Glioma

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Gliom

Gliomi se začnejo v lepljivih podpornih celicah (glialnih celicah), ki obdajajo živčne celice v možganih.

Maligne celice glioma

Bösartige Gliomzellen

Celice glioblastoma multiforme (maligni možganski tumor). Celice imajo nepravilne oblike s prsti, ki se lahko razširijo v možgane.

Glioma je vrsta tumorja, ki se pojavi v možganih in hrbtenjači. Gliomi se začnejo v lepljivih podpornih celicah (glialnih celicah), ki obdajajo živčne celice in jim pomagajo pri delovanju.

Tri vrste glialnih celic lahko povzročijo tumorje. Gliomi so razvrščeni glede na vrsto glialnih celic, vključenih v tumor, kot tudi glede na genetske značilnosti tumorja, ki lahko pomagajo napovedati, kako se bo tumor obnašal skozi čas in katera zdravljenja bodo najverjetneje delovala.

Vrste glioma vključujejo:

  • Astrozytome, einschließlich Astrozytom, anaplastisches Astrozytom und Glioblastom
  • Ependymome, einschließlich anaplastisches Ependymom, myxopapilläres Ependymom und Subependymom
  • Oligodendrogliome, einschließlich Oligodendrogliom, anaplastisches Oligodendrogliom und anaplastisches Oligoastrozytom

Gliom lahko vpliva na delovanje možganov in je lahko smrtno nevaren, odvisno od njegove lokacije in stopnje rasti.

Gliomi so ena najpogostejših vrst primarnih možganskih tumorjev.

Vrsta glioma, ki ga imate, pomaga določiti vaše zdravljenje in prognozo. Na splošno možnosti zdravljenja glioma vključujejo operacijo, radioterapijo, kemoterapijo, tarčne terapije in eksperimentalna klinična preskušanja.

Vrste

  1. Astrocitom

  2. Ependimom

  3. glioblastom

  4. Oligodendrogliom

simptomi

Simptomi glioma se razlikujejo glede na vrsto tumorja ter velikost, lokacijo in hitrost rasti tumorja.

Pogosti znaki in simptomi gliomov vključujejo:

  • Kopfschmerzen
  • Übelkeit oder Erbrechen
  • Verwirrung oder eine Abnahme der Gehirnfunktion
  • Gedächtnisverlust
  • Persönlichkeitsveränderungen oder Reizbarkeit
  • Schwierigkeiten mit dem Gleichgewicht
  • Harninkontinenz
  • Sehprobleme wie verschwommenes Sehen, Doppeltsehen oder Verlust des peripheren Sehens
  • Sprachschwierigkeiten
  • Krampfanfälle, besonders bei jemandem ohne Krampfanfälle in der Vorgeschichte

Kdaj k zdravniku?

Naročite se pri zdravniku, če imate znake in simptome, značilne za gliom.

Vzroki

Kot pri večini primarnih možganskih tumorjev natančen vzrok gliomov ni znan. Vendar obstaja nekaj dejavnikov, ki lahko povečajo tveganje za možganski tumor.

Dejavniki tveganja

Kot pri večini primarnih možganskih tumorjev natančen vzrok gliomov ni znan. Vendar obstaja nekaj dejavnikov, ki lahko povečajo tveganje za možganski tumor. Dejavniki tveganja vključujejo:

  • Ihr Alter. Ihr Risiko für einen Hirntumor steigt mit zunehmendem Alter. Gliome treten am häufigsten bei Erwachsenen im Alter zwischen 45 und 65 Jahren auf. Ein Hirntumor kann jedoch in jedem Alter auftreten. Bestimmte Arten von Gliomen, wie Ependymome und pilozytische Astrozytome, treten häufiger bei Kindern und jungen Erwachsenen auf.
  • Izpostavljenost sevanju.Ljudje, ki so bili izpostavljeni vrsti sevanja, imenovani ionizirajoče sevanje, imajo večje tveganje za možganski tumor. Primeri ionizirajočega sevanja vključujejo radioterapijo, ki se uporablja za zdravljenje raka, in izpostavljenost sevanju, ki jo povzročajo atomske bombe.

    Običajnejše oblike sevanja, kot so elektromagnetna polja daljnovodov in radiofrekvenčno sevanje mikrovalovnih pečic, ne povečajo tveganja za nastanek glioma.

    Ni jasno, ali uporaba mobilnega telefona poveča tveganje za možganske tumorje. Nekatere študije so odkrile možno povezavo med uporabo mobilnega telefona in vrsto možganskega tumorja, imenovanega akustični nevrom. Številne druge študije niso odkrile povezave. Ker so mobilni telefoni razmeroma nov dejavnik, so potrebne dolgoročnejše raziskave, da bi razumeli potencialni vpliv na tveganje za raka. Če vas trenutno skrbi morebitna povezava med mobilnimi telefoni in rakom, strokovnjaki priporočajo, da omejite svojo izpostavljenost z uporabo zvočnika ali zvočnika, ki drži mobilni telefon stran od vaše glave.

  • Familiengeschichte von Gliom. Es ist selten, dass Gliom in Familien auftritt. Aber eine Familienanamnese mit Gliom kann das Risiko, es zu entwickeln, verdoppeln. Einige Gene wurden schwach mit Gliomen in Verbindung gebracht, aber es sind weitere Studien erforderlich, um eine Verbindung zwischen diesen genetischen Variationen und Hirntumoren zu bestätigen.

Nega glioma

Viri:

  1. Gewinnen Sie RH. Radiologische Merkmale von Tumoren des zentralen Nervensystems. In: Youmans und Winn Neurologische Chirurgie. 7. Aufl. Philadelphia, Pennsylvania: Elsevier; 2017. https://www.clinicalkey.com.
  2. Wong ET, et al. Überblick über die klinischen Merkmale und Diagnose von Hirntumoren bei Erwachsenen. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 12. März 2018.
  3. Gliome. Merck Manual Professional-Version. http://www.merckmanuals.com/professional/neurological-disorders/intracranial-and-spinal-tumors/gliomas. Abgerufen am 12. März 2018.
  4. Goldman L. et al., Hrsg. Gliom. In: Goldman-Cecil Medicine. 25. Aufl. Philadelphia, Pennsylvania: Saunders Elsevier; 2016. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 12. März 2018.
  5. Gewinnen Sie RH. Geringgradige Gliome: Astrozytome, Oligodendrogliome und gemischte Gliome. In: Youmans und Winn Neurologische Chirurgie. 7. Aufl. Philadelphia, Pennsylvania: Elsevier; 2017. https://www.clinicalkey.com.
  6. Überblick über intrakranielle Tumoren. Merck Manual Professional-Version. https://www.merckmanuals.com/professional/neurological-disorders/intracranial-and-spinal-tumors/overview-of-intracranial-tumors. Abgerufen am 12. März 2018.
  7. Michauid D. et al. Risikofaktoren für Hirntumoren. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 12. März 2018.
  8. Louis DN, et al. Klassifikation und pathologische Diagnose von Gliomen. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 12. März 2018.
  9. Gliom. American Brain Tumor Association. http://www.abta.org/secure/glioblastoma-brochure.pdf. Abgerufen am 27. Mai 2018.
  10. Physiotherapie. American Brain Tumor Association. http://www.abta.org/brain-tumor-treatment/continuum-of-care/rehabilitation-options/physical-therapy.html. Abgerufen am 12. März 2018.
  11. Krebserkrankungen des zentralen Nervensystems. Fort Washington, Pa.: Nationales umfassendes Krebsnetzwerk. http://www.nccn.org/professionals/physician_gls/f_guidelines.asp. Abgerufen am 12. März 2018.
  12. Risikofaktoren für Hirn- und Rückenmarkstumoren. Amerikanische Krebs Gesellschaft. https://www.cancer.org/cancer/brain-spinal-cord-tumors-adults/causes-risks-prevention/risk-factors.html. Abgerufen am 12. März 2018.
  13. Mikrowellen, Radiowellen und andere Arten von Hochfrequenzstrahlung. Amerikanische Krebs Gesellschaft. https://www.cancer.org/cancer/cancer-causes/radiation-exposure/radiofrequency-radiation.html. Abgerufen am 12. März 2018.
  14. Strahlentherapie bei erwachsenen Hirn- und Rückenmarkstumoren. Amerikanische Krebs Gesellschaft. https://www.cancer.org/cancer/brain-spinal-cord-tumors-adults/treating/radiation-therapy.html. Abgerufen am 12. März 2018.
  15. Louis DN, et al. Die Klassifikation der Tumoren des zentralen Nervensystems 2016 der Weltgesundheitsorganisation: Eine Zusammenfassung. Acta Neuropathol. 2016;131:803.
  16. Novocure. US Food & Drug Administration. https://www.accessdata.fda.gov/cdrh_docs/pdf10/P100034S013d.pdf. Abgerufen am 12. März 2018.
  17. Riggin EA. Allscripts EPSi. Mayo Clinic, Rochester, Minnesota, 12. März 2018.
  18. Chen CC, et al. Stereotaktische kraniale Radiochirurgie. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 12. März 2018.
  19. Porter AB (Gutachten). Mayo Clinic, Rochester, Minnesota, 7. Mai 2018.
  20. Mayo-Klinik. US News & World Report. http://health.usnews.com/best-hospitals/area/mn/mayo-clinic-6610451/pulmonology. Abgerufen am 12. März 2018.
  21. Sporen im Gehirn. Nationales Krebs Institut. https://trp.cancer.gov/spores/brain.htm. Abgerufen am 20. Mai 2018.
  22. Stupp R. et al. Hochgradiges malignes Gliom: ESMO-Leitlinien für die klinische Praxis für Diagnose, Behandlung und Nachsorge. Annalen der Onkologie. 2010;21:v190. http://annonc.oxfordjournals.org/content/21/suppl_5/v190.full.pdf+html. Abgerufen am 4. November 2014.
  23. Taylor L. Diagnose, Behandlung und Prognose von Gliom: Fünf neue Dinge. Neurologie: Klinische Praxis. 2010:S28. http://www.neurology.org/content/75/18_Supplement_1/S28.full. Abgerufen am 4. November 2014.
  24. Omuro A. et al. Glioblastom und andere bösartige Gliome: Eine klinische Überprüfung. Zeitschrift der American Medical Association. 2013;310:1842. http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1764056. Abgerufen am 4. November 2014.
  25. Was Sie über Hirntumore wissen müssen. Nationales Krebs Institut. http://www.cancer.gov/cancertopics/wyntk/brain.pdf. Abgerufen am 6. November 2014.
  26. Armstrong TS, et al. Anwendung komplementärer und alternativmedizinischer Therapien bei Patienten mit primären Hirntumoren. Aktuelle neurologische und neurowissenschaftliche Berichte. 2008;8:264.
  1. Astrocitom

  2. Ependimom

  3. glioblastom

  4. Oligodendrogliom