Tendonitas

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Tendonitas

apžvalga

peties sąnarys

Sehnen in der Schulter

Sausgyslės yra storos pluošto gijos, jungiančios raumenis su kaulais. Per didelis sąnario naudojimas arba įtempimas gali sudirginti sausgysles ir sukelti sausgyslių uždegimą.

Tendinitas yra sausgyslių uždegimas arba dirginimas - storos skaidulų gijos, jungiančios raumenis su kaulais. Ši būklė sukelia skausmą ir jautrumą tik už sąnario ribų.

Nors sausgyslių uždegimas gali atsirasti bet kurioje iš jūsų sausgyslių, dažniausiai jis pasireiškia pečių, alkūnių, riešų, kelių ir kulnų srityse.

Kai kurie įprasti įvairių tendinito problemų pavadinimai yra šie:

  • Tennisellenbogen
  • Ellbogen des Golfers
  • Pitchers Schulter
  • Schulter des Schwimmers
  • Knie des Springers

Daugumą tendinito atvejų galima sėkmingai gydyti poilsiu, fizine terapija ir skausmą malšinančiais vaistais. Jei tendinitas yra sunkus ir sukelia sausgyslės plyšimą, gali prireikti operacijos.

Simptomai

Tendinito požymiai ir simptomai paprastai atsiranda, kai sausgyslė prisitvirtina prie kaulo ir paprastai apima:

  • Schmerzen, die oft als dumpfe Schmerzen beschrieben werden, insbesondere wenn die betroffene Extremität oder das betroffene Gelenk bewegt wird
  • Zärtlichkeit
  • Leichte Schwellung

Kada eiti pas gydytoja?

Dauguma tendinito atvejų reaguoja į savarankiško gydymo priemones. Kreipkitės į gydytoją, jei jūsų požymiai ir simptomai išlieka ilgiau nei kelias dienas ir trukdo jūsų kasdieninei veiklai.

Priežastys

Nors sausgyslių uždegimą gali sukelti staigus sužalojimas, daug didesnė tikimybė, kad ši būklė atsiranda dėl tam tikro judesio pasikartojimo laikui bėgant. Dauguma žmonių suserga sausgyslių uždegimu, nes jų darbas ar pomėgiai yra susiję su pasikartojančiais judesiais, kurie apkrauna sausgysles.

Tinkamos technikos naudojimas ypač svarbus atliekant pasikartojančius sportinius judesius ar su darbu susijusią veiklą. Neteisinga technika gali perkrauti sausgyslę – tai gali nutikti, pavyzdžiui, su teniso alkūne – ir sukelti sausgyslių uždegimą.

Rizikos veiksniai

Tendinito išsivystymo rizikos veiksniai yra amžius, tam tikrų darbų laikymas arba dalyvavimas tam tikrose sporto šakose.

Amžius

Senstant sausgyslės tampa mažiau lanksčios – jas lengviau sužaloti.

Profesija

Tendinitas dažniau pasireiškia žmonėms, kurių darbas apima:

  • Sich wiederholende Bewegungen
  • Unangenehme Positionen
  • Häufiges Greifen nach oben
  • Vibration
  • Kraftvolle Anstrengung

sportas

Didesnė tikimybė susirgti tendinitu, jei užsiimate tam tikromis sporto šakomis, kuriose atliekami pasikartojantys judesiai, ypač jei jūsų technika nėra optimali. Tai gali įvykti su:

  • Baseball
  • Basketball
  • Bowling
  • Golf
  • Betrieb
  • Schwimmen
  • Tennis

Komplikacijos

Be tinkamo gydymo, tendinitas gali padidinti sausgyslių plyšimo riziką – daug rimtesnę būklę, dėl kurios gali prireikti operacijos.

Jei sausgyslių dirginimas išlieka kelias savaites ar mėnesius, gali išsivystyti būklė, vadinama tendinoze. Ši būklė apima degeneracinius sausgyslės pokyčius ir nenormalų naujų kraujagyslių augimą.

prevencija

Norėdami sumažinti tendinito riziką, laikykitės šių rekomendacijų:

  • Nachlassen. Vermeiden Sie Aktivitäten, die Ihre Sehnen übermäßig belasten, insbesondere über längere Zeiträume. Wenn Sie während einer bestimmten Übung Schmerzen bemerken, hören Sie auf und ruhen Sie sich aus.
  • Mischen Sie es. Wenn eine Übung oder Aktivität bei Ihnen einen bestimmten, anhaltenden Schmerz verursacht, versuchen Sie etwas anderes. Cross-Training kann Ihnen dabei helfen, eine belastungsintensive Übung wie Laufen mit weniger belastungsintensiven Übungen wie Radfahren oder Schwimmen zu kombinieren.
  • Verbessere deine Technik. Wenn Ihre Technik bei einer Aktivität oder Übung fehlerhaft ist, könnten Sie sich auf Probleme mit Ihren Sehnen einstellen. Ziehen Sie in Betracht, Unterricht zu nehmen oder professionelle Anweisungen zu erhalten, wenn Sie mit einer neuen Sportart beginnen oder Trainingsgeräte verwenden.
  • Strecken. Nehmen Sie sich nach dem Training Zeit, um sich zu dehnen, um den Bewegungsbereich Ihrer Gelenke zu maximieren. Dies kann dazu beitragen, wiederholte Traumata an straffen Geweben zu minimieren. Die beste Zeit zum Dehnen ist nach dem Training, wenn Ihre Muskeln aufgewärmt sind.
  • Verwenden Sie die richtige Ergonomie am Arbeitsplatz. Wenn möglich, lassen Sie Ihren Arbeitsplatz ergonomisch beurteilen und passen Sie Ihren Stuhl, Ihre Tastatur und Ihren Schreibtisch wie empfohlen an Ihre Körpergröße, Armlänge und Ihre üblichen Aufgaben an. Dadurch werden alle Ihre Gelenke und Sehnen vor übermäßiger Belastung geschützt.
  • Bereiten Sie Ihre Muskeln auf das Spiel vor. Die Kräftigung von Muskeln, die bei Ihrer Aktivität oder Ihrem Sport eingesetzt werden, kann ihnen helfen, Stress und Belastungen besser standzuhalten.

Šaltiniai:

  1. Adams JG. Tendinitis und Bursitis. In: Notfallmedizin: Klinische Grundlagen. 2. Aufl. Philadelphia, Pennsylvania: Saunders Elsevier; 2013. https://www.clinicalkey.com. Abgerufen am 24. August 2017.
  2. Bursitis und Sehnenentzündung. National Institute of Arthritis and Musculoskeletal and Skin Diseases. https://www.niams.nih.gov/Health_Info/Bursitis/default.asp. Abgerufen am 24. August 2017.
  3. Tendinitis und Bursitis. Amerikanisches College für Rheumatologie. http://www.rheumatology.org/Practice/Clinical/Patients/Diseases_And_Conditions/Tendinitis_and_Bursitis/. Abgerufen am 24. August 2017.
  4. Khan K., et al. Überblick über Überbeanspruchung (chronische) Tendinopathie. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 24. August 2017.
  5. Khan K., et al. Überblick über das Management einer (chronischen) Tendinopathie durch Überbeanspruchung. https://www.uptodate.com/contents/search. Abgerufen am 24. August 2017.
  6. Schützen Sie Ihre Sehnen: Verhindern Sie den Schmerz einer Sehnenscheidenentzündung. Nationales Institut für Gesundheitsnachrichten in der Gesundheit. http://newsinhealth.nih.gov/issue/jun2014/feature2. Abgerufen am 24. August 2017.
  7. Laskowski ER (Gutachten). Mayo Clinic, Rochester, Minnesota, 25. August 2017.
  8. Varshney A. et al. Autologes plättchenreiches Plasma versus Kortikosteroid bei der Behandlung von Ellbogen-Epicondylitis: Eine randomisierte Studie. Internationale Zeitschrift für angewandte und medizinische Grundlagenforschung. 2017;7:125.
  9. Rubio-Azpeitia E, et al. Adulte Zellen kombiniert mit plättchenreichem Plasma zur Sehnenheilung: Zellquellenoptionen. Orthopädisches Journal für Sportmedizin. 2017;5:2325967117690846.
  10. Langer PR. Zwei neue Technologien für Achillessehnen- und Plantarfasziopathie. Kliniken für Podologie und Chirurgie. 2015;32:183.
  11. Barnes DE, et al. Perkutane Ultraschall-Tenotomie bei chronischer Ellbogen-Tendinose: Eine prospektive Studie. Zeitschrift für Schulter- und Ellenbogenchirurgie. 2015;24:67.