Ponavljajoči se rak dojke
Ponavljajoči se rak dojke
pregled
Ponavljajoči se rak dojke je rak dojke, ki se ponovi po začetnem zdravljenju. Čeprav je cilj začetnega zdravljenja odstraniti vse rakave celice, so se nekatere morda izognile zdravljenju in preživele. Te neodkrite rakave celice se množijo in postanejo ponavljajoči se rak dojke.
Ponovni rak dojke se lahko pojavi mesece ali leta po začetnem zdravljenju. Rak se lahko vrne na isto mesto kot prvotni rak (lokalna ponovitev) ali se razširi na druge dele telesa (oddaljena ponovitev).
Izvedeti, da se vam rak dojke ponavlja, je lahko težje kot soočiti se z začetno diagnozo. Toda ponavljajoči se rak dojke je vse prej kot brezupen. Zdravljenje lahko odpravi lokalni, regionalni ali oddaljeni ponavljajoči se rak dojke. Tudi če ozdravitev ni mogoča, lahko zdravljenje dolgo časa obvladuje bolezen.
simptomi
Znaki in simptomi ponavljajočega se raka dojke se razlikujejo glede na to, kje se rak ponovi.
Lokalna ponovitev
Lokalna ponovitev je, ko se rak vrne na istem območju kot vaš prvotni rak.
Če ste imeli lumpektomijo, se lahko rak vrne v preostalo tkivo dojke. Če ste imeli mastektomijo, se lahko rak vrne v tkivo, ki obdaja prsno steno, ali v kožo.
Znaki in simptomi lokalne ponovitve v isti dojki lahko vključujejo:
- Ein neuer Knoten in Ihrer Brust oder ein unregelmäßig straffer Bereich
- Veränderungen an der Haut Ihrer Brust
- Hautentzündung oder Rötung
- Mamillensekretion
Znaki in simptomi lokalne ponovitve na prsni steni po mastektomiji lahko vključujejo:
- Ein oder mehrere schmerzlose Knötchen auf oder unter der Haut Ihrer Brustwand
- Ein neuer Bereich der Verdickung entlang oder in der Nähe der Mastektomienarbe
Regionalna ponovitev
Regionalna ponovitev raka dojke pomeni, da se je rak vrnil v bližnje bezgavke.
Znaki in simptomi regionalne ponovitve lahko vključujejo bulo ali oteklino v bezgavkah, ki se nahajajo:
- Unter deinem Arm
- In der Nähe Ihres Schlüsselbeins
- In der Rille über Ihrem Schlüsselbein
- In deinem Nacken
Oddaljena ponovitev
Oddaljena (metastatska) ponovitev pomeni, da se je rak preselil v oddaljene dele telesa, najpogosteje v kosti, jetra in pljuča.
Znaki in simptomi vključujejo:
- Anhaltende und sich verschlimmernde Schmerzen, wie Brust-, Rücken- oder Hüftschmerzen
- Anhaltender Husten
- Schwierigkeiten beim Atmen
- Appetitverlust
- Abnehmen ohne zu versuchen
- Starke Kopfschmerzen
- Krampfanfälle
Kdaj k zdravniku?
Po končanem zdravljenju raka dojke vam bo zdravnik verjetno sestavil urnik nadaljnjih obiskov. Med nadaljnjimi pregledi bo vaš zdravnik preveril simptome ali znake ponovitve raka.
Zdravniku lahko tudi sporočite kakršne koli nove znake ali simptome. Naročite se pri zdravniku, če opazite kakršne koli vztrajne znake in simptome, ki vas skrbijo.
Vzroki
Ponavljajoči se rak dojke se pojavi, ko se celice, ki so bile del vašega prvotnega raka dojke, odcepijo od prvotnega tumorja in se skrijejo v bližini dojke ali drugega dela telesa. Te celice kasneje začnejo ponovno rasti.
Kemoterapija, obsevanje, hormonska terapija ali drugo zdravljenje, ki ste ga morda prejeli po začetni diagnozi raka dojke, bi moralo uničiti vse rakave celice, ki so morda ostale po operaciji. Toda včasih ta zdravljenja ne morejo uničiti vseh rakavih celic.
Včasih lahko rakave celice leta mirujejo, ne da bi povzročile kakršno koli škodo. Nato se zgodi nekaj, kar aktivira celice, kar povzroči njihovo rast in širjenje v druge dele telesa. Zakaj se to dogaja, ni jasno.
Dejavniki tveganja
Pri osebah, ki so preživele rak dojke, dejavniki, ki povečajo tveganje za ponovitev, vključujejo:
- Beteiligung der Lymphknoten. Wenn Sie zum Zeitpunkt Ihrer ursprünglichen Diagnose Krebs in nahe gelegenen Lymphknoten finden, erhöht sich das Risiko, dass der Krebs erneut auftritt.
- Größere Tumorgröße. Menschen mit größeren Tumoren haben ein höheres Risiko für wiederkehrenden Brustkrebs.
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Pozitivni ali ozki robovi tumorja.Med operacijo raka dojke kirurg poskuša odstraniti rak skupaj z majhno količino normalnega tkiva, ki ga obdaja. Patolog pregleda robove tkiva, da poišče rakave celice.
Če pod mikroskopom na robovih ni raka, se to šteje za negativno rob. Če ima del meje rakave celice (pozitiven rob) ali če je rob med tumorjem in normalnim tkivom ozek, je tveganje za ponovitev raka dojke povečano.
- Fehlende Strahlenbehandlung nach einer Lumpektomie. Die meisten Menschen, die sich bei Brustkrebs für eine Lumpektomie (weite lokale Exzision) entscheiden, unterziehen sich einer Bruststrahlentherapie, um das Risiko eines erneuten Auftretens zu verringern. Diejenigen, die sich keiner Strahlentherapie unterziehen, haben ein erhöhtes Risiko für ein lokales Wiederauftreten von Brustkrebs.
- Jüngeres Alter. Jüngere Menschen, insbesondere diejenigen, die zum Zeitpunkt ihrer ursprünglichen Brustkrebsdiagnose unter 35 Jahre alt waren, sind einem höheren Risiko für einen erneuten Brustkrebs ausgesetzt.
- Entzündlicher Brustkrebs. Menschen mit entzündlichem Brustkrebs haben ein höheres Risiko für ein Lokalrezidiv.
- Fehlende endokrine Therapie bei Hormonrezeptor-positivem Brustkrebs. Bei Patienten mit einer bestimmten Art von Brustkrebs kann das Nichterhalten einer endokrinen Therapie das Rückfallrisiko erhöhen.
- Krebszellen mit bestimmten Eigenschaften. Wenn Sie dreifach negativen Brustkrebs hatten, besteht möglicherweise ein erhöhtes Risiko für ein erneutes Auftreten von Brustkrebs. Dreifach negative Brustkrebszellen haben keine Rezeptoren für Östrogen oder Progesteron und sie produzieren nicht zu viel von einem Protein namens HER2.
- Fettleibigkeit. Ein höherer Body-Mass-Index erhöht das Rückfallrisiko.
preprečevanje
Strategije, ki so bile povezane z zmanjšanim tveganjem za ponovitev raka dojke, vključujejo:
- Hormontherapie. Die Einnahme einer Hormontherapie nach Ihrer ersten Behandlung kann das Risiko eines erneuten Auftretens verringern, wenn Sie an Hormonrezeptor-positivem Brustkrebs leiden. Die Hormontherapie kann mindestens fünf Jahre fortgesetzt werden.
- Chemotherapie. Für Menschen mit Brustkrebs, die ein erhöhtes Risiko für ein Wiederauftreten des Krebses haben, hat sich gezeigt, dass eine Chemotherapie die Wahrscheinlichkeit eines Wiederauftretens des Krebses verringert, und diejenigen, die eine Chemotherapie erhalten, leben länger.
- Strahlentherapie. Menschen, die sich einer brusterhaltenden Operation zur Behandlung ihres Brustkrebses unterzogen haben, und Menschen, die einen großen Tumor oder entzündlichen Brustkrebs hatten, haben ein geringeres Risiko, dass der Krebs erneut auftritt, wenn sie mit einer Strahlentherapie behandelt werden.
- Gezielte Therapie. Wenn Ihr Krebs zusätzliches HER2-Protein produziert, können Medikamente, die auf dieses Protein abzielen, dazu beitragen, die Wahrscheinlichkeit eines erneuten Auftretens des Krebses zu verringern.
- Knochenaufbauende Medikamente. Die Einnahme von knochenaufbauenden Arzneimitteln reduziert das Risiko für das Wiederauftreten von Krebs in den Knochen (Knochenmetastasen) bei Personen mit erhöhtem Risiko für das Wiederauftreten von Brustkrebs.
- Ein gesundes Gewicht halten. Die Aufrechterhaltung eines gesunden Gewichts kann dazu beitragen, das Risiko eines erneuten Brustkrebses zu verringern.
- Trainieren. Regelmäßige Bewegung kann das Risiko eines erneuten Auftretens von Brustkrebs verringern.
- Auswahl einer gesunden Ernährung. Konzentrieren Sie sich darauf, viel Gemüse, Obst und Vollkornprodukte in Ihre Ernährung aufzunehmen. Wenn Sie sich entscheiden, Alkohol zu trinken, beschränken Sie sich auf ein Getränk pro Tag.
Zdravljenje ponavljajočega se raka dojke
Viri:
- Niederhuber JE, et al., Hrsg. Krebs der Brust. In: Abeloffs Klinische Onkologie. 6. Aufl. Elsevier; 2020. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 27. Dezember 2019.
- Brustkrebs. Nationales umfassendes Krebsnetzwerk. https://www.nccn.org/professionals/physician_gls/default.aspx. Abgerufen am 27. Dezember 2019.
- Wenn der Krebs zurückkehrt. Nationales Krebs Institut. https://www.cancer.gov/publications/patient-education/when-cancer-returns. Abgerufen am 23. Februar 2020.
- Notfallmanagement. Nationales umfassendes Krebsnetzwerk. https://www.nccn.org/professionals/physician_gls/default.aspx. Abgerufen am 27. Dezember 2019.
- Ruddy KJ, et al. Annäherung an die Patientin nach der Behandlung von Brustkrebs. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 23. Februar 2020.
- Runowicz CD, et al. American Cancer Society/American Society of Clinical Oncology Survivorship Care Guideline bei Brustkrebs. CA: Ein Krebsjournal für Kliniker. 2016; doi:10.3322/caac.21319.
- Dhesy-Thind S, et al. Verwendung von adjuvanten Bisphosphonaten und anderen knochenmodifizierenden Mitteln bei Brustkrebs: Eine klinische Praxisleitlinie von Cancer Care Ontario und der American Society of Clinical Oncology. Zeitschrift für klinische Onkologie. 2017; doi: 10.1200/JCO.2016.70.7257.
- Chirgwin J., et al. Therapietreue und ihre Auswirkungen auf das krankheitsfreie Überleben in der Breast International Group I-98-Studie mit Tamoxifen und Letrozol, allein und nacheinander. Zeitschrift für klinische Onkologie. 2016; doi:10.1200/JCO.2015.63.8619.
- Tongzheng L., et al. Die CDK4/6-abhängige Aktivierung von DUB3 reguliert die Krebsmetastasierung durch SNAIL1. Naturkommunikation. 2017; doi:10.1038/ncomms13923.