Boleč spolni odnos (disparevnija)
Boleč spolni odnos (disparevnija)
pregled
Boleč spolni odnos se lahko pojavi zaradi različnih razlogov, od strukturnih težav do psiholoških težav. Mnoge ženske na neki točki svojega življenja doživijo boleč spolni odnos.
Medicinski izraz za boleč spolni odnos je disparevnija (dis-puh-ROO-nee-uh), opredeljena kot trdovratna ali ponavljajoča se bolečina v spolovilih, ki se pojavi tik pred, med ali po spolnem odnosu. Če imate boleč spolni odnos, se posvetujte s svojim zdravnikom. Zdravljenje se osredotoča na vzrok in lahko pomaga odpraviti ali zmanjšati to pogosto težavo.
simptomi
Če imate boleč spolni odnos, lahko čutite:
- Schmerzen nur beim sexuellen Eintritt (Penetration)
- Schmerzen bei jedem Eindringen, auch beim Einführen eines Tampons
- Tiefer Schmerz beim Stoßen
- Brennender Schmerz oder schmerzender Schmerz
- Pochender Schmerz, der Stunden nach dem Geschlechtsverkehr anhält
Kdaj k zdravniku?
Če med spolnim odnosom stalno čutite bolečino, se posvetujte s svojim zdravnikom. Zdravljenje težave lahko pomaga vašemu spolnemu življenju, čustveni intimnosti in samopodobi.
Vzroki
Fizični vzroki bolečega spolnega odnosa se razlikujejo glede na to, ali se bolečina pojavi pri vstopu ali pri globokem potisku. Čustveni dejavniki so lahko povezani s številnimi vrstami bolečih spolnih odnosov.
Vstopna bolečina
Bolečina med penetracijo je lahko povezana s številnimi dejavniki, vključno z:
-
Ni dovolj mazanja.To je pogosto posledica premajhne predigre. Vzrok je lahko tudi padec ravni estrogena po menopavzi ali porodu ali med dojenjem.
Znano je, da nekatera zdravila vplivajo na spolno željo ali vzburjenost, kar lahko zmanjša lubrikacijo in naredi seks boleč. Sem spadajo antidepresivi, zdravila za visok krvni tlak, pomirjevala, antihistaminiki in nekatere kontracepcijske tablete.
- Verletzung, Trauma oder Reizung. Dazu gehören Verletzungen oder Reizungen durch einen Unfall, eine Beckenoperation, eine weibliche Beschneidung oder ein Schnitt während der Geburt zur Erweiterung des Geburtskanals (Episiotomie).
- Entzündung, Infektion oder Hauterkrankung. Eine Infektion im Genitalbereich oder in den Harnwegen kann schmerzhaften Geschlechtsverkehr verursachen. Auch Ekzeme oder andere Hautprobleme im Genitalbereich können das Problem sein.
- Vaginismus. Diese unwillkürlichen Krämpfe der Vaginalwandmuskulatur können das Eindringen schmerzhaft machen.
- Ein Problem bei der Geburt. Eine nicht vollständig ausgebildete Vagina (vaginale Agenesie) oder die Entwicklung einer Membran, die die Vaginalöffnung blockiert (unperforiertes Jungfernhäutchen), kann zu Dyspareunie führen.
Globoka bolečina
Globoka bolečina se običajno pojavi pri globoki penetraciji. Na določenih položajih je lahko slabše. Vzroki vključujejo:
- Bestimmte Krankheiten und Zustände. Die Liste umfasst Endometriose, entzündliche Erkrankungen des Beckens, Uterusprolaps, retrovertierte Gebärmutter, Uterusmyome, Zystitis, Reizdarmsyndrom, Beckenbodendysfunktion, Adenomyose, Hämorrhoiden und Ovarialzysten.
- Operationen oder medizinische Behandlungen. Narben von Beckenoperationen, einschließlich Hysterektomie, können schmerzhaften Geschlechtsverkehr verursachen. Medizinische Behandlungen von Krebs, wie Bestrahlung und Chemotherapie, können Veränderungen verursachen, die den Sex schmerzhaft machen.
Čustveni dejavniki
Čustva so tesno povezana s spolno aktivnostjo, zato lahko igrajo vlogo pri spolni bolečini. Čustveni dejavniki vključujejo:
- Psychologische Probleme. Angstzustände, Depressionen, Sorgen um Ihr körperliches Erscheinungsbild, Angst vor Intimität oder Beziehungsproblemen können zu einer geringen Erregung und daraus resultierenden Beschwerden oder Schmerzen beitragen.
- Betonen. Ihre Beckenbodenmuskulatur neigt dazu, sich als Reaktion auf Stress in Ihrem Leben anzuspannen. Dies kann zu Schmerzen beim Geschlechtsverkehr beitragen.
- Geschichte des sexuellen Missbrauchs. Nicht jeder mit Dyspareunie hat eine Vorgeschichte von sexuellem Missbrauch, aber wenn Sie missbraucht wurden, kann dies eine Rolle spielen.
Težko je ugotoviti, ali so čustveni dejavniki povezani z disparevnijo. Začetna bolečina lahko povzroči strah pred ponavljajočo se bolečino, kar oteži sprostitev, kar lahko vodi do nadaljnje bolečine. Morda se boste začeli izogibati seksu, če ga boste povezovali z bolečino.
Viri:
- Kingsberg S, et al. Annäherung an die Frau mit sexuellen Schmerzen. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 29. Oktober 2019.
- Häufig gestellte Fragen. Gynäkologische Probleme FAQ020. Wenn Sex schmerzt. American College of Geburtshelfer und Gynäkologen. https://www.acog.org/Patients/FAQs/When-Sex-Is-Painful. Abgerufen am 29. Oktober 2019.
- Dyspareunie. Merck Manual Professional-Version. https://www.merckmanuals.com/professional/gynecology-and-obstetrics/sexual-dysfunction-in-women/dyspareunia?qt=dyspareunia&alt=sh. Abgerufen am 29. Oktober 2019.
- Barbieri R. Differentialdiagnose von sexuellen Schmerzen bei Frauen. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 29. Oktober 2019.
- Kellermann RD, et al. Weibliche sexuelle Dysfunktion. In: Conn’s Current Therapy 2019. Elsevier; 2019. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 29. Oktober 2019.
- Faubion SS, et al. Urogenitales Syndrom der Menopause: Behandlungsstrategien für den Kliniker. Verfahren der Mayo-Klinik. 2017; doi:10.1016/j.mayocp.2017.08.019.
- Ospemifen oral. Fakten & Vergleiche eAnswers. http://fco.factsandcomparisons.com/lco/action/search?q=Ospemifene%20oral&t=name&va=Ospemifene%20oral. Abgerufen am 29. Oktober 2019.
- Sauer U. et al. Wirksamkeit von intravaginal verabreichtem Dehydroepiandrosteron (DHEA) bei symptomatischen Frauen in der peri- oder postmenopausalen Phase. Maturität. 2018; doi:10.1016/j.maturitas.2018.07.016.