südamepekslemine

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am

südamepekslemine

ülevaadet

Südamepekslemine (pal-pih-TAY-shuns) on tunne, et süda hakkab kiiresti lööma, puperdama või tuksuma. Stress, treening, ravimid või harva haigus võivad selle vallandada.

Kuigi südamepekslemine võib olla murettekitav, on see tavaliselt kahjutu. Harva võib südamepekslemine olla tõsisema südamehaiguse sümptomiks, näiteks: B. ebaregulaarne südamerütm (arütmia), mis võib vajada ravi.

Sümptomid

Südamepekslemine võib tunduda nagu süda:

  • Zu schnell schlagen
  • Flip-Flops
  • Flattert schnell
  • Hämmern
  • Beats überspringen

Südamepekslemist võib tunda nii kurgus või kaelas kui ka rinnus. Need võivad ilmneda aktiivsuse või puhkuse ajal.

Millal arsti juurde minna?

Südamepekslemine, mis esineb harva ja kestab vaid paar sekundit, ei vaja tavaliselt uurimist. Kui teil on esinenud südamehaigusi ja südamepekslemine, mis esineb sageli või süveneb, pidage nõu oma arstiga. Võimalik, et vajate südame jälgimise teste, et teha kindlaks, kas südamepekslemine on põhjustatud tõsisemast südameprobleemist.

Pöörduge kiirabi poole, kui südamepekslemine ilmneb koos:

  • Beschwerden oder Schmerzen in der Brust
  • Ohnmacht
  • Starke Atemnot
  • Starker Schwindel

Põhjused

Sageli ei leita südamepekslemise põhjust. Levinud põhjused on:

  • Starke emotionale Reaktionen wie Stress, Angst oder Panikattacken
  • Depression
  • Anstrengende Übung
  • Stimulanzien, einschließlich Koffein, Nikotin, Kokain, Amphetamine und Erkältungs- und Hustenmittel, die Pseudoephedrin enthalten
  • Fieber
  • Hormonveränderungen im Zusammenhang mit Menstruation, Schwangerschaft oder Menopause
  • Zu viel oder zu wenig Schilddrüsenhormon

Mõnikord võib südamepekslemine olla märk tõsisest probleemist, näiteks: B. ebaregulaarne südamerütm (arütmia).

Arütmiad võivad põhjustada väga kiiret südamelööki (tahhükardiat), ebatavaliselt aeglast südamelööki (bradükardiat), südamelööke, mis kalduvad kõrvale tüüpilisest südamerütmist, või nende kolme kombinatsiooni.

Riskitegurid

Südamepekslemise riskifaktorid on järgmised:

  • Betonen
  • Angststörung oder Panikattacke
  • Schwangerschaft
  • Bestimmte Medikamente, die Stimulanzien enthalten, wie einige Erkältungs- oder Asthmamedikamente
  • Eine Überfunktion der Schilddrüse (Hyperthyreose)
  • Andere Herzprobleme, wie z. B. unregelmäßiger Herzschlag, strukturelle Herzveränderungen, früherer Herzinfarkt oder frühere Herzoperationen

Tüsistused

Südamehaigustest põhjustatud südamepekslemise korral on võimalikud tüsistused:

  • Ohnmacht. Wenn das Herz schnell schlägt, kann der Blutdruck abfallen und die Person ohnmächtig werden. Dies ist wahrscheinlicher bei Patienten mit Herzproblemen, wie z. B. angeborenen Herzfehlern oder bestimmten Klappenproblemen.
  • Herzstillstand. In seltenen Fällen kann Herzklopfen durch lebensbedrohliche Herzschlagprobleme verursacht werden und dazu führen, dass das Herz effektiv aufhört zu schlagen.
  • Streicheln. Wenn das Herzklopfen auf einen Zustand zurückzuführen ist, bei dem die oberen Herzkammern zittern, anstatt richtig zu schlagen (Vorhofflimmern), kann sich Blut ansammeln und Gerinnsel bilden. Wenn sich ein Gerinnsel löst, kann es eine Gehirnarterie blockieren und einen Schlaganfall verursachen.
  • Herzfehler. Bestimmte Arrhythmien können die Pumpfähigkeit des Herzens verringern. Manchmal kann die Kontrolle der Frequenz einer Arrhythmie, die eine Herzinsuffizienz verursacht, die Herzfunktion verbessern.

Allikad:

  1. Zimetbaum PJ. Bewertung von Herzklopfen bei Erwachsenen. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 15. März 2020.
  2. Herzklopfen. Nationales Institut für Herz, Lunge und Blut. https://www.nhlbi.nih.gov/health-topics/heart-palpitations#. Abgerufen am 7. Dezember 2021.
  3. Lopez-Jimenez F. (Gutachten). Mayo-Klinik. 30. März 2020.