; 2020.
  9. Halle JE. Antrieb und Durchmischung von Nahrung im Verdauungstrakt. In: Guyton und Hall Lehrbuch der Medizinischen Physiologie. 13. Auflage. Elsevier; 2016. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 20. Januar 2020.
  10. Guirat A. et al. Eine Anastomose Magenbypass und Krebsrisiko. Adipositas-Chirurgie. 2018; doi:10.1007/s11695-018-3156-5.
  11. Fass R. Ansatz zur refraktären gastroösophagealen Refluxkrankheit bei Erwachsenen. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 20. Januar 2020.
  12. Ambulante pH-Überwachung. Merck Manual Professional-Version. https://www.merckmanuals.com/professional/gastrointestinal-disorders/diagnostic-and-therapeutic-gastrointestinal-procedures/ambulatory-ph-monitoring. Abgerufen am 21. Januar 2020.
  13. Rajan E (Gutachten). Mayo-Klinik. 20. März 2020.