Pasikartojantis krūties vėžys
Pasikartojantis krūties vėžys
apžvalga
Pasikartojantis krūties vėžys yra krūties vėžys, kuris atsinaujina po pradinio gydymo. Nors pradiniu gydymu siekiama pašalinti visas vėžio ląsteles, kai kurios galėjo išvengti gydymo ir išgyventi. Šios neaptiktos vėžio ląstelės dauginasi ir tampa pasikartojančiu krūties vėžiu.
Pasikartojantis krūties vėžys gali pasireikšti mėnesiais ar metais po pradinio gydymo. Vėžys gali sugrįžti į tą pačią vietą kaip ir pradinis vėžys (vietinis pasikartojimas) arba išplisti į kitas jūsų kūno vietas (tolimasis pasikartojimas).
Sužinoti, kad sergate krūties vėžiu, gali būti sunkiau nei susidoroti su pradine diagnoze. Tačiau pasikartojantis krūties vėžys yra nebent beviltiškas. Gydymas gali pašalinti vietinį, regioninį ar tolimą pasikartojantį krūties vėžį. Net jei išgydyti neįmanoma, gydymas gali ilgą laiką kontroliuoti ligą.
Simptomai
Pasikartojančio krūties vėžio požymiai ir simptomai skiriasi priklausomai nuo to, kur vėžys atsinaujina.
Vietinis pasikartojimas
Vietinis pasikartojimas yra tada, kai vėžys grįžta į tą pačią vietą, kaip ir jūsų pradinis vėžys.
Jei jums buvo atlikta lumpektomija, vėžys gali atsinaujinti likusiame krūties audinyje. Jei jums buvo atlikta mastektomija, vėžys gali grįžti į audinį, dengiantį krūtinės sienelę arba odą.
Vietinio pasikartojimo toje pačioje krūtyje požymiai ir simptomai gali būti:
- Ein neuer Knoten in Ihrer Brust oder ein unregelmäßig straffer Bereich
- Veränderungen an der Haut Ihrer Brust
- Hautentzündung oder Rötung
- Mamillensekretion
Vietinio pasikartojimo ant krūtinės ląstos po mastektomijos požymiai ir simptomai gali būti:
- Ein oder mehrere schmerzlose Knötchen auf oder unter der Haut Ihrer Brustwand
- Ein neuer Bereich der Verdickung entlang oder in der Nähe der Mastektomienarbe
Regioninis pasikartojimas
Regioninis krūties vėžio pasikartojimas reiškia, kad vėžys grįžo į netoliese esančius limfmazgius.
Regioninio pasikartojimo požymiai ir simptomai gali būti gumbas ar patinimas limfmazgiuose, esančiuose:
- Unter deinem Arm
- In der Nähe Ihres Schlüsselbeins
- In der Rille über Ihrem Schlüsselbein
- In deinem Nacken
Tolimas pasikartojimas
Tolimas (metastazavęs) pasikartojimas reiškia, kad vėžys persikėlė į tolimas kūno dalis, dažniausiai kaulus, kepenis ir plaučius.
Požymiai ir simptomai apima:
- Anhaltende und sich verschlimmernde Schmerzen, wie Brust-, Rücken- oder Hüftschmerzen
- Anhaltender Husten
- Schwierigkeiten beim Atmen
- Appetitverlust
- Abnehmen ohne zu versuchen
- Starke Kopfschmerzen
- Krampfanfälle
Kada eiti pas gydytoja?
Baigus gydymą krūties vėžiu, gydytojas greičiausiai sudarys jums tolesnių apsilankymų tvarkaraštį. Vėlesnių vizitų metu gydytojas patikrins, ar nėra vėžio pasikartojimo simptomų ar požymių.
Taip pat savo gydytojui galite pranešti apie bet kokius naujus požymius ar simptomus. Pasitarkite su gydytoju, jei pastebėsite kokių nors nuolatinių požymių ir simptomų, kurie jus nerimauja.
Priežastys
Pasikartojantis krūties vėžys atsiranda, kai ląstelės, kurios buvo jūsų pradinio krūties vėžio dalis, atsiskiria nuo pradinio naviko ir pasislepia šalia krūties ar kitoje jūsų kūno dalyje. Vėliau šios ląstelės vėl pradeda augti.
Chemoterapija, spindulinė terapija, hormonų terapija ar kitas gydymas, kurį galėjote gauti po pirminės krūties vėžio diagnozės, turėtų sunaikinti visas vėžio ląsteles, kurios galėjo likti po operacijos. Tačiau kartais šie gydymo būdai negali sunaikinti visų vėžio ląstelių.
Kartais vėžio ląstelės gali neveikti ilgus metus, nesukeldamos jokios žalos. Tada nutinka kažkas, kas suaktyvina ląsteles, todėl jos auga ir plinta į kitas kūno dalis. Kodėl taip nutinka, neaišku.
Rizikos veiksniai
Išgyvenusioms krūties vėžiu pasikartojimo riziką didina šie veiksniai:
- Beteiligung der Lymphknoten. Wenn Sie zum Zeitpunkt Ihrer ursprünglichen Diagnose Krebs in nahe gelegenen Lymphknoten finden, erhöht sich das Risiko, dass der Krebs erneut auftritt.
- Größere Tumorgröße. Menschen mit größeren Tumoren haben ein höheres Risiko für wiederkehrenden Brustkrebs.
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Teigiamos arba siauros naviko ribos.Krūties vėžio operacijos metu chirurgas bando pašalinti vėžį kartu su nedideliu kiekiu jį supančių normalių audinių. Patologas apžiūri audinio kraštus, ieškodamas vėžio ląstelių.
Jei po mikroskopu ribose nėra vėžio, tai laikoma neigiama riba. Jei dalyje sienos yra vėžinių ląstelių (teigiamas kraštas) arba riba tarp naviko ir normalaus audinio yra siaura, padidėja krūties vėžio pasikartojimo rizika.
- Fehlende Strahlenbehandlung nach einer Lumpektomie. Die meisten Menschen, die sich bei Brustkrebs für eine Lumpektomie (weite lokale Exzision) entscheiden, unterziehen sich einer Bruststrahlentherapie, um das Risiko eines erneuten Auftretens zu verringern. Diejenigen, die sich keiner Strahlentherapie unterziehen, haben ein erhöhtes Risiko für ein lokales Wiederauftreten von Brustkrebs.
- Jüngeres Alter. Jüngere Menschen, insbesondere diejenigen, die zum Zeitpunkt ihrer ursprünglichen Brustkrebsdiagnose unter 35 Jahre alt waren, sind einem höheren Risiko für einen erneuten Brustkrebs ausgesetzt.
- Entzündlicher Brustkrebs. Menschen mit entzündlichem Brustkrebs haben ein höheres Risiko für ein Lokalrezidiv.
- Fehlende endokrine Therapie bei Hormonrezeptor-positivem Brustkrebs. Bei Patienten mit einer bestimmten Art von Brustkrebs kann das Nichterhalten einer endokrinen Therapie das Rückfallrisiko erhöhen.
- Krebszellen mit bestimmten Eigenschaften. Wenn Sie dreifach negativen Brustkrebs hatten, besteht möglicherweise ein erhöhtes Risiko für ein erneutes Auftreten von Brustkrebs. Dreifach negative Brustkrebszellen haben keine Rezeptoren für Östrogen oder Progesteron und sie produzieren nicht zu viel von einem Protein namens HER2.
- Fettleibigkeit. Ein höherer Body-Mass-Index erhöht das Rückfallrisiko.
prevencija
Strategijos, susijusios su sumažėjusia krūties vėžio pasikartojimo rizika, yra šios:
- Hormontherapie. Die Einnahme einer Hormontherapie nach Ihrer ersten Behandlung kann das Risiko eines erneuten Auftretens verringern, wenn Sie an Hormonrezeptor-positivem Brustkrebs leiden. Die Hormontherapie kann mindestens fünf Jahre fortgesetzt werden.
- Chemotherapie. Für Menschen mit Brustkrebs, die ein erhöhtes Risiko für ein Wiederauftreten des Krebses haben, hat sich gezeigt, dass eine Chemotherapie die Wahrscheinlichkeit eines Wiederauftretens des Krebses verringert, und diejenigen, die eine Chemotherapie erhalten, leben länger.
- Strahlentherapie. Menschen, die sich einer brusterhaltenden Operation zur Behandlung ihres Brustkrebses unterzogen haben, und Menschen, die einen großen Tumor oder entzündlichen Brustkrebs hatten, haben ein geringeres Risiko, dass der Krebs erneut auftritt, wenn sie mit einer Strahlentherapie behandelt werden.
- Gezielte Therapie. Wenn Ihr Krebs zusätzliches HER2-Protein produziert, können Medikamente, die auf dieses Protein abzielen, dazu beitragen, die Wahrscheinlichkeit eines erneuten Auftretens des Krebses zu verringern.
- Knochenaufbauende Medikamente. Die Einnahme von knochenaufbauenden Arzneimitteln reduziert das Risiko für das Wiederauftreten von Krebs in den Knochen (Knochenmetastasen) bei Personen mit erhöhtem Risiko für das Wiederauftreten von Brustkrebs.
- Ein gesundes Gewicht halten. Die Aufrechterhaltung eines gesunden Gewichts kann dazu beitragen, das Risiko eines erneuten Brustkrebses zu verringern.
- Trainieren. Regelmäßige Bewegung kann das Risiko eines erneuten Auftretens von Brustkrebs verringern.
- Auswahl einer gesunden Ernährung. Konzentrieren Sie sich darauf, viel Gemüse, Obst und Vollkornprodukte in Ihre Ernährung aufzunehmen. Wenn Sie sich entscheiden, Alkohol zu trinken, beschränken Sie sich auf ein Getränk pro Tag.
Pasikartojančio krūties vėžio gydymas
Šaltiniai:
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