rachitas

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am

rachitas

apžvalga

Rachitas yra vaikų kaulų minkštėjimas ir silpnėjimas, dažniausiai dėl didelio ir nuolatinio vitamino D trūkumo. Retos paveldimos problemos taip pat gali sukelti rachitą.

Vitaminas D padeda jūsų vaiko organizmui pasisavinti kalcį ir fosforą iš maisto. Per mažas vitamino D kiekis apsunkina pakankamą kalcio ir fosforo kiekį kauluose, todėl gali išsivystyti rachitas.

Vitamino D arba kalcio įtraukimas į dietą paprastai ištaiso kaulų problemas, susijusias su rachitu. Jei rachitas atsirado dėl kitos pagrindinės medicininės problemos, jūsų vaikui gali prireikti papildomų vaistų ar kitokio gydymo. Kai kurioms skeleto deformacijoms, kurias sukelia rachitas, gali prireikti korekcinės operacijos.

Retoms paveldimoms ligoms, susijusioms su mažu fosforo, kitos mineralinės medžiagos kauluose, kiekiu, gali prireikti kitų vaistų.

Simptomai

Rachito požymiai ir simptomai gali būti:

  • Verzögertes Wachstum
  • Verzögerte motorische Fähigkeiten
  • Schmerzen in der Wirbelsäule, im Becken und in den Beinen
  • Muskelschwäche

Kadangi rachitas suminkština augančio audinio vietas vaiko kaulų galuose (augimo plokštelėse), jis gali sukelti skeleto deformacijas, tokias kaip:

  • Gebeugte Beine oder X-Beine
  • Verdickte Handgelenke und Knöchel
  • Projektion des Brustbeins

Kada eiti pas gydytoja?

Pasitarkite su gydytoju, jei jūsų vaikui pasireiškia kaulų skausmas, raumenų silpnumas arba akivaizdžios skeleto deformacijos.

Priežastys

Jūsų vaiko organizmui reikia vitamino D, kad su maistu pasisavintų kalcį ir fosforą. Rachitas gali atsirasti, jei jūsų vaiko organizmas negauna pakankamai vitamino D arba jei jo organizmui sunku tinkamai vartoti vitaminą D. Kartais nepakankamas kalcio suvartojimas arba kalcio ir vitamino D trūkumas gali sukelti rachitą.

Vitamino D trūkumas

Vaikams, kurie negauna pakankamai vitamino D iš šių dviejų šaltinių, gali atsirasti jo trūkumas:

  • Sonnenlicht. Die Haut Ihres Kindes produziert Vitamin D, wenn es Sonnenlicht ausgesetzt ist. Aber Kinder in entwickelten Ländern verbringen tendenziell weniger Zeit im Freien. Sie verwenden auch eher Sonnenschutzmittel, das die Sonnenstrahlen blockiert, die die Produktion von Vitamin D in der Haut auslösen.
  • Essen. Fischöl, Eigelb und fetter Fisch wie Lachs und Makrele enthalten Vitamin D. Vitamin D wurde auch einigen Lebensmitteln und Getränken wie Milch, Müsli und einigen Fruchtsäften zugesetzt.

Problemos su absorbcija

Kai kurie vaikai gimsta arba jiems išsivysto sveikatos būklės, kurios turi įtakos vitamino D pasisavinimui jų organizme. Keletas pavyzdžių:

  • Zöliakie
  • Entzündliche Darmerkrankung
  • Mukoviszidose
  • Nierenprobleme

Rizikos veiksniai

Veiksniai, galintys padidinti vaiko rachito riziką, yra šie:

  • Dunkle Haut. Dunkle Haut hat mehr des Pigments Melanin, das die Fähigkeit der Haut verringert, Vitamin D aus Sonnenlicht zu produzieren.
  • Vitamin-D-Mangel der Mutter während der Schwangerschaft. Ein Baby, das von einer Mutter mit schwerem Vitamin-D-Mangel geboren wird, kann mit Anzeichen von Rachitis geboren werden oder diese innerhalb weniger Monate nach der Geburt entwickeln.
  • Nördliche Breiten. Kinder, die an geografischen Orten leben, an denen es weniger Sonnenschein gibt, haben ein höheres Rachitis-Risiko.
  • Frühgeburt. Babys, die vor ihrem Fälligkeitstermin geboren wurden, haben tendenziell einen niedrigeren Vitamin-D-Spiegel, weil sie weniger Zeit hatten, das Vitamin von ihren Müttern im Mutterleib zu erhalten.
  • Medikamente. Bestimmte Arten von Medikamenten gegen Krampfanfälle und antiretrovirale Medikamente, die zur Behandlung von HIV-Infektionen eingesetzt werden, scheinen die Fähigkeit des Körpers, Vitamin D zu verwenden, zu beeinträchtigen.
  • Exklusives Stillen. Muttermilch enthält nicht genug Vitamin D, um Rachitis vorzubeugen. Babys, die ausschließlich gestillt werden, sollten Vitamin-D-Tropfen erhalten.

Komplikacijos

Negydomas rachitas gali sukelti:

  • Wachstumsversagen
  • Eine ungewöhnlich gekrümmte Wirbelsäule
  • Knochendeformitäten
  • Zahnfehler
  • Krampfanfälle

prevencija

Saulės buvimas yra geriausias vitamino D šaltinis. Daugeliu sezonų pakanka 10–15 minučių buvimo saulėje apie vidurdienį. Tačiau jei esate tamsaus gymio, žiema arba gyvenate šiaurinėse platumose, jums gali nepavykti gauti pakankamai vitamino D nuo saulės.

Be to, dėl odos vėžio problemų kūdikiai ir maži vaikai įspėjami vengti tiesioginių saulės spindulių arba visada dėvėti apsaugos nuo saulės priemones ir apsauginius drabužius.

Kad išvengtumėte rachito, įsitikinkite, kad jūsų vaikas valgo maistą, kuriame natūraliai yra vitamino D – riebias žuvis, tokias kaip lašiša ir tunas, žuvų taukus ir kiaušinių trynius – arba kurie buvo praturtinti vitaminu D, pavyzdžiui:

  • Säuglingsnahrung
  • Müsli
  • Brot
  • Milch, aber keine aus Milch hergestellten Lebensmittel wie einige Joghurts und Käse
  • Orangensaft

Patikrinkite etiketes, kad nustatytumėte vitamino D kiekį praturtintuose maisto produktuose.

Jei esate nėščia, pasitarkite su savo gydytoju dėl vitamino D papildų vartojimo.

Gairėse rekomenduojama, kad visi kūdikiai kasdien gautų 400 TV vitamino D. Kadangi motinos piene yra tik nedidelis vitamino D kiekis, kūdikiai, kurie maitinami tik krūtimi, turėtų gauti vitamino D papildomai kasdien. Kai kuriems iš buteliuko maitinamiems kūdikiams taip pat gali prireikti vitamino D papildų, jei jie negauna pakankamai mišinio.

Šaltiniai:

  1. Lambert AS, et al. Hypokalzämische und hypophosphatämische Rachitis. Best Practice & Forschung. Klinische Endokrinologie & Stoffwechsel. 2018;32:455.
  2. Carpenter T. Überblick über Rachitis bei Kindern. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 19. März 2019.
  3. Carpenter T. Ätiologie und Behandlung von calcipenischer Rachitis bei Kindern. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 19. März 2019.
  4. Misra M. Vitamin-D-Insuffizienz und -Mangel bei Kindern und Jugendlichen. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 19. März 2019.
  5. Vitamin D. Amt für Nahrungsergänzungsmittel. https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminD-HealthProfessional/. Abgerufen am 22. März 2019.
  6. Shaw NJ. Vorbeugung und Behandlung von Ernährungsrachitis. Zeitschrift für Steroidbiochemie und Molekularbiologie. 2016;164:145.
  7. Horan MP, et al. Die Rolle von Vitamin D in der Kinderorthopädie. Die Orthopädischen Kliniken Nordamerikas. 2019;50:181.
  8. Stillen. Zentren für die Kontrolle und Prävention von Krankheiten. https://www.cdc.gov/breastfeeding/breastfeeding-special-circumstances/diet-and-micronutrients/vitamin-d.html. Abgerufen am 19. März 2019.
  9. Fragen Sie MayoExpert. Mangel an Vitamin D. Rochester, Minnesota: Mayo Foundation for Medical Education and Research; 2019.
  10. Ferri FF. Rachitis. In: Ferri’s Clinical Advisor 2019. Philadelphia, Pa.: Elsevier; 2019. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 22. März 2019.
  11. X-chromosomale Hypophosphatämie. Informationszentrum für genetische und seltene Krankheiten. https://rarediseases.info.nih.gov/diseases/12943/x-linked-hypophosphatemia. Abgerufen am 1. April 2019.
  12. Kearns AE (Gutachten). Mayo Clinic, Rochester, Minnesota, 29. März 2019.
  13. Golden NH, et al. Optimierung der Knochengesundheit bei Kindern und Jugendlichen. Pädiatrie. 2014;134:e1229.
  14. Perrine CG, et al. Einhaltung der Vitamin-D-Empfehlungen bei US-Säuglingen. Pädiatrie. 2010;125:627.
  15. Munns CF, et al. Globale Konsensempfehlungen zur Prävention und Behandlung von Ernährungsrachitis. Zeitschrift für klinische Endokrinologie und Stoffwechsel. 2016;101:394.