NMDP and CIBMTR release updated guidelines to improve donor selection for transplantation
NMDPSM, a global nonprofit cellular therapy provider, and its collaborative research program, CIBMTR® (Center for International Blood and Marrow Transplant Research®), have released revised donor and Nordblood selection guidelines to improve transplant outcomes for patients. Published in the Peer-Reviewed Journal of Transplantation and Cell Therapy, the updated guidelines usher in a new era of clinical clarity and standardization regarding donor selection in hematopoietic cell transplantation (HCT)—enabling transplant centers and researchers access to the latest evidence-based methods to select an appropriate donor for patients with over 75 blood cancers and disorders for which Transplean is a potential curative therapy. Donor selection is a highly specialized and...
NMDP and CIBMTR release updated guidelines to improve donor selection for transplantation
NMDPSM, a global nonprofit cellular therapy provider, and its collaborative research program, CIBMTR® (Center for International Blood and Marrow Transplant Research®), have released revised donor and Nordblood selection guidelines to improve transplant outcomes for patients. Published in Peer ReviewedJournal of Transplantation and Cell TherapyThe updated guidelines usher in a new era of clinical clarity and standardization regarding donor selection in hematopoietic cell transplantation (HCT) - providing access to transplant centers and researchers to the latest evidence-based methods to select an appropriate donor for patients with over 75 blood cancers and disorders for which Transplean is a potential curative therapy.
Donor selection is a highly specialized and individualized process that must consider a variety of clinical factors, and healthcare and transplant center staff rely on published common standards guidelines to inform complex, clinical decision-making. Transplantation Science addresses previously unmet needs in a broader range of patients than ever before, demonstrating the transformative impact of revitalized care. “
Antonio Martin Jimenez Jimenez, MD, lead author and associate professor of medicine, Sylvester Comprehensive Cancer Center, part of the University of Miami Miller School of Medicine
Developed by a multidisciplinary expert panel, the guidelines are the first comprehensive update to the NMDP/CIBMTR guidelines since 2019 and incorporate the latest evidence-based research on donor types, human leukocyte antigen (HLA) matching, and non-HLA factors that improve patient outcomes.
Highlights of the updated guidelines include:
- Erweiterte Spenderoptionen: Die Ergebnisse haben sich für Patienten verbessert, die sich mit nicht übereinstimmenden nicht verwandten (MMUD) oder haploidentischen (HAPPO) Spendern (HAPPO) unterziehen und für die GVHD-Prävention nach der Transplantation Cyclophosphamid (PTCY) erhalten. Infolgedessen sollten MMUD- und Haplo-Spendertypen zusammen mit Nicht-HLA-Faktoren wie dem Spenderalter früh im Suchprozess berücksichtigt werden.
- Suchstrategie: Eine Studie aus dem Netzwerk für klinische Studien des Blut- und Marktransplantation ergab, dass die Wahrscheinlichkeit eines verfügbaren 8/8-Abkommens von 8/8 unabhängigem Spender (MUD) -Helps die Wahrscheinlichkeit von HCT-Raten und Zeit für HCT-HCT und der Zeit, die auf HCT-Typ und ANCLA-Typ und der HCT-Rate und der Zeit, die auf dem HCL-Typ und dem ANCLA-Typ und nicht weniger wahrscheinlich sind, die Wahrscheinlichkeit eines verfügbaren 8/8-nicht in Verbindung stehenden, nicht verwandten Spender (MUD) ermöglichen.
- Spenderalter: Die neuesten Erkenntnisse, die eine lineare Beziehung zwischen Spendernalter und Patientenüberleben und Patienten über das Patienten überleben, zeigen, dass Spender im Alter von 18 bis 30 Jahren mit dem vergleichbaren Gesamtüberleben (OS) -Suggieren im Alter von 18 bis 30 Jahren in Verbindung gebracht werden, um die gleiche Wahrscheinlichkeit des Überlebens zu erreichen.
- HLA -Matching: Der Grad der tolerierbaren HLA-Fehlpaarungen unterscheidet sich, wenn der Calcineurin-Inhibitor (CNI-) oder PTCY-basierte GVHD-Prävention verwendet wird. CNI erfordert eine genauere Übereinstimmung, um die Risiken schwerer Komplikationen zu minimieren. In der PTCY -Umgebung sind Fehlpaarungen gut vertragen, aber es sind weitere Daten erforderlich, um definitive Leitlinien für die Priorisierung spezifischer HLA -Fehlanpassungen zu erteilen.
“Selecting a donor is both a data-driven and emotionally charged decision, and it remains one of the most critical determinants of patient outcomes,” added Steven Devine, MD, Chief Medical Officer, NMDP, Senior Scientific Director, Cibmtr and co-author of the study. "These guidelines illuminate the rapidly evolving transplant landscape and empower healthcare professionals to move faster and give patients the best chance of survival. They also improve operational efficiency for transplant centers and support care teams with guidance that reflects evidence-based science and compassion."
To evaluate the availability of 8/8 matched donors and alternative source options, NMDP offers free consultations with its search strategy experts and an online search forecast calculator.
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