cancer de col uterin
cancer de col uterin
privire de ansamblu
cancer de col uterin

cancer de col uterin
Cancerul de col uterin începe în celulele colului uterin.
Cancerul de col uterin este un tip de cancer care apare în celulele colului uterin - partea inferioară a uterului care este conectată la vagin.
Diferite tulpini de papilomavirus uman (HPV), o infecție cu transmitere sexuală, joacă un rol în dezvoltarea majorității cancerelor de col uterin.
Când este expus la HPV, sistemul imunitar al organismului previne în mod normal virusul să provoace rău. Cu toate acestea, la un procent mic de oameni, virusul supraviețuiește ani de zile și contribuie la procesul care face ca unele celule de col uterin să devină celule canceroase.
Vă puteți reduce riscul de a dezvolta cancer de col uterin prin efectuarea de screening-uri și prin obținerea unui vaccin care protejează împotriva infecției cu HPV.
Simptome
Sistemul reproducător feminin

Sistemul reproducător feminin
Ovarele, trompele uterine, uterul, colul uterin și vaginul (canalul vaginal) formează sistemul reproducător feminin.
Cancerul de col uterin în stadiu incipient, în general, nu provoacă semne sau simptome.
Semnele și simptomele cancerului de col uterin avansat includ:
- Vaginale Blutungen nach dem Geschlechtsverkehr, zwischen den Perioden oder nach der Menopause
- Wässriger, blutiger Vaginalausfluss, der schwer sein und einen üblen Geruch haben kann
- Beckenschmerzen oder Schmerzen beim Geschlechtsverkehr
Când să mergi la medic?
Faceți o programare la medicul dumneavoastră dacă aveți semne sau simptome care vă îngrijorează.
Cauze
Unde începe cancerul de col uterin

Unde începe cancerul de col uterin
Două tipuri de celule căptușesc suprafața colului uterin și ambele pot deveni canceroase. Un tip (celule glandulare) are un aspect columnar. Celălalt tip (celule scuamoase) este subțire și plat. Granița dintre cele două tipuri de celule este locul unde apare cel mai des cancerul de col uterin.
Cancerul de col uterin începe atunci când celulele sănătoase din colul uterin dezvoltă modificări (mutații) în ADN-ul lor. ADN-ul unei celule conține instrucțiuni care îi spun unei celule ce trebuie să facă.
Celulele sănătoase cresc și se înmulțesc la o rată stabilită și în cele din urmă mor la un moment stabilit. Mutațiile le spun celulelor să crească și să se înmulțească necontrolat și nu mor. Celulele anormale care se acumulează formează o masă (tumoare). Celulele canceroase invadează țesutul din apropiere și se pot desprinde de o tumoare pentru a se răspândi (metastaza) în altă parte a corpului.
Nu este clar ce cauzează cancerul de col uterin, dar cert este că HPV joacă un rol. HPV este foarte frecvent și majoritatea persoanelor cu virusul nu dezvoltă niciodată cancer. Aceasta înseamnă că alți factori - cum ar fi mediul sau stilul de viață - determină, de asemenea, dacă dezvoltați cancer de col uterin.
Tipuri de cancer de col uterin
Tipul de cancer de col uterin pe care îl aveți vă ajută să vă determinați prognosticul și tratamentul. Principalele tipuri de cancer de col uterin sunt:
- Plattenepithelkarzinom. Diese Art von Gebärmutterhalskrebs beginnt in den dünnen, flachen Zellen (Plattenepithelzellen), die den äußeren Teil des Gebärmutterhalses auskleiden, der in die Vagina hineinragt. Die meisten Gebärmutterhalskrebsarten sind Plattenepithelkarzinome.
- Adenokarzinom. Diese Art von Gebärmutterhalskrebs beginnt in den säulenförmigen Drüsenzellen, die den Gebärmutterhalskanal auskleiden.
Uneori, ambele tipuri de celule sunt implicate în cancerul de col uterin. Foarte rar, cancerul apare în alte celule ale colului uterin.
Factori de risc
Factorii de risc pentru cancerul de col uterin includ:
- Viele Sexualpartner. Je größer Ihre Anzahl an Sexualpartnern – und je größer die Anzahl an Sexualpartnern Ihres Partners – desto größer ist Ihre Chance, HPV zu bekommen.
- Frühe sexuelle Aktivität. Sex in jungen Jahren erhöht das HPV-Risiko.
- Andere sexuell übertragbare Infektionen (STIs). Das Vorhandensein anderer STIs – wie Chlamydien, Gonorrhoe, Syphilis und HIV/AIDS – erhöht Ihr HPV-Risiko.
- Ein geschwächtes Immunsystem. Es ist wahrscheinlicher, dass Sie Gebärmutterhalskrebs entwickeln, wenn Ihr Immunsystem durch einen anderen Gesundheitszustand geschwächt ist und Sie HPV haben.
- Rauchen. Rauchen wird mit Plattenepithelkarzinomen des Gebärmutterhalses in Verbindung gebracht.
- Kontakt mit einem Medikament zur Vorbeugung von Fehlgeburten. Wenn Ihre Mutter in den 1950er Jahren während der Schwangerschaft ein Medikament namens Diethylstilbestrol (DES) eingenommen hat, besteht möglicherweise ein erhöhtes Risiko für eine bestimmte Art von Gebärmutterhalskrebs, das als klarzelliges Adenokarzinom bezeichnet wird.
prevenirea
Pentru a reduce riscul de cancer de col uterin:
- Fragen Sie Ihren Arzt nach der HPV-Impfung. Eine Impfung zur Vorbeugung einer HPV-Infektion kann Ihr Risiko für Gebärmutterhalskrebs und andere HPV-bedingte Krebsarten verringern. Fragen Sie Ihren Arzt, ob eine HPV-Impfung für Sie geeignet ist.
- Führen Sie routinemäßige Pap-Tests durch. Pap-Tests können präkanzeröse Zustände des Gebärmutterhalses erkennen, sodass sie überwacht oder behandelt werden können, um Gebärmutterhalskrebs zu verhindern. Die meisten medizinischen Organisationen schlagen vor, mit routinemäßigen Pap-Tests im Alter von 21 Jahren zu beginnen und sie alle paar Jahre zu wiederholen.
- Praktiziere Safer Sex. Reduzieren Sie Ihr Risiko für Gebärmutterhalskrebs, indem Sie Maßnahmen ergreifen, um sexuell übertragbare Infektionen zu verhindern, wie z. B. die Verwendung eines Kondoms bei jedem Sex und die Begrenzung der Anzahl Ihrer Sexualpartner.
- Nicht rauchen. Wenn Sie nicht rauchen, fangen Sie nicht an. Wenn Sie rauchen, sprechen Sie mit Ihrem Arzt über Strategien, die Ihnen beim Aufhören helfen.
Tratamentul cancerului de col uterin
Surse:
- Fragen Sie MayoExpert. Gebärmutterhalskrebs (Erwachsener). Rochester, Minnesota: Mayo Foundation for Medical Education and Research; 2019.
- Lobo RA, et al. Bösartige Erkrankungen des Gebärmutterhalses. In: Umfassende Gynäkologie. 7. Aufl. Philadelphia, Pennsylvania: Elsevier; 2017. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 14. Juni 2019.
- Niederhuber JE, et al., Hrsg. Krebserkrankungen des Gebärmutterhalses, der Vulva und der Vagina. In: Abeloffs Klinische Onkologie. 6. Aufl. Philadelphia, Pennsylvania: Elsevier; 2020. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 14. Juni 2019.
- Gebärmutterhalskrebs. Plymouth Meeting, Pa.: Nationales umfassendes Krebsnetzwerk. https://www.nccn.org/professionals/physician_gls/default.aspx. Abgerufen am 14. Juni 2019.
- Fragen Sie MayoExpert. Gebärmutterhalskrebsvorsorge (Erwachsene). Rochester, Minnesota: Mayo Foundation for Medical Education and Research; 2018.
- Palliativpflege. Plymouth Meeting, Pa.: Nationales umfassendes Krebsnetzwerk. https://www.nccn.org/professionals/physician_gls/default.aspx. Abgerufen am 14. Juni 2019.