Tumori ale maxilarului și chisturi
Tumori ale maxilarului și chisturi
privire de ansamblu
Tumorile și chisturile maxilarului sunt excrescențe sau leziuni relativ rare care se dezvoltă în osul maxilarului sau în țesuturile moi ale gurii și feței. Tumorile și chisturile maxilarului, uneori denumite odontogenice sau nonodontogenice, în funcție de originea lor, pot varia foarte mult ca dimensiune și severitate. Aceste excrescențe sunt de obicei necanceroase (benigne), dar pot fi agresive și se pot extinde, deplasa sau distruge osul, țesutul și dinții din jur.
Opțiunile de tratament pentru tumorile și chisturile maxilarului variază în funcție de tipul de creștere sau leziune pe care o aveți, de stadiul de creștere și de simptomele dumneavoastră. Chirurgii orali și maxilo-faciali (chirurgii orali și maxilo-faciali) vă pot trata, de obicei, tumora sau chistul maxilarului prin intervenție chirurgicală sau, în unele cazuri, cu terapie medicală sau o combinație de intervenție chirurgicală și terapie medicală.
Simptome
O tumoare este o creștere sau o masă anormală de țesut. Un chist este o leziune care conține material lichid sau semisolid. Exemple de tumori și chisturi ale maxilarului includ:
- Ameloblastom. Dieser seltene, normalerweise gutartige (gutartige) Tumor beginnt in den Zellen, die den schützenden Zahnschmelz bilden. Es entwickelt sich am häufigsten im Kiefer in der Nähe der Backenzähne. Der häufigste Typ ist aggressiv, bildet große Tumore und wächst in den Kieferknochen hinein. Obwohl dieser Tumor nach der Behandlung erneut auftreten kann, verringert eine aggressive chirurgische Behandlung in der Regel die Wahrscheinlichkeit eines erneuten Auftretens.
- Zentrales Riesenzellgranulom. Zentrale Riesenzellgranulome sind gutartige Läsionen, die aus Knochenzellen wachsen. Sie treten am häufigsten im vorderen Teil des Unterkiefers auf. Eine Art dieser Tumore kann schnell wachsen, Schmerzen verursachen und Knochen zerstören und neigt dazu, nach einer chirurgischen Behandlung wieder aufzutreten. Der andere Typ ist weniger aggressiv und hat möglicherweise keine Symptome. Selten kann ein Tumor von selbst schrumpfen oder sich auflösen, aber typischerweise erfordern diese Tumoren eine chirurgische Behandlung.
- Zahnzyste. Diese Zyste entsteht aus Gewebe, das einen Zahn umgibt, bevor er in den Mund ausbricht. Dies ist die häufigste Form von Zysten, die den Kiefer betreffen. Meistens treten diese Zysten um Weisheitszähne auf, die nicht vollständig durchgebrochen sind, aber sie können auch andere Zähne betreffen.
- Odontogene Keratozyste. Diese Zyste wird wegen ihrer tumorähnlichen Rezidivneigung nach chirurgischer Behandlung auch als keratozystischer odontogener Tumor bezeichnet. Obwohl diese Zyste normalerweise langsam wächst, kann sie Kiefer und Zähne dennoch zerstören, wenn sie über einen langen Zeitraum unbehandelt bleibt. Am häufigsten entwickelt sich die Zyste im Unterkiefer in der Nähe der dritten Backenzähne. Diese Zysten können auch bei Menschen mit einer Erbkrankheit namens Nävoid-Basalzellkarzinom-Syndrom gefunden werden.
- Odontogenes Myxom. Dies ist ein seltener, langsam wachsender, gutartiger Tumor, der am häufigsten im Unterkiefer auftritt. Der Tumor kann groß sein und aggressiv in den Kiefer und das umgebende Gewebe eindringen und Zähne verdrängen. Es ist bekannt, dass odontogene Myxome nach einer chirurgischen Behandlung wieder auftreten; Die Wahrscheinlichkeit eines Tumorrezidivs wird jedoch typischerweise durch aggressivere Formen der chirurgischen Behandlung verringert.
- Odontom. Dieser gutartige Tumor ist der häufigste odontogene Tumor. Odontome haben oft keine Symptome, können aber die Zahnentwicklung oder den Zahndurchbruch beeinträchtigen. Odontome bestehen aus Zahngewebe, das um einen Zahn im Kiefer wächst. Sie können einem seltsam geformten Zahn ähneln oder ein kleiner oder großer verkalkter Tumor sein. Diese Tumoren können Teil einiger genetischer Syndrome sein.
- Andere Arten von Zysten und Tumoren. Dazu gehören adenomatoider odontogener Tumor, kalzifizierender epithelialer odontogener Tumor, glanduläre odontogene Zyste, squamöser odontogener Tumor, kalzifizierende odontogene Zyste, Zementoblastom, aneurysmatische Knochenzyste, ossifizierendes Fibrom, Osteoblastom. zentrales odontogenes Fibrom und andere.
Când să mergi la medic?
Dacă sunteți îngrijorat că este posibil să aveți simptome de tumoare sau chist maxilar, discutați cu medicul dumneavoastră de familie sau cu medicul dentist.
Adesea, chisturile și tumorile maxilarului nu au simptome și sunt de obicei descoperite în timpul radiografiilor de rutină efectuate din alte motive. Dacă sunteți diagnosticat sau suspectat că aveți o tumoare sau un chist maxilar, medicul dumneavoastră vă poate trimite la un specialist pentru diagnostic și tratament.
Cauze
Tumorile și chisturile maxilarelor odontogenice apar din celulele și țesuturile implicate în dezvoltarea normală a dinților. Alte tumori care afectează maxilarul pot fi non-odontogenice, ceea ce înseamnă că se pot dezvolta din alte țesuturi din interiorul maxilarului care nu au legătură cu dinții, cum ar fi: B. celule osoase sau ale țesuturilor moi. În general, cauza tumorilor și chisturilor maxilarului nu este cunoscută; Cu toate acestea, unele sunt asociate cu modificări ale genelor (mutații) sau sindroame genetice.
Persoanele cu sindrom de carcinom bazocelular nevus, numit și sindromul Gorlin-Goltz, nu au o genă care suprimă tumorile. Mutația genetică care provoacă sindromul este moștenită. Acest sindrom duce la dezvoltarea de multiple keratochisturi odontogenice în maxilar, cancere de piele cu celule bazale multiple și alte caracteristici.
Tratamentul tumorilor și chisturilor maxilarului
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