Pseudogiht

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am

Pseudogiht

pregled

Pseudogiht (SOO-giht) je oblik artritisa karakteriziran iznenadnim, bolnim oticanjem jednog ili više zglobova. Ove epizode mogu trajati danima ili tjednima. Najčešće zahvaćeni zglob je koljeno.

Također se naziva bolest taloženja kalcijevog pirofosfata ili CPPD, uobičajeni izraz "pseudogiht" skovan je zbog sličnosti stanja s gihtom. Naslage kristala unutar zgloba uzrokuju oba stanja, iako je vrsta kristala različita za svako stanje.

Nije jasno zašto se kristali stvaraju u vašim zglobovima i uzrokuju pseudogiht, ali rizik raste s godinama. Tretmani mogu pomoći u ublažavanju boli i smanjenju upale.

Simptomi

Pseudogiht najčešće pogađa koljena. Zapešća i gležnjevi su rjeđe zahvaćeni. U mnogim slučajevima nema simptoma. Međutim, tijekom napada pseudogihta, zahvaćeni zglobovi su obično:

  • Geschwollen
  • Warm
  • Sehr schmerzhaft

Kada otići liječniku?

Ugovorite sastanak sa svojim liječnikom ako iznenada osjetite jaku bol u zglobovima i oticanje.

Uzroci

Pseudogiht je povezan s prisutnošću kristala kalcijevog pirofosfat dihidrata u zahvaćenom zglobu. Ti kristali postaju sve brojniji s godinama i pojavljuju se kod gotovo polovice populacije starije od 85 godina. Ali većina ljudi koji imaju ove kristalne naslage nikada ne razviju pseudogiht. Nije jasno zašto neki ljudi imaju simptome, a drugi ne.

Faktori rizika

Čimbenici koji mogu povećati rizik od pseudogihta uključuju:

  • Älteres Alter. Das Risiko, Pseudogicht zu entwickeln, steigt mit dem Alter.
  • Gelenktrauma. Ein Trauma eines Gelenks, wie eine schwere Verletzung oder Operation, erhöht das Risiko einer Pseudogicht in diesem Gelenk.
  • Genetische Störung. In einigen Familien ist eine Veranlagung zur Entwicklung von Pseudogicht erblich. Diese Menschen neigen dazu, in jüngeren Jahren Pseudogicht zu entwickeln.
  • Mineralische Ungleichgewichte. Das Risiko für Pseudogicht ist höher bei Menschen, die zu viel Kalzium oder Eisen im Blut oder zu wenig Magnesium haben.
  • Andere Erkrankungen. Pseudogicht wurde auch mit einer Unterfunktion der Schilddrüse oder einer Überfunktion der Nebenschilddrüse in Verbindung gebracht.

Komplikacije

Naslage kristala povezane s pseudogihtom također mogu uzrokovati oštećenje zglobova koje može oponašati znakove i simptome osteoartritisa ili reumatoidnog artritisa.

Izvori:

  1. Calciumpyrophosphat-Ablagerung (CPPD). Amerikanisches College für Rheumatologie. https://www.rheumatology.org/Practice/Clinical/Patients/Diseases_And_Conditions/Calcium_Pyrophosphate_Deposition_%28CPPD%29_%28früher_genannt_Pseudogout%29/. Abgerufen am 14. Mai 2015.
  2. Becker MA, et al. Pathogenese und Ätiologie der Calciumpyrophosphat-Kristallablagerungskrankheit. http://www.uptodate.com/home. Abgerufen am 14. Mai 2015.
  3. Becker MA, et al. Behandlung der Calciumpyrophosphat-Kristallablagerungskrankheit. http://www.uptodate.com/home. Abgerufen am 14. Mai 2015.
  4. Becker MA, et al. Klinische Manifestationen und Diagnose der Calciumpyrophosphat-Kristallablagerungskrankheit. http://www.uptodate.com/home. Abgerufen am 14. Mai 2015.
  5. Calciumpyrophosphat-Ablagerungskrankheit (CPPD). Arthritis-Stiftung. http://www.arthritis.org/about-arthritis/types/calcium-pyrophosphate-deposition-disease-cppd/. Abgerufen am 14. Mai 2015.
  6. Terkeltaub, R. Neue Einblicke in CPPD. Der Rheumatologe. 2013. http://www.the-rheumatologist.org/details/article/5314721/New_Insights_into_CPPD.html. Abgerufen am 14. Mai 2015.