Korduv rinnavähk
Korduv rinnavähk
ülevaadet
Korduv rinnavähk on rinnavähk, mis taastub pärast esmast ravi. Kuigi esialgse ravi eesmärk on kõrvaldada kõik vähirakud, võisid mõned neist ravist kõrvale hiilida ja ellu jääda. Need avastamata vähirakud paljunevad ja muutuvad korduvaks rinnavähiks.
Korduv rinnavähk võib tekkida kuid või aastaid pärast esmast ravi. Vähk võib tagasi tulla samasse kohta, kus oli algne vähk (lokaalne kordumine) või levida teistesse kehapiirkondadesse (kauge kordumine).
Korduva rinnavähi saamine võib olla keerulisem kui esialgse diagnoosiga tegelemine. Kuid korduv rinnavähk on kõike muud kui lootusetu. Ravi võib kõrvaldada lokaalse, piirkondliku või kauge korduva rinnavähi. Isegi kui ravi ei ole võimalik, suudab ravi haigust pikka aega kontrolli all hoida.
Sümptomid
Korduva rinnavähi nähud ja sümptomid varieeruvad sõltuvalt sellest, kus vähk taastub.
Kohalik kordumine
Kohalik kordumine on siis, kui vähk tuleb tagasi samasse piirkonda, kus teie algne vähk.
Kui teile on tehtud lumpektoomia, võib vähk allesjäänud rinnakoes tagasi tulla. Kui teile on tehtud mastektoomia, võib vähk tagasi tulla rindkere seina vooderdavas koes või nahas.
Sama rinna lokaalse kordumise nähud ja sümptomid võivad hõlmata järgmist:
- Ein neuer Knoten in Ihrer Brust oder ein unregelmäßig straffer Bereich
- Veränderungen an der Haut Ihrer Brust
- Hautentzündung oder Rötung
- Mamillensekretion
Kohaliku retsidiivi tunnused ja sümptomid rindkere seinal pärast mastektoomiat võivad hõlmata:
- Ein oder mehrere schmerzlose Knötchen auf oder unter der Haut Ihrer Brustwand
- Ein neuer Bereich der Verdickung entlang oder in der Nähe der Mastektomienarbe
Piirkondlik kordumine
Rinnavähi piirkondlik kordumine tähendab, et vähk on naasnud lähedalasuvatesse lümfisõlmedesse.
Piirkondliku kordumise nähud ja sümptomid võivad hõlmata lümfisõlmede tekkimist või turset, mis asuvad:
- Unter deinem Arm
- In der Nähe Ihres Schlüsselbeins
- In der Rille über Ihrem Schlüsselbein
- In deinem Nacken
Kauge kordumine
Kauge (metastaatiline) kordumine tähendab, et vähk on liikunud kaugematesse kehaosadesse, kõige sagedamini luudesse, maksa ja kopsudesse.
Märgid ja sümptomid hõlmavad järgmist:
- Anhaltende und sich verschlimmernde Schmerzen, wie Brust-, Rücken- oder Hüftschmerzen
- Anhaltender Husten
- Schwierigkeiten beim Atmen
- Appetitverlust
- Abnehmen ohne zu versuchen
- Starke Kopfschmerzen
- Krampfanfälle
Millal arsti juurde minna?
Kui teie rinnavähi ravi on lõppenud, koostab arst teile tõenäoliselt järelvisiitide ajakava. Järelvisiitide ajal kontrollib arst vähi kordumise sümptomeid või märke.
Samuti võite oma arstile teatada kõigist uutest nähtudest või sümptomitest. Leppige kokku oma arstiga, kui märkate püsivaid märke ja sümptomeid, mis teid murettekitavad.
Põhjused
Korduv rinnavähk tekib siis, kui teie esialgse rinnavähi osaks olnud rakud eralduvad algsest kasvajast ja peidavad end rinna või muu kehaosa lähedale. Need rakud hakkavad hiljem uuesti kasvama.
Keemiaravi, kiiritusravi, hormoonravi või muu ravi, mida olete saanud pärast rinnavähi esialgset diagnoosimist, peaks hävitama kõik vähirakud, mis võisid pärast operatsiooni alles jääda. Kuid mõnikord ei suuda need ravimeetodid kõiki vähirakke tappa.
Mõnikord võivad vähirakud olla aastaid uinunud ilma kahju tekitamata. Siis juhtub midagi, mis aktiveerib rakud, pannes need kasvama ja levima teistesse kehaosadesse. Miks see nii juhtub, pole selge.
Riskitegurid
Rinnavähi ellujäänute puhul on kordumise riski suurendavad tegurid järgmised:
- Beteiligung der Lymphknoten. Wenn Sie zum Zeitpunkt Ihrer ursprünglichen Diagnose Krebs in nahe gelegenen Lymphknoten finden, erhöht sich das Risiko, dass der Krebs erneut auftritt.
- Größere Tumorgröße. Menschen mit größeren Tumoren haben ein höheres Risiko für wiederkehrenden Brustkrebs.
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Kasvaja positiivsed või kitsad piirid.Rinnavähi operatsiooni ajal püüab kirurg eemaldada vähki koos väikese koguse seda ümbritseva normaalse koega. Patoloog uurib koe servi, et otsida vähirakke.
Kui servad on mikroskoobi all vähist vabad, peetakse seda negatiivseks. Kui osa piirist on vähirakke (positiivne marginaal) või kasvaja ja normaalse koe vaheline piir on kitsas, suureneb rinnavähi kordumise oht.
- Fehlende Strahlenbehandlung nach einer Lumpektomie. Die meisten Menschen, die sich bei Brustkrebs für eine Lumpektomie (weite lokale Exzision) entscheiden, unterziehen sich einer Bruststrahlentherapie, um das Risiko eines erneuten Auftretens zu verringern. Diejenigen, die sich keiner Strahlentherapie unterziehen, haben ein erhöhtes Risiko für ein lokales Wiederauftreten von Brustkrebs.
- Jüngeres Alter. Jüngere Menschen, insbesondere diejenigen, die zum Zeitpunkt ihrer ursprünglichen Brustkrebsdiagnose unter 35 Jahre alt waren, sind einem höheren Risiko für einen erneuten Brustkrebs ausgesetzt.
- Entzündlicher Brustkrebs. Menschen mit entzündlichem Brustkrebs haben ein höheres Risiko für ein Lokalrezidiv.
- Fehlende endokrine Therapie bei Hormonrezeptor-positivem Brustkrebs. Bei Patienten mit einer bestimmten Art von Brustkrebs kann das Nichterhalten einer endokrinen Therapie das Rückfallrisiko erhöhen.
- Krebszellen mit bestimmten Eigenschaften. Wenn Sie dreifach negativen Brustkrebs hatten, besteht möglicherweise ein erhöhtes Risiko für ein erneutes Auftreten von Brustkrebs. Dreifach negative Brustkrebszellen haben keine Rezeptoren für Östrogen oder Progesteron und sie produzieren nicht zu viel von einem Protein namens HER2.
- Fettleibigkeit. Ein höherer Body-Mass-Index erhöht das Rückfallrisiko.
ennetamine
Strateegiad, mida on seostatud rinnavähi kordumise riski vähenemisega, on järgmised:
- Hormontherapie. Die Einnahme einer Hormontherapie nach Ihrer ersten Behandlung kann das Risiko eines erneuten Auftretens verringern, wenn Sie an Hormonrezeptor-positivem Brustkrebs leiden. Die Hormontherapie kann mindestens fünf Jahre fortgesetzt werden.
- Chemotherapie. Für Menschen mit Brustkrebs, die ein erhöhtes Risiko für ein Wiederauftreten des Krebses haben, hat sich gezeigt, dass eine Chemotherapie die Wahrscheinlichkeit eines Wiederauftretens des Krebses verringert, und diejenigen, die eine Chemotherapie erhalten, leben länger.
- Strahlentherapie. Menschen, die sich einer brusterhaltenden Operation zur Behandlung ihres Brustkrebses unterzogen haben, und Menschen, die einen großen Tumor oder entzündlichen Brustkrebs hatten, haben ein geringeres Risiko, dass der Krebs erneut auftritt, wenn sie mit einer Strahlentherapie behandelt werden.
- Gezielte Therapie. Wenn Ihr Krebs zusätzliches HER2-Protein produziert, können Medikamente, die auf dieses Protein abzielen, dazu beitragen, die Wahrscheinlichkeit eines erneuten Auftretens des Krebses zu verringern.
- Knochenaufbauende Medikamente. Die Einnahme von knochenaufbauenden Arzneimitteln reduziert das Risiko für das Wiederauftreten von Krebs in den Knochen (Knochenmetastasen) bei Personen mit erhöhtem Risiko für das Wiederauftreten von Brustkrebs.
- Ein gesundes Gewicht halten. Die Aufrechterhaltung eines gesunden Gewichts kann dazu beitragen, das Risiko eines erneuten Brustkrebses zu verringern.
- Trainieren. Regelmäßige Bewegung kann das Risiko eines erneuten Auftretens von Brustkrebs verringern.
- Auswahl einer gesunden Ernährung. Konzentrieren Sie sich darauf, viel Gemüse, Obst und Vollkornprodukte in Ihre Ernährung aufzunehmen. Wenn Sie sich entscheiden, Alkohol zu trinken, beschränken Sie sich auf ein Getränk pro Tag.
Korduva rinnavähi ravi
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