Uneapnoe
Uneapnoe
ülevaadet
Uneapnoe on potentsiaalselt tõsine unehäire, mille puhul hingamine peatub ja hakkab korduvalt käima. Kui norskate valjult ja tunnete end väsinuna isegi pärast täielikku und, võib teil olla uneapnoe.
Uneapnoe peamised tüübid on:
- obstruktive Schlafapnoe, die häufigere Form, die auftritt, wenn sich die Halsmuskulatur entspannt
- Zentrale Schlafapnoe, was auftritt, wenn Ihr Gehirn keine richtigen Signale an die Muskeln sendet, die die Atmung kontrollieren
- Komplexes Schlafapnoe-Syndrom, auch bekannt als behandlungsbedingte zentrale Schlafapnoe, die auftritt, wenn jemand sowohl an obstruktiver Schlafapnoe als auch an zentraler Schlafapnoe leidet
Kui arvate, et teil võib olla uneapnoe, pöörduge oma arsti poole. Ravi võib leevendada teie sümptomeid ja vältida südameprobleeme ja muid tüsistusi.
Sümptomid
Obstruktiivse ja tsentraalse uneapnoe nähud ja sümptomid kattuvad, mistõttu on mõnikord raske kindlaks teha, millist tüüpi uneapnoe teil on. Obstruktiivse ja tsentraalse uneapnoe kõige levinumad nähud ja sümptomid on:
- Lautes Schnarchen
- Episoden, in denen Sie im Schlaf aufhören zu atmen – was von einer anderen Person gemeldet würde
- Im Schlaf nach Luft schnappen
- Erwachen mit trockenem Mund
- Kopfschmerzen am Morgen
- Schwierigkeiten beim Durchschlafen (Schlaflosigkeit)
- Übermäßige Tagesschläfrigkeit (Hypersomnie)
- Schwierigkeiten, im Wachzustand aufmerksam zu sein
- Reizbarkeit
Millal arsti juurde minna?
Valju norskamine võib viidata potentsiaalselt tõsisele probleemile, kuid mitte kõik, kellel on uneapnoe, norskavad. Rääkige oma arstiga, kui teil on uneapnoe tunnuseid või sümptomeid. Küsige oma arstilt uneprobleemide kohta, mis muudavad teid väsinuks, uniseks ja ärrituvaks.
Põhjused
Obstruktiivne uneapnoe
Obstruktiivne uneapnoe

Obstruktiivne uneapnoe
Obstruktiivne uneapnoe tekib siis, kui lihased, mis toetavad kurgu pehmeid kudesid, nagu kõri, tõmbuvad kokku. B. Teie keel ja pehme suulae lõdvestage ajutiselt. Kui need lihased lõdvestuvad, muutuvad teie hingamisteed ahenenud või suletuks ja hingamine ajutiselt peatub.
See juhtub siis, kui kurgu lihased lõdvestuvad. Need lihased toetavad pehmet suulagi, pehme suulae külge kinnitatud kolmnurkset koetükki (uvula), mandleid, kõri külgi ja keelt.
Kui lihased lõdvestuvad, teie hingamisteed ahenevad või sulguvad sissehingamisel. Te ei saa piisavalt õhku, mis võib alandada teie vere hapnikutaset. Teie aju tunneb teie õhupuudust ja äratab teid korraks unest, et saaksite oma hingamisteed uuesti avada. See ärkamine on tavaliselt nii lühike, et te ei mäleta seda.
Võite nurruda, ahmida või õhku ahmida. See muster võib korduda kogu öö jooksul viis kuni 30 või enam korda tunnis, mõjutades teie võimet saavutada sügavat, taastavat unefaasi.
Tsentraalne uneapnoe
See vähem levinud uneapnoe vorm tekib siis, kui teie aju ei edasta signaale teie hingamislihastele. See tähendab, et te ei pinguta lühikese aja jooksul, et hingata. Võite ärgata õhupuuduse tundega või teil on raskusi uinumisega või magama jäämisega.
Riskitegurid
Uneapnoe võib mõjutada kõiki, isegi lapsi. Kuid teatud tegurid suurendavad teie riski.
Obstruktiivne uneapnoe
Selle uneapnoe vormi riski suurendavad tegurid on järgmised:
- Übergewicht. Fettleibigkeit erhöht das Risiko einer Schlafapnoe erheblich. Fettablagerungen um Ihre oberen Atemwege können Ihre Atmung behindern.
- Halsumfang. Menschen mit dickeren Hälsen haben möglicherweise schmalere Atemwege.
- Ein verengter Atemweg. Vielleicht haben Sie einen schmalen Hals geerbt. Mandeln oder Adenoide können auch die Atemwege vergrößern und blockieren, insbesondere bei Kindern.
- Männlich sein. Männer haben zwei- bis dreimal häufiger Schlafapnoe als Frauen. Frauen erhöhen jedoch ihr Risiko, wenn sie übergewichtig sind, und ihr Risiko scheint auch nach der Menopause zu steigen.
- Älter sein. Schlafapnoe tritt deutlich häufiger bei älteren Erwachsenen auf.
- Familiengeschichte. Familienmitglieder mit Schlafapnoe können Ihr Risiko erhöhen.
- Verwendung von Alkohol, Beruhigungsmitteln oder Beruhigungsmitteln. Diese Substanzen entspannen die Halsmuskulatur, was die obstruktive Schlafapnoe verschlimmern kann.
- Rauchen. Raucher haben dreimal häufiger eine obstruktive Schlafapnoe als Menschen, die nie geraucht haben. Rauchen kann die Entzündung und Flüssigkeitsretention in den oberen Atemwegen verstärken.
- Verstopfte Nase. Wenn Sie Schwierigkeiten haben, durch die Nase zu atmen – sei es aufgrund eines anatomischen Problems oder einer Allergie – entwickeln Sie mit größerer Wahrscheinlichkeit eine obstruktive Schlafapnoe.
- Krankheiten. Herzinsuffizienz, Bluthochdruck, Typ-2-Diabetes und Parkinson-Krankheit sind einige der Erkrankungen, die das Risiko einer obstruktiven Schlafapnoe erhöhen können. Das polyzystische Ovarialsyndrom, hormonelle Störungen, frühere Schlaganfälle und chronische Lungenerkrankungen wie Asthma können das Risiko ebenfalls erhöhen.
Tsentraalne uneapnoe
Selle uneapnoe vormi riskitegurid on järgmised:
- Älter sein. Menschen mittleren Alters und ältere Menschen haben ein höheres Risiko für eine zentrale Schlafapnoe.
- Männlich sein. Bei Männern tritt die zentrale Schlafapnoe häufiger auf als bei Frauen.
- Herzerkrankungen. Eine Herzinsuffizienz erhöht das Risiko.
- Verwendung von narkotischen Schmerzmitteln. Opioid-Medikamente, insbesondere langwirksame wie Methadon, erhöhen das Risiko einer zentralen Schlafapnoe.
- Streicheln. Ein Schlaganfall erhöht das Risiko einer zentralen Schlafapnoe oder einer behandlungsbedingten zentralen Schlafapnoe.
Tüsistused
Uneapnoe on tõsine seisund. Tüsistused võivad olla:
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Päevane väsimus.Uneapnoega seotud korduvad ärkamised muudavad normaalse, kosutava une võimatuks, mistõttu on tõenäoline tõsine päevane unisus, väsimus ja ärrituvus.
Sul võib olla keskendumisraskusi ja uinuda tööl, televiisorit vaadates või isegi autoroolis. Uneapnoe all kannatavatel inimestel on suurenenud liiklus- ja tööõnnetuste oht.
Samuti võite tunda end lühidalt, tujukas või masenduses. Uneapnoega lapsed ja teismelised võivad koolis halvasti hakkama saada või neil võib olla käitumisprobleeme.
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Kõrge vererõhk või südameprobleemid.Uneapnoe ajal tekkiv vere hapnikutaseme järsk langus tõstab vererõhku ja koormab südame-veresoonkonna süsteemi. Obstruktiivne uneapnoe suurendab teie kõrge vererõhu (hüpertensiooni) riski.
Obstruktiivne uneapnoe võib samuti suurendada korduvate südameatakkide, insultide ja südame rütmihäirete, nagu kodade virvendusarütmia, riski. Kui teil on südamehaigus, võivad mitmed madala hapnikusisalduse episoodid (hüpoksia või hüpokseemia) põhjustada ebaregulaarsest südamelöögist tingitud äkksurma.
- Typ 2 Diabetes. Eine Schlafapnoe erhöht das Risiko, eine Insulinresistenz und Typ-2-Diabetes zu entwickeln.
- Metabolisches Syndrom. Diese Störung, zu der Bluthochdruck, anormale Cholesterinwerte, hoher Blutzucker und ein erhöhter Taillenumfang gehören, ist mit einem höheren Risiko für Herzerkrankungen verbunden.
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Tüsistused ravimite ja operatsioonide korral.Obstruktiivne uneapnoe on probleemiks ka teatud ravimite ja üldnarkoosiga. Uneapnoe all kannatavatel inimestel võib suurema tõenäosusega tekkida tüsistusi pärast suuri operatsioone, kuna neil on kalduvus hingamisprobleemidele, eriti kui nad on rahustava toimega ja lamavad selili.
Enne operatsiooni rääkige oma arstile oma uneapnoest ja sellest, kuidas seda ravitakse.
- Leberprobleme. Menschen mit Schlafapnoe haben mit größerer Wahrscheinlichkeit abnormale Ergebnisse bei Leberfunktionstests, und ihre Leber zeigt mit größerer Wahrscheinlichkeit Anzeichen von Narbenbildung (nichtalkoholische Fettlebererkrankung).
- Partner mit Schlafentzug. Lautes Schnarchen kann jemanden, der in Ihrer Nähe schläft, davon abhalten, sich gut auszuruhen. Es ist nicht ungewöhnlich, dass ein Partner in ein anderes Zimmer oder sogar in eine andere Etage des Hauses gehen muss, um schlafen zu können.
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