Glioom
Glioom
ülevaadet
Glioom

Glioom
Glioomid saavad alguse kleepuvatest tugirakkudest (gliaalrakkudest), mis ümbritsevad ajus närvirakke.
Pahaloomulised glioomirakud

Pahaloomulised glioomirakud
Multiformse glioblastoomi (pahaloomuline ajukasvaja) rakud. Rakud on ebakorrapärase kujuga sõrmedega, mis võivad levida ajju.
Glioom on teatud tüüpi kasvaja, mis esineb ajus ja seljaajus. Glioomid saavad alguse kleepuvatest tugirakkudest (gliiarakkudest), mis ümbritsevad närvirakke ja aitavad neil toimida.
Kolme tüüpi gliiarakud võivad tekitada kasvajaid. Glioomid klassifitseeritakse kasvajaga seotud gliiarakkude tüübi ja kasvaja geneetiliste omaduste järgi, mis võivad aidata ennustada, kuidas kasvaja aja jooksul käitub ja millised ravimeetodid kõige tõenäolisemalt toimivad.
Glioomi tüübid on järgmised:
- Astrozytome, einschließlich Astrozytom, anaplastisches Astrozytom und Glioblastom
- Ependymome, einschließlich anaplastisches Ependymom, myxopapilläres Ependymom und Subependymom
- Oligodendrogliome, einschließlich Oligodendrogliom, anaplastisches Oligodendrogliom und anaplastisches Oligoastrozytom
Glioom võib mõjutada teie ajufunktsiooni ja olenevalt selle asukohast ja kasvukiirusest võib olla eluohtlik.
Glioomid on üks levinumaid primaarsete ajukasvajate tüüpe.
Teie glioomi tüüp aitab määrata teie ravi ja prognoosi. Üldiselt hõlmavad glioomi ravivõimalused kirurgiat, kiiritusravi, keemiaravi, sihipäraseid ravimeetodeid ja eksperimentaalseid kliinilisi uuringuid.
Tüübid
-
Astrotsütoom
-
Ependümoom
-
Glioblastoom
-
Oligodendroglioom
Sümptomid
Glioomi sümptomid varieeruvad sõltuvalt kasvaja tüübist, samuti kasvaja suurusest, asukohast ja kasvukiirusest.
Glioomide levinumad nähud ja sümptomid on järgmised:
- Kopfschmerzen
- Übelkeit oder Erbrechen
- Verwirrung oder eine Abnahme der Gehirnfunktion
- Gedächtnisverlust
- Persönlichkeitsveränderungen oder Reizbarkeit
- Schwierigkeiten mit dem Gleichgewicht
- Harninkontinenz
- Sehprobleme wie verschwommenes Sehen, Doppeltsehen oder Verlust des peripheren Sehens
- Sprachschwierigkeiten
- Krampfanfälle, besonders bei jemandem ohne Krampfanfälle in der Vorgeschichte
Millal arsti juurde minna?
Leppige kokku oma arstiga, kui teil on glioomile tüüpilised nähud ja sümptomid.
Põhjused
Nagu enamiku primaarsete ajukasvajate puhul, ei ole glioomide täpne põhjus teada. Kuid on mõned tegurid, mis võivad suurendada ajukasvaja riski.
Riskitegurid
Nagu enamiku primaarsete ajukasvajate puhul, ei ole glioomide täpne põhjus teada. Kuid on mõned tegurid, mis võivad suurendada ajukasvaja riski. Riskitegurid hõlmavad järgmist:
- Ihr Alter. Ihr Risiko für einen Hirntumor steigt mit zunehmendem Alter. Gliome treten am häufigsten bei Erwachsenen im Alter zwischen 45 und 65 Jahren auf. Ein Hirntumor kann jedoch in jedem Alter auftreten. Bestimmte Arten von Gliomen, wie Ependymome und pilozytische Astrozytome, treten häufiger bei Kindern und jungen Erwachsenen auf.
-
Kiirguskiirgus.Inimestel, kes on kokku puutunud teatud tüüpi kiirgusega, mida nimetatakse ioniseerivaks kiirguseks, on suurem risk ajukasvaja tekkeks. Ioniseeriva kiirguse näideteks on vähi raviks kasutatav kiiritusravi ja aatomipommide põhjustatud kiirgus.
Levinud kiirgusvormid, nagu elektriliinide elektromagnetväljad ja mikrolaineahjude raadiosageduslik kiirgus, ei suurenda glioomiriski.
Pole selge, kas mobiiltelefonide kasutamine suurendab ajukasvajate riski. Mõned uuringud on leidnud võimaliku seose mobiiltelefoni kasutamise ja teatud tüüpi ajukasvaja vahel, mida nimetatakse akustiliseks neuroomiks. Paljud teised uuringud ei ole leidnud seost. Kuna mobiiltelefonid on suhteliselt uus tegur, on vaja rohkem pikaajalisi uuringuid, et mõista võimalikku mõju vähiriskile. Kui olete praegu mures mobiiltelefonide ja vähi vahelise võimaliku seose pärast, soovitavad eksperdid piirata kokkupuudet kõlari või valjuhääldi abil, mis hoiab mobiiltelefoni enda peast eemal.
- Familiengeschichte von Gliom. Es ist selten, dass Gliom in Familien auftritt. Aber eine Familienanamnese mit Gliom kann das Risiko, es zu entwickeln, verdoppeln. Einige Gene wurden schwach mit Gliomen in Verbindung gebracht, aber es sind weitere Studien erforderlich, um eine Verbindung zwischen diesen genetischen Variationen und Hirntumoren zu bestätigen.
Glioomi hooldus
Allikad:
- Gewinnen Sie RH. Radiologische Merkmale von Tumoren des zentralen Nervensystems. In: Youmans und Winn Neurologische Chirurgie. 7. Aufl. Philadelphia, Pennsylvania: Elsevier; 2017. https://www.clinicalkey.com.
- Wong ET, et al. Überblick über die klinischen Merkmale und Diagnose von Hirntumoren bei Erwachsenen. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 12. März 2018.
- Gliome. Merck Manual Professional-Version. http://www.merckmanuals.com/professional/neurological-disorders/intracranial-and-spinal-tumors/gliomas. Abgerufen am 12. März 2018.
- Goldman L. et al., Hrsg. Gliom. In: Goldman-Cecil Medicine. 25. Aufl. Philadelphia, Pennsylvania: Saunders Elsevier; 2016. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 12. März 2018.
- Gewinnen Sie RH. Geringgradige Gliome: Astrozytome, Oligodendrogliome und gemischte Gliome. In: Youmans und Winn Neurologische Chirurgie. 7. Aufl. Philadelphia, Pennsylvania: Elsevier; 2017. https://www.clinicalkey.com.
- Überblick über intrakranielle Tumoren. Merck Manual Professional-Version. https://www.merckmanuals.com/professional/neurological-disorders/intracranial-and-spinal-tumors/overview-of-intracranial-tumors. Abgerufen am 12. März 2018.
- Michauid D. et al. Risikofaktoren für Hirntumoren. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 12. März 2018.
- Louis DN, et al. Klassifikation und pathologische Diagnose von Gliomen. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 12. März 2018.
- Gliom. American Brain Tumor Association. http://www.abta.org/secure/glioblastoma-brochure.pdf. Abgerufen am 27. Mai 2018.
- Physiotherapie. American Brain Tumor Association. http://www.abta.org/brain-tumor-treatment/continuum-of-care/rehabilitation-options/physical-therapy.html. Abgerufen am 12. März 2018.
- Krebserkrankungen des zentralen Nervensystems. Fort Washington, Pa.: Nationales umfassendes Krebsnetzwerk. http://www.nccn.org/professionals/physician_gls/f_guidelines.asp. Abgerufen am 12. März 2018.
- Risikofaktoren für Hirn- und Rückenmarkstumoren. Amerikanische Krebs Gesellschaft. https://www.cancer.org/cancer/brain-spinal-cord-tumors-adults/causes-risks-prevention/risk-factors.html. Abgerufen am 12. März 2018.
- Mikrowellen, Radiowellen und andere Arten von Hochfrequenzstrahlung. Amerikanische Krebs Gesellschaft. https://www.cancer.org/cancer/cancer-causes/radiation-exposure/radiofrequency-radiation.html. Abgerufen am 12. März 2018.
- Strahlentherapie bei erwachsenen Hirn- und Rückenmarkstumoren. Amerikanische Krebs Gesellschaft. https://www.cancer.org/cancer/brain-spinal-cord-tumors-adults/treating/radiation-therapy.html. Abgerufen am 12. März 2018.
- Louis DN, et al. Die Klassifikation der Tumoren des zentralen Nervensystems 2016 der Weltgesundheitsorganisation: Eine Zusammenfassung. Acta Neuropathol. 2016;131:803.
- Novocure. US Food & Drug Administration. https://www.accessdata.fda.gov/cdrh_docs/pdf10/P100034S013d.pdf. Abgerufen am 12. März 2018.
- Riggin EA. Allscripts EPSi. Mayo Clinic, Rochester, Minnesota, 12. März 2018.
- Chen CC, et al. Stereotaktische kraniale Radiochirurgie. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 12. März 2018.
- Porter AB (Gutachten). Mayo Clinic, Rochester, Minnesota, 7. Mai 2018.
- Mayo-Klinik. US News & World Report. http://health.usnews.com/best-hospitals/area/mn/mayo-clinic-6610451/pulmonology. Abgerufen am 12. März 2018.
- Sporen im Gehirn. Nationales Krebs Institut. https://trp.cancer.gov/spores/brain.htm. Abgerufen am 20. Mai 2018.
- Stupp R. et al. Hochgradiges malignes Gliom: ESMO-Leitlinien für die klinische Praxis für Diagnose, Behandlung und Nachsorge. Annalen der Onkologie. 2010;21:v190. http://annonc.oxfordjournals.org/content/21/suppl_5/v190.full.pdf+html. Abgerufen am 4. November 2014.
- Taylor L. Diagnose, Behandlung und Prognose von Gliom: Fünf neue Dinge. Neurologie: Klinische Praxis. 2010:S28. http://www.neurology.org/content/75/18_Supplement_1/S28.full. Abgerufen am 4. November 2014.
- Omuro A. et al. Glioblastom und andere bösartige Gliome: Eine klinische Überprüfung. Zeitschrift der American Medical Association. 2013;310:1842. http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1764056. Abgerufen am 4. November 2014.
- Was Sie über Hirntumore wissen müssen. Nationales Krebs Institut. http://www.cancer.gov/cancertopics/wyntk/brain.pdf. Abgerufen am 6. November 2014.
- Armstrong TS, et al. Anwendung komplementärer und alternativmedizinischer Therapien bei Patienten mit primären Hirntumoren. Aktuelle neurologische und neurowissenschaftliche Berichte. 2008;8:264.
-
Astrotsütoom
-
Ependümoom
-
Glioblastoom
-
Oligodendroglioom