крупа

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am

крупа

преглед

Нормална дихателна система

Ein normaler Atemweg bei einem Kind

Това показва нормалната анатомия на дихателните пътища на детето.

крупа

Ein Kind mit Kruppe

Когато горните дихателни пътища са заразени с вируса, който причинява крупа, тъканта около гласовата кутия (ларинкса) и дихателната тръба (трахеята) се подува. Когато кашлицата изкарва въздух през този стеснен проход, тя може да звучи като лай на тюлен.

Крупата се отнася до инфекция на горните дихателни пътища, която възпрепятства дишането и причинява характерна лаеща кашлица.

Кашлицата и другите признаци и симптоми на крупа са резултат от подуване около гласовата кутия (ларинкса), трахеята (трахеята) и бронхите (бронхите). Когато кашлицата изкарва въздух през този стеснен проход, подутите гласни струни издават звук, подобен на лай на тюлен. При вдишване често се появява висок свистящ звук (стридор).

Крупата обикновено се среща при по-малки деца. Croup is usually not serious and most children can be treated at home.

Симптоми

Croup often starts as a typical cold. Ако има достатъчно възпаление и кашлица, детето ще развие:

  • Lauter bellender Husten, der durch Weinen und Husten weiter verschlimmert wird, sowie Angst und Unruhe, wodurch ein Zyklus sich verschlechternder Anzeichen und Symptome entsteht
  • Fieber
  • Heisere Stimme
  • Atmung, die laut oder angestrengt sein kann

Симптомите на крупата обикновено са по-лоши през нощта и обикновено продължават три до пет дни.

Кога да отида на лекар?

Ако симптомите на вашето дете са тежки, влошават се или продължават повече от три до пет дни или не се повлияват от домашно лечение, свържете се с лекаря на детето.

Потърсете незабавно медицинска помощ, ако детето Ви:

  • Macht laute, schrille Atemgeräusche sowohl beim Einatmen als auch beim Ausatmen
  • Macht hohe Atemgeräusche, wenn es nicht weint oder aufgeregt ist
  • Beginnt zu sabbern oder hat Schluckbeschwerden
  • Wirkt ängstlich und aufgeregt oder müde und lustlos
  • Atmet schneller als gewöhnlich
  • Atembeschwerden
  • Entwickelt blaue oder gräuliche Haut um Nase, Mund oder Fingernägel (Zyanose)

причини

Крупата обикновено се причинява от вирусна инфекция, най-често парагрипен вирус.

Ihr Kind kann sich mit einem Virus infizieren, indem es infizierte Atemtröpfchen einatmet, die in die Luft gehustet oder geniest werden. Viruspartikel in diesen Tröpfchen können auch auf Spielzeug und anderen Oberflächen überleben. Wenn Ihr Kind eine kontaminierte Oberfläche und dann seine Augen, Nase oder seinen Mund berührt, kann eine Infektion folgen.

Рискови фактори

Децата между 6 месеца и 3 години са най-застрашени от развитие на крупа. Тъй като децата имат малки дихателни пътища, те са най-податливи на повече симптоми на крупа.

Усложнения

Die meisten Fälle von Krupp sind mild. Bei einem kleinen Prozentsatz der Kinder schwellen die Atemwege so an, dass sie die Atmung beeinträchtigen. Selten kann eine sekundäre bakterielle Infektion der Luftröhre auftreten, die zu Atembeschwerden führt und eine medizinische Notfallversorgung erforderlich macht.

Само малък брой деца, прегледани в спешното отделение за круп, изискват хоспитализация.

профилактика

Um Krupp vorzubeugen, unternehmen Sie die gleichen Schritte, die Sie anwenden, um Erkältungen und Grippe vorzubeugen.

  • Häufiges Händewaschen ist das Wichtigste.
  • Halten Sie Ihr Kind von erkrankten Personen fern.
  • Ermutigen Sie Ihr Kind, in seine Armbeuge zu husten oder zu niesen.

За да предотвратите по-сериозни инфекции, поддържайте ваксинациите на детето си актуални. Ваксините срещу дифтерия и хемофилус инфлуенца тип b (Hib) осигуряват защита срещу някои от най-редките, но най-опасните инфекции на горните дихателни пътища. Все още няма ваксина, която да предпазва от параинфлуенца вируси.

източници:

  1. Fragen Sie MayoExpert. Kruppe (Kind). Rochester, Minnesota: Mayo Foundation for Medical Education and Research; 2018.
  2. Björnson CL, et al. Kruppe bei Kindern. Zeitschrift der Kanadischen Ärztevereinigung. 2013;185:1317.
  3. Johnson DW. Kruppe. BMJ Klinischer Nachweis. 2014;2014:0321. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4178284/. Abgerufen am 7. Januar 2019.
  4. Krupp (Laryngotracheobronchitis). Merck Manual Professional-Version. https://www.merckmanuals.com/professional/pediatrics/respiratory-disorders-in-young-children/croup. Abgerufen am 7. Januar 2019.
  5. Gates A, et al. Glukokortikoide für Krupp bei Kindern. Cochrane-Datenbank systematischer Reviews. https://www.cochranelibrary.com. Abgerufen am 7. Januar 2019.
  6. Über humane Parainfluenzaviren (HPIVs). Zentren für die Kontrolle und Prävention von Krankheiten. https://www.cdc.gov/parainfluenza/about/index.html. Abgerufen am 7. Januar 2019.
  7. Kimberlin DW, et al. Parainfluenza-Virusinfektionen. In: Rotes Buch Online. 31. Aufl. Elk Grove Village, Illinois: American Academy of Pediatrics; 2018. https://redbook.solutions.aap.org. Abgerufen am 7. Januar 2019.
  8. Petrocheilou A, et al. Virale Kruppe: Diagnose und ein Behandlungsalgorithmus. Pädiatrische Pneumologie. 2014;49:421.
  9. Ali S, et al. Präklinische Dexamethason-Verabreichung bei Kindern mit Krupp: Eine Überprüfung der Krankenakte. Notfallmedizin. 2018;10:141.
  10. Ortiz-Alvarez O, et al. Akute Behandlung der Kruppe in der Notaufnahme. Pädiatrie und Kindergesundheit. 2017;22:166.
  11. Smith DK, et al. Kruppe: Diagnose und Behandlung. Amerikanischer Hausarzt. 2018;97:575.
  12. Bagwell T. et al. Management von Krupp in der Notaufnahme: Die Rolle von vernebeltem Epinephrin in mehreren Dosen. Pädiatrische Notfallversorgung. Im Druck. Abgerufen am 7. Januar 2019.
  13. Seien Sie vorsichtig, wenn Sie Kindern Husten- und Erkältungsprodukte geben. US Food and Drug Administration. https://www.fda.gov/drugs/resourcesforyou/specialfeatures/ucm263948.htm. Abgerufen am 7. Januar 2019.
  14. Diphtherie und der Impfstoff (Schuss), um es zu verhindern. Zentren für die Kontrolle und Prävention von Krankheiten. https://www.cdc.gov/diphtheria/materials.html. Abgerufen am 7. Januar 2019.
  15. Schützen Sie Ihr Kind vor der Hib-Krankheit. Zentren für die Kontrolle und Prävention von Krankheiten. https://www.cdc.gov/features/hibdisease/. Abgerufen am 7. Januar 2019.
  16. Baughn JM (Expertenmeinung). Mayo Clinic, Rochester, Minnesota, 23. Januar 2019.
  17. Bakterielle Tracheitis. Merck Manual Professional-Version. https://www.merckmanuals.com/professional/pediatrics/respiratory-disorders-in-young-children/bacterial-tracheitis. Abgerufen am 23. Januar 2019.