Glioma

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Gliom

Gliomi počinju u ljepljivim potpornim stanicama (glijalne stanice) koje okružuju živčane stanice u mozgu.

Stanice malignog glioma

Bösartige Gliomzellen

Stanice glioblastoma multiforme (maligni tumor mozga). Stanice su nepravilnog oblika s prstima koji se mogu širiti u mozak.

Glioma je vrsta tumora koji se javlja u mozgu i leđnoj moždini. Gliomi počinju u ljepljivim potpornim stanicama (glijalne stanice) koje okružuju živčane stanice i pomažu im u funkcioniranju.

Tri tipa glija stanica mogu proizvesti tumore. Gliomi se klasificiraju prema vrsti glijalnih stanica uključenih u tumor, kao i prema genetskim karakteristikama tumora, što može pomoći u predviđanju kako će se tumor ponašati tijekom vremena i koji će tretmani najvjerojatnije djelovati.

Vrste glioma uključuju:

  • Astrozytome, einschließlich Astrozytom, anaplastisches Astrozytom und Glioblastom
  • Ependymome, einschließlich anaplastisches Ependymom, myxopapilläres Ependymom und Subependymom
  • Oligodendrogliome, einschließlich Oligodendrogliom, anaplastisches Oligodendrogliom und anaplastisches Oligoastrozytom

Gliom može utjecati na funkciju vašeg mozga i, ovisno o položaju i brzini rasta, može biti opasan po život.

Gliomi su jedan od najčešćih tipova primarnih tumora mozga.

Tip glioma koji imate pomaže odrediti vaše liječenje i prognozu. Općenito, mogućnosti liječenja glioma uključuju operaciju, terapiju zračenjem, kemoterapiju, ciljane terapije i eksperimentalna klinička ispitivanja.

Vrste

  1. Astrocitom

  2. Ependimom

  3. Glioblastom

  4. Oligodendroglioma

Simptomi

Simptomi glioma razlikuju se ovisno o vrsti tumora kao io veličini, položaju i brzini rasta tumora.

Uobičajeni znakovi i simptomi glioma uključuju:

  • Kopfschmerzen
  • Übelkeit oder Erbrechen
  • Verwirrung oder eine Abnahme der Gehirnfunktion
  • Gedächtnisverlust
  • Persönlichkeitsveränderungen oder Reizbarkeit
  • Schwierigkeiten mit dem Gleichgewicht
  • Harninkontinenz
  • Sehprobleme wie verschwommenes Sehen, Doppeltsehen oder Verlust des peripheren Sehens
  • Sprachschwierigkeiten
  • Krampfanfälle, besonders bei jemandem ohne Krampfanfälle in der Vorgeschichte

Kada otići liječniku?

Zakažite sastanak sa svojim liječnikom ako imate znakove i simptome tipične za gliom.

Uzroci

Kao i kod većine primarnih tumora mozga, točan uzrok glioma nije poznat. Ali postoje neki čimbenici koji mogu povećati rizik od tumora na mozgu.

Faktori rizika

Kao i kod većine primarnih tumora mozga, točan uzrok glioma nije poznat. Ali postoje neki čimbenici koji mogu povećati rizik od tumora na mozgu. Faktori rizika uključuju:

  • Ihr Alter. Ihr Risiko für einen Hirntumor steigt mit zunehmendem Alter. Gliome treten am häufigsten bei Erwachsenen im Alter zwischen 45 und 65 Jahren auf. Ein Hirntumor kann jedoch in jedem Alter auftreten. Bestimmte Arten von Gliomen, wie Ependymome und pilozytische Astrozytome, treten häufiger bei Kindern und jungen Erwachsenen auf.
  • Izloženost zračenju.Osobe koje su bile izložene vrsti zračenja koje se naziva ionizirajuće zračenje imaju povećan rizik od tumora na mozgu. Primjeri ionizirajućeg zračenja uključuju terapiju zračenjem koja se koristi za liječenje raka i izloženost zračenju uzrokovanu atomskim bombama.

    Češći oblici zračenja, kao što su elektromagnetska polja dalekovoda i radiofrekventno zračenje mikrovalnih pećnica, ne povećavaju rizik od glioma.

    Nije jasno povećava li uporaba mobitela rizik od tumora mozga. Neke su studije otkrile moguću vezu između korištenja mobitela i vrste tumora na mozgu koji se naziva akustična neuroma. Mnoga druga istraživanja nisu otkrila povezanost. Budući da su mobilni telefoni relativno novi čimbenik, potrebno je više dugoročnih istraživanja kako bi se razumio potencijalni utjecaj na rizik od raka. Za sada, ako ste zabrinuti zbog moguće veze između mobitela i raka, stručnjaci preporučuju da ograničite svoju izloženost korištenjem zvučnika ili zvučnika koji drži mobitel podalje od vaše glave.

  • Familiengeschichte von Gliom. Es ist selten, dass Gliom in Familien auftritt. Aber eine Familienanamnese mit Gliom kann das Risiko, es zu entwickeln, verdoppeln. Einige Gene wurden schwach mit Gliomen in Verbindung gebracht, aber es sind weitere Studien erforderlich, um eine Verbindung zwischen diesen genetischen Variationen und Hirntumoren zu bestätigen.

Njega glioma

Izvori:

  1. Gewinnen Sie RH. Radiologische Merkmale von Tumoren des zentralen Nervensystems. In: Youmans und Winn Neurologische Chirurgie. 7. Aufl. Philadelphia, Pennsylvania: Elsevier; 2017. https://www.clinicalkey.com.
  2. Wong ET, et al. Überblick über die klinischen Merkmale und Diagnose von Hirntumoren bei Erwachsenen. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 12. März 2018.
  3. Gliome. Merck Manual Professional-Version. http://www.merckmanuals.com/professional/neurological-disorders/intracranial-and-spinal-tumors/gliomas. Abgerufen am 12. März 2018.
  4. Goldman L. et al., Hrsg. Gliom. In: Goldman-Cecil Medicine. 25. Aufl. Philadelphia, Pennsylvania: Saunders Elsevier; 2016. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 12. März 2018.
  5. Gewinnen Sie RH. Geringgradige Gliome: Astrozytome, Oligodendrogliome und gemischte Gliome. In: Youmans und Winn Neurologische Chirurgie. 7. Aufl. Philadelphia, Pennsylvania: Elsevier; 2017. https://www.clinicalkey.com.
  6. Überblick über intrakranielle Tumoren. Merck Manual Professional-Version. https://www.merckmanuals.com/professional/neurological-disorders/intracranial-and-spinal-tumors/overview-of-intracranial-tumors. Abgerufen am 12. März 2018.
  7. Michauid D. et al. Risikofaktoren für Hirntumoren. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 12. März 2018.
  8. Louis DN, et al. Klassifikation und pathologische Diagnose von Gliomen. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 12. März 2018.
  9. Gliom. American Brain Tumor Association. http://www.abta.org/secure/glioblastoma-brochure.pdf. Abgerufen am 27. Mai 2018.
  10. Physiotherapie. American Brain Tumor Association. http://www.abta.org/brain-tumor-treatment/continuum-of-care/rehabilitation-options/physical-therapy.html. Abgerufen am 12. März 2018.
  11. Krebserkrankungen des zentralen Nervensystems. Fort Washington, Pa.: Nationales umfassendes Krebsnetzwerk. http://www.nccn.org/professionals/physician_gls/f_guidelines.asp. Abgerufen am 12. März 2018.
  12. Risikofaktoren für Hirn- und Rückenmarkstumoren. Amerikanische Krebs Gesellschaft. https://www.cancer.org/cancer/brain-spinal-cord-tumors-adults/causes-risks-prevention/risk-factors.html. Abgerufen am 12. März 2018.
  13. Mikrowellen, Radiowellen und andere Arten von Hochfrequenzstrahlung. Amerikanische Krebs Gesellschaft. https://www.cancer.org/cancer/cancer-causes/radiation-exposure/radiofrequency-radiation.html. Abgerufen am 12. März 2018.
  14. Strahlentherapie bei erwachsenen Hirn- und Rückenmarkstumoren. Amerikanische Krebs Gesellschaft. https://www.cancer.org/cancer/brain-spinal-cord-tumors-adults/treating/radiation-therapy.html. Abgerufen am 12. März 2018.
  15. Louis DN, et al. Die Klassifikation der Tumoren des zentralen Nervensystems 2016 der Weltgesundheitsorganisation: Eine Zusammenfassung. Acta Neuropathol. 2016;131:803.
  16. Novocure. US Food & Drug Administration. https://www.accessdata.fda.gov/cdrh_docs/pdf10/P100034S013d.pdf. Abgerufen am 12. März 2018.
  17. Riggin EA. Allscripts EPSi. Mayo Clinic, Rochester, Minnesota, 12. März 2018.
  18. Chen CC, et al. Stereotaktische kraniale Radiochirurgie. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 12. März 2018.
  19. Porter AB (Gutachten). Mayo Clinic, Rochester, Minnesota, 7. Mai 2018.
  20. Mayo-Klinik. US News & World Report. http://health.usnews.com/best-hospitals/area/mn/mayo-clinic-6610451/pulmonology. Abgerufen am 12. März 2018.
  21. Sporen im Gehirn. Nationales Krebs Institut. https://trp.cancer.gov/spores/brain.htm. Abgerufen am 20. Mai 2018.
  22. Stupp R. et al. Hochgradiges malignes Gliom: ESMO-Leitlinien für die klinische Praxis für Diagnose, Behandlung und Nachsorge. Annalen der Onkologie. 2010;21:v190. http://annonc.oxfordjournals.org/content/21/suppl_5/v190.full.pdf+html. Abgerufen am 4. November 2014.
  23. Taylor L. Diagnose, Behandlung und Prognose von Gliom: Fünf neue Dinge. Neurologie: Klinische Praxis. 2010:S28. http://www.neurology.org/content/75/18_Supplement_1/S28.full. Abgerufen am 4. November 2014.
  24. Omuro A. et al. Glioblastom und andere bösartige Gliome: Eine klinische Überprüfung. Zeitschrift der American Medical Association. 2013;310:1842. http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1764056. Abgerufen am 4. November 2014.
  25. Was Sie über Hirntumore wissen müssen. Nationales Krebs Institut. http://www.cancer.gov/cancertopics/wyntk/brain.pdf. Abgerufen am 6. November 2014.
  26. Armstrong TS, et al. Anwendung komplementärer und alternativmedizinischer Therapien bei Patienten mit primären Hirntumoren. Aktuelle neurologische und neurowissenschaftliche Berichte. 2008;8:264.
  1. Astrocitom

  2. Ependimom

  3. Glioblastom

  4. Oligodendroglioma