migrena

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am

migrena

pregled

Migrena je glavobolja koja može uzrokovati jaku pulsirajuću bol ili osjećaj pulsiranja, obično na jednoj strani glave. Često je praćena mučninom, povraćanjem i izrazitom osjetljivošću na svjetlo i zvuk. Napadaji migrene mogu trajati satima do dana, a bol može biti toliko jaka da vas ometa u svakodnevnim aktivnostima.

Neki ljudi iskuse upozoravajući simptom poznat kao aura prije ili s glavoboljom. Aura može uključivati ​​poremećaje vida kao što su bljeskovi svjetla ili mrtve pjege, ili druge poremećaje kao što su trnci na jednoj strani lica ili u ruci ili nozi i poteškoće u govoru.

Lijekovi mogu spriječiti neke migrene i učiniti ih manje bolnima. Pravi lijekovi, u kombinaciji s lijekovima za samopomoć i promjenama načina života, mogu pomoći.

Simptomi

Migrena, koja pogađa djecu i adolescente kao i odrasle, može proći kroz četiri faze: prodrom, aura, napad i postdrom. Ne prolazi svatko tko ima migrene kroz sve faze.

Prodrome

Dan ili dva prije migrene možete primijetiti suptilne promjene koje upozoravaju na nadolazeću migrenu, uključujući:

  • Verstopfung
  • Stimmungsschwankungen, von Depression bis Euphorie
  • Heißhunger
  • Nackensteifheit
  • Erhöhtes Wasserlassen
  • Flüssigkeitsretention
  • Häufiges Gähnen

aura

Kod nekih ljudi aura se može pojaviti prije ili tijekom migrene. Aure su reverzibilni simptomi živčanog sustava. Obično su vizualni, ali mogu uključivati ​​i druge poremećaje. Svaki simptom obično počinje postupno, razvija se nekoliko minuta i može trajati do 60 minuta.

Primjeri migrenskih aura uključuju:

  • Visuelle Phänomene, wie das Sehen verschiedener Formen, heller Flecken oder Lichtblitze
  • Sehkraftverlust
  • Kribbeln in einem Arm oder Bein
  • Schwäche oder Taubheit im Gesicht oder auf einer Seite des Körpers
  • Schwierigkeiten beim Sprechen

napad

Migrena obično traje 4 do 72 sata ako se ne liječi. Koliko često se migrene javljaju razlikuje se od osobe do osobe. Migrene se mogu pojaviti rijetko ili nekoliko puta mjesečno.

Tijekom migrene možete imati:

  • Schmerzen normalerweise auf einer Seite Ihres Kopfes, aber oft auf beiden Seiten
  • Schmerz, der pocht oder pulsiert
  • Empfindlichkeit gegenüber Licht, Geräuschen und manchmal Geruch und Berührung
  • Übelkeit und Erbrechen

Postdrom

Nakon napadaja migrene možete se osjećati iscrpljeno, zbunjeno i iscrpljeno do jednog dana. Neki ljudi navode da se osjećaju ushićeno. Nagli pokreti glave mogu nakratko uzrokovati povratak boli.

Kada otići liječniku?

Migrene su često nedijagnosticirane i neliječene. Ako redovito osjećate znakove i simptome migrene, dokumentirajte svoje napade i kako ste ih liječili. Zatim dogovorite sastanak sa svojim liječnikom kako biste razgovarali o svojim glavoboljama.

Čak i ako imate povijest glavobolja, posjetite svog liječnika ako se obrazac promijeni ili se vaše glavobolje iznenada razlikuju.

Posjetite svog liječnika ili odmah idite u hitnu pomoćako imate bilo koji od sljedećih znakova i simptoma koji bi mogli ukazivati ​​na ozbiljniji medicinski problem:

  • Ein abrupter, starker Kopfschmerz wie ein Donnerschlag
  • Kopfschmerzen mit Fieber, steifer Nacken, Verwirrtheit, Krampfanfälle, Doppeltsehen, Taubheitsgefühl oder Schwäche in irgendeinem Körperteil, was ein Anzeichen für einen Schlaganfall sein könnte
  • Kopfschmerzen nach einer Kopfverletzung
  • Ein chronischer Kopfschmerz, der nach Husten, Anstrengung, Anstrengung oder einer plötzlichen Bewegung schlimmer wird
  • Neuer Kopfschmerz nach dem 50

Uzroci

Iako uzroci migrene nisu u potpunosti shvaćeni, čini se da genetika i okolišni čimbenici igraju ulogu.

Mogu biti uključene promjene u moždanom deblu i njegovoj interakciji s trigeminalnim živcem, važnim putem boli. Isto vrijedi i za neravnotežu kemikalija u mozgu – uključujući serotonin, koji pomaže regulirati bol u vašem živčanom sustavu.

Istraživači proučavaju ulogu serotonina u migrenama. Drugi neurotransmiteri igraju ulogu u migrenskim bolovima, uključujući peptid povezan s genom kalcitonina (CGRP).

Okidači migrene

Postoji niz okidača migrene uključujući:

  • Hormonalne promjene kod žena.Čini se da fluktuacije u razinama estrogena, kao što su prije ili tijekom menstruacije, trudnoće i menopauze, uzrokuju glavobolje kod mnogih žena.

    Hormonalni lijekovi poput oralnih kontraceptiva također mogu pogoršati migrene. Međutim, neke žene smatraju da im se migrene javljaju rjeđe kada uzimaju ove lijekove.

  • Getränke. Dazu gehören Alkohol, insbesondere Wein, und zu viel Koffein, wie etwa Kaffee.
  • Betonen. Stress bei der Arbeit oder zu Hause kann Migräne verursachen.
  • Sinnesreize. Helle oder blinkende Lichter können Migräne auslösen, ebenso wie laute Geräusche. Starke Gerüche – wie Parfüm, Farbverdünner, Passivrauch und andere – lösen bei manchen Menschen Migräne aus.
  • Schlaf ändert sich. Schlafmangel oder zu viel Schlaf können bei manchen Menschen Migräne auslösen.
  • Physische Faktoren. Intensive körperliche Anstrengung, einschließlich sexueller Aktivität, kann Migräne hervorrufen.
  • Wetterwechsel. Eine Änderung des Wetters oder des barometrischen Drucks kann eine Migräne auslösen.
  • Medikamente. Orale Kontrazeptiva und Vasodilatatoren wie Nitroglycerin können Migräne verschlimmern.
  • Lebensmittel. Gereifter Käse sowie salzige und verarbeitete Lebensmittel können Migräne auslösen. So könnten Mahlzeiten übersprungen werden.
  • Lebensmittelzusatzstoffe. Dazu gehören der Süßstoff Aspartam und das Konservierungsmittel Mononatriumglutamat (MSG), das in vielen Lebensmitteln enthalten ist.

Faktori rizika

Nekoliko čimbenika čini vas osjetljivijima na migrene, uključujući:

  • Familiengeschichte. Wenn Sie ein Familienmitglied mit Migräne haben, dann haben Sie gute Chancen, es auch zu entwickeln.
  • Das Alter. Migräne kann in jedem Alter beginnen, obwohl die erste oft in der Pubertät auftritt. Migräne erreicht in der Regel in den 30er Jahren ihren Höhepunkt und wird in den folgenden Jahrzehnten allmählich weniger schwerwiegend und seltener.
  • Sex. Frauen haben dreimal häufiger Migräne als Männer.
  • Hormonelle Veränderungen. Bei Frauen mit Migräne können Kopfschmerzen kurz vor oder kurz nach Einsetzen der Menstruation auftreten. Sie können sich auch während der Schwangerschaft oder der Menopause ändern. Migräne verbessert sich im Allgemeinen nach der Menopause.

Komplikacije

Prečesto uzimanje lijekova protiv bolova može uzrokovati ozbiljne glavobolje zbog prekomjerne upotrebe lijekova. Čini se da je rizik najveći kod kombinacija aspirina, paracetamola i kofeina. Prekomjerne glavobolje također se mogu pojaviti ako uzimate aspirin ili ibuprofen (Advil, Motrin IB, drugi) više od 14 dana mjesečno ili triptane, sumatriptan (Imitrex, Tosymra) ili rizatriptan (Maxalt, Maxalt-MLT) više od devet dana mjesečno.

Glavobolje uzrokovane prekomjernom uporabom lijekova javljaju se kada lijekovi prestanu ublažavati bolove i počnu uzrokovati glavobolje. Zatim koriste još tableta protiv bolova, čime se ciklus nastavlja.

Njega migrene

Izvori:

  1. Cutrer FM, et al. Pathophysiologie, klinische Manifestationen und Diagnose von Migräne bei Erwachsenen. https://www.uptodate.com/contents/search. Zugriff am 31. Januar 2021.
  2. Informationsseite Migräne. Nationales Institut für neurologische Erkrankungen und Schlaganfälle. https://www.ninds.nih.gov/Disorders/All-Disorders/Migraine-Information-Page. Zugriff am 31. Januar 2021.
  3. Kopfschmerzen: Hoffnung durch Forschung. Nationales Institut für neurologische Erkrankungen und Schlaganfälle. https://www.ninds.nih.gov/Disorders/Patient-Cargiver-Education/Hope-Through-Research/Headache-Hope-Through-Research. Abgerufen am 6. Februar 2021.
  4. Smith JH, et al. Akutbehandlung von Migräne bei Erwachsenen. https://www.uptodate.com/contents/search. Zugriff am 31. Januar 2021.
  5. Simon RP, et al. Kopf- und Gesichtsschmerzen. In: Klinische Neurologie. 10. Aufl. McGraw-Hügel; 2018. https://accessmedicine.mhmedical.com. Abgerufen am 14. Februar 2021.
  6. HaH, et al. Migräne-Kopfschmerz-Prophylaxe. Amerikanischer Hausarzt. 2019;99:17.
  7. Kissoon NR (Gutachten). Mayo-Klinik. 16. März 2021.
  8. Smith JH, et al. Vorbeugende Behandlung von episodischer Migräne bei Erwachsenen. https://www.uptodate.com/contents/search. Zugriff am 31. Januar 2021.
  9. Kleinman K., et al. Neurologie. In: Harriet Lane Handbuch. 22. Aufl. Elsevier; 2021. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 7. Februar 2021.
  10. Taylor FR. ABC des Kopfschmerz-Trigger-Managements. Amerikanische Migräne-Stiftung. https://americanmigrainefoundation.org/resource-library/abcs-of-headache-trigger-management/. Abgerufen am 6. Februar 2021.
  11. Fragen Sie MayoExpert. Migräne (Erwachsene) Zusatztherapie (Erwachsene). Mayo-Klinik; 2020.
  12. Integrative und ergänzende Migränebehandlungen. Amerikanische Migräne-Stiftung. https://americanmigrainefoundation.org/resource-library/integrative-migraine-treatments/. Abgerufen am 14. Februar 2021.
  13. Riggin EA. Allscripts EPSi. Mayo Clinic, Rochester, Minnesota 1. März 2021.
  14. FDA genehmigt neue Behandlung für Patienten mit Migräne. US Food and Drug Administration. https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-approves-new-treatment-adults-migraine. Abgerufen am 20. April 2021.