Seborroiline dermatiit

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am

Seborroiline dermatiit

ülevaadet

Seborroiline dermatiit näol

Seborrhoische Dermatitis im Gesicht

Seborroiline dermatiit põhjustab kollakate ja veidi “õliste” soomustega löövet. Lisaks peanahale võib seborroiline dermatiit tekkida nina külgedel, kulmude sees ja nende vahel ning muudes rasurikastes piirkondades.

Seborroiline (seb-o-REE-ik) dermatiit on tavaline nahahaigus, mis mõjutab peamiselt teie peanahka. See põhjustab ketendavaid laike, punetavat nahka ja tõrksat kõõma. Seborroiline dermatiit võib mõjutada ka rasvaseid kehapiirkondi, nagu nägu, ninasõõrmed, kulmud, kõrvad, silmalaud ja rind.

Seborroiline dermatiit võib ilma ravita mööduda. Või peate enne sümptomite kadumist vajama mitut korduvat ravi. Ja nad võivad hiljem tagasi tulla. Igapäevane puhastamine õrna seebi ja šampooniga võib aidata vähendada rasvasust ja surnud naha kogunemist.

Seborroiline dermatiiti nimetatakse ka kõõmaks, seborroiliseks ekseemiks ja seborroiliseks psoriaasiks. Imikutel nimetatakse seda haigusseisundit hällikübaraks ja see põhjustab peanahal koorikuid, ketendavaid laike.

Sümptomid

Peanaha seborroiline dermatiit

Seborrhoische Dermatitis der Kopfhaut

Seborroiline dermatiit on nahahaigus, mis mõjutab peamiselt peanahka, põhjustades sügelevaid, kollaseid või valgeid laigulisi soomuseid või paksu kooriku teket, mis võivad kinnituda juuksevarrele, nagu on näha pildi vasakpoolses alanurgas.

Hälli müts heledal nahal

Milchschorf auf heller Haut

Hällikorki iseloomustavad ketendavad laigud beebi peanahal. Võite märgata pakse, kollaseid nahalaike. Laigud võivad olla kooritud või rasvased.

Hällikork tumedal nahal

Milchschorf auf dunkler Haut

Hällikübar ilmub peanahal laiguliste soomuste või paksude koorikutena ja rasusele nahale, mis on kaetud valgete või kollaste ketendavate soomustega. Hällimüts tavaliselt imikut ei häiri.

Seborroilise dermatiidi nähud ja sümptomid võivad hõlmata:

  • Hautschuppen (Schuppen) auf Kopfhaut, Haaren, Augenbrauen, Bart oder Schnurrbart
  • Flecken fettiger Haut, bedeckt mit schuppigen weißen oder gelben Schuppen oder Krusten auf Kopfhaut, Gesicht, Nasenflügeln, Augenbrauen, Ohren, Augenlidern, Brust, Achselhöhlen, Leistengegend oder unter den Brüsten
  • Rote Haut
  • Juckreiz

Märgid ja sümptomid võivad olla stressis raskemad ning külmadel ja kuivadel aastaaegadel kipuvad need ägenema.

Millal arsti juurde minna?

Pöörduge oma arsti poole, kui:

  • Sie fühlen sich so unwohl, dass Sie den Schlaf verlieren oder von Ihren täglichen Routinen abgelenkt werden
  • Ihr Zustand verursacht Verlegenheit und Angst
  • Sie vermuten, dass Ihre Haut infiziert ist
  • Sie haben erfolglos versucht, sich selbst zu pflegen

Põhjused

Arstid ei tea veel seborroilise dermatiidi täpset põhjust. See võib olla seotud:

  • Eine Hefe (Pilz) namens Malassezia, die sich in der Ölsekretion auf der Haut befindet
  • Eine unregelmäßige Reaktion des Immunsystems

Riskitegurid

Seborroilise dermatiidi tekkeriski suurendavad mitmed tegurid, sealhulgas:

  • Neurologische und psychiatrische Erkrankungen wie Parkinson und Depressionen
  • Ein geschwächtes Immunsystem, wie es bei Empfängern von Organtransplantationen und Menschen mit HIV/AIDS, alkoholischer Pankreatitis und einigen Krebsarten beobachtet wird
  • Erholung von belastenden Erkrankungen wie einem Herzinfarkt
  • Einige Medikamente

Allikad:

  1. Gibson LE (Gutachten). Mayo Clinic, Rochester, Minnesota, 6. April 2017.
  2. Clark GW, et al. Diagnose und Behandlung von seborrhoischer Dermatitis. Amerikanischer Hausarzt. 2015;91:185.
  3. Pizzorno JE, et al. Seborrhoische Dermatitis. In: Lehrbuch der Naturheilkunde. 4. Aufl. St. Louis, Mo.: Churchill Livingstone Elsevier; 2013. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 3. April 2017.
  4. Sasseville D. Seborrhoische Dermatitis bei Jugendlichen und Erwachsenen. https://www.uptodate.com/home. Abgerufen am 3. April 2017.
  5. Schuppen: Wie behandeln. Amerikanische Akademie für Dermatologie. https://www.aad.org/public/diseases/hair-and-scalp-problems/dandruff-how-to-treat. Abgerufen am 3. April 2017.
  6. Ramos-e-Silva M, et al. Red face revisited: Endogene Dermatitis in Form von atopischer Dermatitis und seborrhoischer Dermatitis. Kliniken für Dermatologie. 2014;32:109.
  7. Dessinioti C, et al. Seborrhoische Dermatitis: Ätiologie, Risikofaktoren und Behandlungen: Fakten und Kontroversen. Kliniken für Dermatologie. 2013;31:343.
  8. Fragen Sie MayoExpert. Seborrhoische Dermatitis. Rochester, Minnesota: Mayo Foundation for Medical Education and Research; 2016.
  9. Gesundheitsratgeber: Elidel (Pimecrolimus)-Creme und Protopic (Tacrolimus)-Creme. US Food and Drug Administration. https://www.fda.gov/Drugs/DrugSafety/PostmarketDrugSafetyInformationforPatientsandProviders/ucm153941.htm. Abgerufen am 3. April 2017.
  10. Okokon EO, et al. Topische Antimykotika bei seborrhoischer Dermatitis. Cochrane-Datenbank systematischer Reviews. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/14651858.CD008138.pub3/full. Abgerufen am 3. April 2017.
  11. Ferri FF. Seborrhoische Dermatitis. In: Ferri’s Clinical Advisor 2017. Philadelphia, Pa.: Elsevier; 2017. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 4. April 2017.
  12. Papadakis MA, et al., Hrsg. Dermatologische Erkrankungen. In: Current Medical Diagnosis & Treatment 2017. 56. Aufl. New York, NY: McGraw-Hill-Bildung; 2017. http://accessmedicine.mhmedical.com. Abgerufen am 4. April 2017.
  13. Goldsmith LA, et al., Hrsg. Seborrhoische Dermatitis. In: Fitzpatricks Dermatologie in der Allgemeinmedizin. 8. Aufl. New York, NY: Die McGraw-Hill-Unternehmen; 2012. http://www.accessmedicine.com. Abgerufen am 4. April 2017.